Název: Name: | Bell 47G-3B-1 | Bell 47G-3B-1 |
Originální název: Original Name: | Bell 47G-3B-1 | |
Kategorie: Category: | víceúčelový vrtulník | utility helicopter |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1963-DD.MM.1967 Bell Helicopter Corp., Fort Worth, Texas DD.MM.1963-DD.MM.196R Costruzioni Aeronautiche Giovanni Agusta SpA, Cascina Costa di Samarate DD.MM.1965-01.10.1966 Westland Aircraft Ltd., Yeovil 01.10.1966-DD.12.1969 Westland Helicopters Ltd., Yeovil | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1963-DD.MM.1969 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Bell: 337 Agusta: 112 Westland: 2531) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 02.07.1959 Bell 47G-3 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Uspořádání rotorů: Rotor Configuration: | hlavní a vyrovnávací rotor | main and antitorque rotor |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kluzné ližiny | skids |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného vrtulníku: Empty Weight: | 814 kg | 1794 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1338 kg | 2950 lb |
Délka s otáčejícími se rotory: Length with Rotors Turning: | 13.17 m | 43ft 2.5in |
Délka trupu: Fuselage Length: | 9.63 m | 31ft 7in |
Šířka trupu: Fuselage Width: | ? m | ? |
Celková výška: Overall Height: | 2.83 m | 9ft 3.5in |
Průměr hlavního rotoru: Main Rotor Diameter: | 11.32 m | 37ft 1.5in |
Průměr vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Diameter: | 1.73 m | 5ft 8in |
Plocha disku hlavního rotoru: Main Rotor Disc Area: | 100.8 m2 | 1085 ft2 |
Plocha disku vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Disc Area: | 2.35 m2 | 25.31 ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of engines: | 1 | |
Typ: Type: | Lycoming TVO-435-B1A o výkonu 201 kW | Lycoming TVO-435-B1A, power 270 hp |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 227 l | 60 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 169 km/h v 0 m | 105 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 138.4 km/h v 1524 m | 86 mph in 5000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 4.5 m/s | 880 ft/min |
Statický dostup: Static Ceiling: | 3231 m | 10600 ft |
Dynamický dostup: Dynamic Ceiling: | 5243 m | 17200 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 439.4 km | 273 mi |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | 2 | 2 |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | - | - |
Vybavení: Equipment: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) na základě sublicence od firmy Agusta, 222 používáno RAF jako Sioux AH Mk.1 (dalších 50 Sioux AH Mk.1 bylo postaveno firmou Agusta), 15 s dvojím řízením jako Sioux HT Mk.2 | 1) subcontracted by Agusta, 222 of those used by RAF as Sioux AH Mk.1 (together with 50 Agusta-built machines) and 15 as Sioux HT Mk.2 with dual controls |
Zdroje: Sources: | Pelletier, A. J. Bell Aircraft Since 1935, Putnam, London 1992. ISBN 1-55750-056-8. Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1963-1964. McGraw-Hill Book, Marston & Co, New York 1963. Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1965-1966. Sampson Low, Marston & Co, London 1965. Harding, Steve. U.S. Army aircraft since 1947: An Illustrated Directory. Specialty Press, Stillwater 1990. ISBN 0-933424-53-1. www.airforce.gov.au www.heli-archive.ch |