Název: Name: | D-10 | |
Originální název: Original Name: | Д-10 | |
Kategorie: Category: | samohybný kanon | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ? | |
Období výroby: Production Period: | 08.02.1931-DD.05.1931 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | 08.02.1931 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 11320 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 5500 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2040 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2730 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | ? mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | ? | |
Výkon: Power: | 67.1 kW při ? ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 7,8 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 120 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 25 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | ? m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | 76 mm plukovní kanón vz. 1927 | |
Vedlejší: Secondary: | 2x kulomet DT kalibru 7,62 mm | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Pancierovanie: čelo - 16 mm boky - 11 mm zadok - 16 mm strop - 6 mm | |
Zdroje: Sources: | Ivo Pejčoch - Obrněná technika 4 - SSSR 1939-1945 (2.část), vydavateľstvo Ares, Praha 2002, ISBN 80-86158-18-7(ARES) |
URL : https://www.valka.cz/SOV-D-10-t19542#543203Verze : 0
wade
MOD
D-10 je dielom konštruktéra N.I. Dyrenka známeho konštrukciami obrnených automobilov. Podieľal sa na vývoji prvých samohybných diel v ZSSR. V roku 1930 začal pracovať na samohybnom dele, ktorého platformu tvoril traktor Kommunar. Na podvozok traktora bola osadená plne uzavrená zvárano-nitovaná pancierova nadstavba. Výzbroj tvoril plukovný kanón kalibru 76 mm vzor 1927 a dva guľomety DT kalibru 7,62mm. Pre guľomety boli v čelnom, zadnom a na oboch bočných pancieroch nadstavby vytvorené výstrelné otvory. Značne netypickou konštrukčnou zvláštnosťou bola lafetácia kanónu. Ten bol lafetovaný smerom dozadu, takže streľba bola možná až po otočení vozidla. Prototyp bol dokončený 8.2.1931 a skúšky prebehli 5/1931 na polygóne Kubinka pri Moskve. Testy odhalili množstvo nedostatkov konštrukcie. Zlé umiestnenie nádrží paliva, zlá konštrukcia opancierovania motora, ktorá bránila účinnému chladeniu a následnému prehrievaniu pohonnej jednotky. Zle bolo konštruované výfukové potrubie,ktoré zapríčiňovalo vnikanie spalín do bojového priestoru posádky. Napriek zosilneniu podvozku tento trpel poruchami. Výsledkom týchto skúšok bolo zastavenie programu a prototyp skončil na skládke železného šrotu.
Ivo Pejčoch - Obrněná technika 4 - SSSR 1939-1945 (2.část), vydavateľstvo Ares, Praha 2002, ISBN 80-86158-18-7(ARES)
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/SOV-D-10-t19542#73030Verze : 4
brano
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.