PZL P.8

     
Název:
Name:
PZL P.8/I PZL P.8/I
Originální název:
Original Name:
PZL P.8/I
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1931-DD.MM.1931 Państwowe Zakłady Lotnicze, Warszawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1931-DD.MM.1931
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.08.1931
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
971 kg 2141 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1420 kg 3131 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,40 m 34ft 1,44in
Délka:
Length:
7,30 m 23ft 11,39in
Výška:
Height:
2,75 m 9ft 0,26in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,60 m2 189.44 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Mc o výkonu 471 kW/640 k
dvoulistá pevná kovová vrtule Ratier
Hispano-Suiza 12Mc, power 631 hp
three-bladed fixed metal propeller Ratier
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
350 l 77 Imp gal / 92 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
330 km/h v 0 m 205.1 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
280 km/h v ? m 174 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7,4 m/s 1456.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m 29528 ft
Dolet:
Range:
500 km 310.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Vickers ráže 7,92 mm 2x 7.92 mm Vickers machine gun
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- prototyp aerodynamicky vylepšené verze P.6/P.7 s řadovým motorem a duralem potaženým trupem
- po nehodě P.8/II byl místo něj v červenci 1932 vyslán na Mezinárodní letecký míting v Curychu, byl ale zničen cestou při přistávání v Innsbrucku
-
Zdroje:
Sources:
Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9.
Glass, Andrzej. Samoloty PZL 1928-1978. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa 1983. ISBN 83-206-0064-2.
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
www.samolotypolskie.pl
URL : https://www.valka.cz/PZL-P-8-t186099#542992 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww1/p8.html

PZL P.8 -


PZL P.8 -


PZL P.8 -


PZL P.8 - Podoba z osudného finálního letu.

Podoba z osudného finálního letu.
URL : https://www.valka.cz/PZL-P-8-t186099#542993 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww1/p8.html

PZL P.8 -


URL : https://www.valka.cz/PZL-P-8-t186099#542994 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více