SPAD S.XII Ca.1

     
Název:
Name:
SPAD S.XII Ca.1 SPAD S.XII Ca.1
Originální název:
Original Name:
SPAD S.XII Ca.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1917-DD.MM.191R Société Pour L'Aviation et ses Dérivés, Paris /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1917-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
300
První vzlet:
Maiden Flight:
05.07.1917
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
587 kg 1294 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
883 kg 1947 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,000 m 26ft 2,95in
Délka:
Length:
6,400 m 20ft 11,97in
Výška:
Height:
2,550 m 8ft 4,39in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,20 m2 217.43 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 8Cb o výkonu 163 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Hispano-Suiza 8Cb, power 220 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
203 km/h v ? m 126.1 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
185 km/h v ? m 115 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6.08 min do 2000 m 6.08 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6850 m 22474 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Puteaux ráže 37 mm, jednoranný ručně nabíjený
1x kulomet Vickers ráže 7,7 mm vpravo nahoře
1x 37 mm Puteaux single shot cannon
1x .303 Vickers machine gun
Uživatelské státy:
User States:



(1)
(1)



(1)
(1)
Poznámka:
Note:
Kulomet Vickers byl nabíjen převážně svítícím střelivem, tím se usnadnilo zamíření kanónu


Letová vytrvalost 1,75 h
-
Zdroje:
Sources:
Green, William and Swanborough, Gordon. The Complete Book of Fighters, str.542-543,. New York, Smithmark, 1994. ISBN 0-8317-3939-8.
Jiří Vraný, Zdeněk Hurt, Ilustrovaná historie letectví, Mikojan MiG 17, Hawker Hurricene Mk.I., Spad VII, XII, XIII, 1. vydání, Edice triáda, Naše vojsko, rok 1989, ISBN 80-206-0125-2
http://www.airwar.ru/enc/fww1/spads12.html
http://www.wwi-models.org/Photos/Fre/SPAD12/
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-XII-Ca-1-t18464#302136 Verze : 0
Kapitán René Fonck u Spadu XII
Zdroj uvedený výše
SPAD S.XII Ca.1 -


URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-XII-Ca-1-t18464#302137 Verze : 0
.
SPAD S.XII Ca.1 - Paul-René Fonck byl nejen nejúspěšnějším francouzským stíhačem 1. sv. války vůbec, ale také nejúspěšnějším pilotem na strojích Spad XII. Dosáhl na nich celkem 7 jistých a 4 pravděpodobných sestřelů. Na obrázku je první ze dvou S.XII. které Fonck používal, 17. 10. 1917 na něm dosáhl prvního sestřelu na tomto typu (jeho 16. vítězství celkem). Příď letounu, podvozek, baldachýnové vzpěry a spodní plochy natřeny žlutokrémovou barvou, na horních a bočních plochách kamufláž sestávající za nepravidelných polí barev: kaštanově hnědé, tmavé zelené, světlé zelené, okrové a černé. Kromě čápa (znak escadrille SPA 103) nese římskou VI (Fonckovo osobní označení) a červenou, bíle lemovanou, pěticípou hvězdu (údajně dřívější označení SPA 103).

Paul-René Fonck byl nejen nejúspěšnějším francouzským stíhačem 1. sv. války vůbec, ale také nejúspěšnějším pilotem na strojích Spad XII. Dosáhl na nich celkem 7 jistých a 4 pravděpodobných sestřelů. Na obrázku je první ze dvou S.XII. které Fonck používal, 17. 10. 1917 na něm dosáhl prvního sestřelu na tomto typu (jeho 16. vítězství celkem). Příď letounu, podvozek, baldachýnové vzpěry a spodní plochy natřeny žlutokrémovou barvou, na horních a bočních plochách kamufláž sestávající za nepravidelných polí barev: kaštanově hnědé, tmavé zelené, světlé zelené, okrové a černé. Kromě čápa (znak escadrille SPA 103) nese římskou VI (Fonckovo osobní označení) a červenou, bíle lemovanou, pěticípou hvězdu (údajně dřívější označení SPA 103).
Zveřejněno s laskavým svolením autora

SPAD S.XII Ca.1 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-XII-Ca-1-t18464#404456 Verze : 0
.
SPAD S.XII Ca.1 - Druhý Spad XII patřící Capt. Fonckovi. Tento stroj je již příkladem standardní kamufláže strojů S.XII. Žlutokrémový nátěr je již pouze na spodních plochách a podvozku. Horní a boční schéma kryje kamuflážní schéma kaštanová hnědá,tmavá zelená, světlá zelená,okrová, černá. Na boku znak jednotky.

Druhý Spad XII patřící Capt. Fonckovi. Tento stroj je již příkladem standardní kamufláže strojů S.XII. Žlutokrémový nátěr je již pouze na spodních plochách a podvozku. Horní a boční schéma kryje kamuflážní schéma kaštanová hnědá,tmavá zelená, světlá zelená,okrová, černá. Na boku znak jednotky.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

SPAD S.XII Ca.1 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/SPAD-S-XII-Ca-1-t18464#404461 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více