Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
D-10
Originální název:
Original Name:
Д-10
Kategorie:
Category:
samohybný kanon
Výrobce:
Producer:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ?
Období výroby:
Production Period:
08.02.1931-DD.05.1931
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
08.02.1931
Osádka:
Crew:
3
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
11320 kg
Celková délka:
Overall Length:
5500 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2040 mm
Celková výška:
Overall Height:
2730 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
?
Výkon:
Power:
67.1 kW při ? ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
?
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
7,8 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
120 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
25 °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
? m
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
76 mm plukovní kanón vz. 1927
Vedlejší:
Secondary:
2x kulomet DT kalibru 7,62 mm
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Pancierovanie:
čelo - 16 mm
boky - 11 mm
zadok - 16 mm
strop - 6 mm
Zdroje:
Sources:
Ivo Pejčoch - Obrněná technika 4 - SSSR 1939-1945 (2.část), vydavateľstvo Ares, Praha 2002, ISBN 80-86158-18-7(ARES)
URL : https://www.valka.cz/SOV-D-10-t19542#543203Verze : 0
MOD
D-10 je dielom konštruktéra N.I. Dyrenka známeho konštrukciami obrnených automobilov. Podieľal sa na vývoji prvých samohybných diel v ZSSR. V roku 1930 začal pracovať na samohybnom dele, ktorého platformu tvoril traktor Kommunar. Na podvozok traktora bola osadená plne uzavrená zvárano-nitovaná pancierova nadstavba. Výzbroj tvoril plukovný kanón kalibru 76 mm vzor 1927 a dva guľomety DT kalibru 7,62mm. Pre guľomety boli v čelnom, zadnom a na oboch bočných pancieroch nadstavby vytvorené výstrelné otvory. Značne netypickou konštrukčnou zvláštnosťou bola lafetácia kanónu. Ten bol lafetovaný smerom dozadu, takže streľba bola možná až po otočení vozidla. Prototyp bol dokončený 8.2.1931 a skúšky prebehli 5/1931 na polygóne Kubinka pri Moskve. Testy odhalili množstvo nedostatkov konštrukcie. Zlé umiestnenie nádrží paliva, zlá konštrukcia opancierovania motora, ktorá bránila účinnému chladeniu a následnému prehrievaniu pohonnej jednotky. Zle bolo konštruované výfukové potrubie,ktoré zapríčiňovalo vnikanie spalín do bojového priestoru posádky. Napriek zosilneniu podvozku tento trpel poruchami. Výsledkom týchto skúšok bolo zastavenie programu a prototyp skončil na skládke železného šrotu.

Ivo Pejčoch - Obrněná technika 4 - SSSR 1939-1945 (2.část), vydavateľstvo Ares, Praha 2002, ISBN 80-86158-18-7(ARES)

SOV - D-10 -


URL : https://www.valka.cz/SOV-D-10-t19542#73030Verze : 4
MOD