Gnome-Rhône 14Kirs/jrs Mistral Major

Gnome et Rhône 14Kirs/jrs Mistral Major
     
Název:
Name:
Gnome-Rhône 14Kirs/jrs Mistral Major Gnome-Rhône 14Kirs/jrs Mistral Major
Originální název:
Original Name:
Gnome et Rhône 14Kirs/jrs Mistral Major
Kategorie:
Category:
hvězdicový motor radial engine
Výrobce:
Producer:
Société des Moteures Gnome et Rhône v Genneviliers, Le Mans a Limoges /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.01.1932 prototyp 14K
Použití:
Use:
Amiot 143 M.5
Bloch MB.200 Bn.4
Bloch MB.210 Bn.5
Breguet Bre.460 M.5 Vultur
Breguet Bre.470T Fulgur
Breguet Bre.521 Bizerte
Farman F.222.1 Bn.5
Lioré et Olivier LeO H-257bis
Potez 620
Savoia-Marchetti S.73 pro společnost SABENA
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
14
Hmotnost:
Weight:
540 kg 1190 lb
Celková délka:
Overall Length:
1317 mm 4ft 3,85in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
1296 mm 4ft 3,02in
Celková výška:
Overall Height:
- mm -
Vrtání:
Bore:
146 mm 5,75in
Zdvih:
Stroke:
165 mm 6,5in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
38,67 l 2359.79 cu in
Palivo:
Fuel:
Benzín s oktanovým číslem 87 Gasoline with an octane rating 87.
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
Karburátor Zenith-Stromberg NAR 125 s automatickou regulací bohatosti směsi v závislosti na výšce a úrovni přeplňování Zenith-Stromberg NAR 125 carburretor with automatic boost and altitude control
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
5,5:1 5.5:1
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňování ednostupňovým jednorychlostním kompresorem Supercharged: Single-stage single-speed centrifugal type superchager
Chlazení:
Cooling:
Vzduchem Air-cooled
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
625 kW při 2400 ot/min 838.1 bhp at 2400 rpm
Poznámka:
Note:
Výkony:
při vzletu: 625 kW (850 k) při 2 400 ot/min
bojový: 691 kW (940 k) při 2 400 ot/min v h= 2 600 m a plnícím tlaku 1,2 barů (900 mm Hg) a
640 kW (870 k) při 2 400 ot/min v h= 3 200 m a plnícím tlaku 1,2 barů (900 mm Hg).


Ventilový rozvod: OHV, 1 sací a jeden výfukový ventil pro každý válec.


Motor 14K byl velice dobrým vývozním artiklem a byl také často licenčně vyráběn a často tvořil základ pro další úspěšné typy motoruů. Licenčně vyráběn byl:
Industria Aeronautica Română - IAR 14K
Manfred Weiss v Maďarsku - WM K.14
Alvis z Velké Británie
Tumansky v SSSR - M 87
Walter, ČSR - Walter Mistral K-14
Isotta-Fraschini, Italie - Isotta-Fraschini K.14
Piaggio, Itálie - Piaggio P.IX
Nakajima, Japonsko zakoupila licenční práva, ale do výroby se nedostal. Na základě motoru Mistral se vyráběl motor Mitsubishi MK8 Kinsei.
Power output:
838 hp at 2,400 rpm for take-off
927 hp at 2,400 rpm at 8,530 ft boosted 17,403 psi for combat power
859 hp at 2,400 rpm at 10,500 ft boosted 17,403 psi for combat power.


Valvetrain: Two Overhead valves per cylinder operated by pushrods


It was widely licensed and formed the basis for many successful designs. Among the licensees were:
Industria Aeronautică Română
Manfred Weiss in Hungary
Alvis of the UK
Tumansky in the USSR
Walter of Czechoslovakia
Isotta-Fraschini and Piaggio in Italy
Nakajima in Japan also licensed it but did not put it into production but developing their own designs from the Mistral.
Zdroje:
Sources:
Bill Gunston, World Encyclopedia of Aero Engines, Cambridge, England, 1989, ISBN 1-85260-163-9.
Raymond Danel and Jean Cuny, L'aviation française de bombardement et de renseignement 1918–1940 Docavia n°12, Editions Larivière
Andrzej Glass, Wojciech Mazur, PZL.43 Czajka, Eksportowa wersja Karasia, Militaria, Vol.4 No.1/1999, ISSN 1231-692X.
fr.wikipedia.org
dev.museesafran.com
www.gutenberg.us
www.warbirdsresourcegroup.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Gnome-Rhone-14Kirs-jrs-Mistral-Major-t186638#544008 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více