CZE - MGC-14,5

     
Název:
Name:
MGC-14,5 MGC-14,5
Originální název:
Original Name:
MGC-14,5
Kategorie:
Category:
obrněný transportér armoured personnel carrier
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2010-DD.MM.2011 VOP-026 Šternberk s.p., Šternberk
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2010-DD.MM.2011 ?
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
15 ? (25+ ?)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2010
Osádka:
Crew:
3
Přepravní kapacita:
Seating Capacity:
8 osob/troops
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
13000 kg 28660 lb
Celková délka:
Overall Length:
6735 mm 22 ft 1 ⅛ in
Celková šířka:
Overall Width:
2940 mm 9 ft 7 ¾ in
Celková výška:
Overall Height:
2068 mm 6 ft 9 ⅜ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
370 mm 1 ft 2 ⅝ in
Pancéřování:
Armour:
6 - 23 (33) mm 0.2 - 0.9 (1.3) in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
UTD-20
- čtyřdobý, kapalinou chlazený, vznětový
- počet válců: 6 do V
- sklon válců: 120°
- maximální kroutící moment: 980 (+49/- 98) Nm
- hmotnost: 665 kg + 5%
- rozměry:
-- délka: 791 mm (včetně vyčnívajícího hřídele)
-- šířka: 1 150 mm
-- výška: 732 mm
- kompresní poměr: 15,8
- objem válců: 15,9 l
UTD-20
- four-stroke, liquid cooled, diesel
- number of cylinders: 6 in V
- angle of cylinders: 120°
- maximum torque: 723 (+36/-72) lb.ft
- weight: 1466 lb + 5%
- dimensions:
-- length: 31.1 in (including protruding shaft)
-- width: 45.3 in
-- height: 28.8 in
- compression ration: 15,8
- swept volume: 970 cu in
Výkon:
Power:
220 kW při 2600 ot/min 295 bhp at 2600 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
mechanická synchronizovaná převodovka
- počet stupňů: 5+1
- hmotnost převodovky s hlavní spojkou a planetovým směrovým ústrojím: 536 kg
mechanical synchromesh gearbox
- number of gears: 5+1
- weight of gearbox with main clutch and planetary cross-drive transmission: 1182 lb
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
65 km/h 40 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
40-451) km/h 25-281) mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
550-600 km 342-466 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
35 ° 78 %
Boční náklon:
Side Slope:
25 ° 56 %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,5 m 98in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,7 m 28in
Brodivost:
Fording Depth:
-2) m -2)
Výzbroj:
Armament:
kulomet KPVT
- ráže: 14,5 mm
- náboje: 500 kusů

spřažený kulomet PKT
- ráže: 7,62 mm
- náboje: 2000 kusů
KPVT machine gun
- calibre: 14.5 mm
- ammunition: 500 rounds

PKT coaxial machine gun
- calibre: 7.62 mm
- ammunition: 2000 rounds
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) průměrná rychlost na suché nezpevněné cestě
2) vozidlo je obojživelné;
- maximální rychlost (vpřed): min. 7 km/h
- maximální rychlost (vzad): ~ 2 km/h
1) average speed on dry unpaved road
3) the vehicle is amphibious;
- maximum speed (forward): min. 4.3 mph
- maximum speed (backwards): ~ 1.2 mph
Zdroje:
Sources:
firemní materiály EXCALIBUR ARMY s.r.o.
URL : https://www.valka.cz/CZE-MGC-14-5-t184127#537655 Verze : 0
MGC-14,5


Obrněný transportér vzniklý úpravou bojového vozidla pěchoty BVP-1 (BMP-1).


Změna zahrnuje výměnu 73mm kanónu 2A28 za těžký kulomet KPVT ráže 14,5 mm. Z věže byl odstraněn kanón, dopravník munice, automatický nabíjecí mechanismus a odpalovací a naváděcí systém pro protitankové řízené střely 9M14 Maljutka. Ostatní součásti, včetně ovládacích prvků byly zachovány. Další výraznější změnu představuje přepracovaný prostor (pozorovatelna) kolem příklopu na stropu věže.


Věž je vybavena zaměřovačem 1-PN-22-M4. Je to pasivní kombinovaný periskopický zaměřovač (pro denní a noční pozorování). Zdvihání a otáčení je možné provádět elektrickým pohonem nebo manuálně. Pro elektrické ovládání slouží ovládací panel, který se nachází v dosahu střelce. Manuální ovládání se provádí pomocí ručních ovládacích koleček, nacházejících se v dosahu střelce. Otáčení věže se může během dopravy zablokovat. Blokovací zařízení se nachází vlevo od sedadla střelce. Střelba z kulometu se provádí z ovládacího panelu nebo pomocí ručních koleček na ovládání mechanizmu otáčení/zdvihání.


Strop věže má víceúhlovou konstrukci, zahrnující pozorovatelnu (průlezové okénko) střelce. Okolo pozorovatelny (průlezového okénka) jsou čtyři periskopy TNPO-170, umožňující osádce pozorovat okolí vozidla. Na vnitřní straně střechy je ventilátor pro odstraňování dusivých plynů.


Sedadlo střelce, sběrač použitých nábojů a nábojové pásy, zásobník nábojů spřaženého kulometu PKT a dva zásobníky munice, připravené k použití pro kulomet KPVT jsou uloženy na spodní části koše.


Energetická soustava je jednodrátová 24 V DC s negativním ukostřeným pólem. Věž obsahuje řídící jednotku a pojistkovou skříň a koncové spínače pro omezení zdvihání a klesání výzbroje. Věž je vybavena krabicí vnitřního hovorového zařízení a přípojkou pro přilbu. Takto upravená věž byla použita i na demonstrátoru MGC-1.


V roce 2010 bylo z ČR vyvezeno zřejmě 15 kusů MGC-14,5 do Jemenu (v registru OSN je pouze uvedeno "BVP-1 s 14,5mm kulometem"). Původně se jednalo o stroje BVP-1 vyřazené z výzbroje maďarské armády. Vozidla byla následně použita v bojích jemenské občanské války.
URL : https://www.valka.cz/CZE-MGC-14-5-t184127#537657 Verze : 4
Obrněné transportéry MGC-14,5 v závěrečných stádiích své montáže, cca 2010.
CZE - MGC-14,5 - (VOP 026)

(VOP 026)
CZE - MGC-14,5 - (VOP 026)

(VOP 026)
CZE - MGC-14,5 - (VOP 026)

(VOP 026)
CZE - MGC-14,5 - (VOP 026)

(VOP 026)
URL : https://www.valka.cz/CZE-MGC-14-5-t184127#537658 Verze : 1
MGC-14,5 při přestřelce, jemenská občanská válka, cca srpen 2015.
CZE - MGC-14,5 - (via Twitter)

(via Twitter)
URL : https://www.valka.cz/CZE-MGC-14-5-t184127#537659 Verze : 1
Obrněný transportér MGC-14,5 zachycený behěm bojů jemenské občanské války, snímek pochází nejpozději z roku 2020.
CZE - MGC-14,5 - (autor neznámý, via Internet)

(autor neznámý, via Internet)
URL : https://www.valka.cz/CZE-MGC-14-5-t184127#708931 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více