Název: Name: | Messerschmitt Me 410 A-1 | |
Originální název: Original Name: | Messerschmitt Me 410 A-1 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.MM.1944 Messerschmitt AG, Augsburg / DD.MM.1943-DD.MM.1944 Dornier-Werke GmbH, München / | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1943-DD.08.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 354 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1942 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6146 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 10659 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 10760 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 16,400 m | |
Délka: Length: | 12,480 m | |
Výška: Height: | 4,280 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 36,20 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 294,448 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB-603 A-1 kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 287 kW (1 750 k) a bojovém 1 192 kW (1 620 k) při 2 650 ot/min v h= 5 700 m. Vrtule VDM trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 140 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 820 l v interních nádržích. | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 624 km/h v 6700 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 587 km/h v 5700 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,83 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,7 min do 6000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10370 m | |
Dolet: Range: | 1690 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2330 km | |
Výzbroj: Armament: | Základní: 2x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm v přídi (350 nábojů na hlaveň), 2x pevný kulomet MG 17 ráže 7,92 mm s 1000 náboji pro každý, 2x pohyblivý kulomet MG 131 ráže 13 mm s 500 náboji na hlaveň v dálkově řízených bočních střelištích Pumový náklad: do 1 000 kg pum (např. 1x SC 1000, 1x SD 1000, 2x SC 500, 8x SC 50). Me 410 A-1/U1: oba MG 17 odstraněny Me 410 A-1/U2: 2x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm v sadě WB 151 A uložené v pumovnici, 250 nábojů na hlaveň. Me 410 A-1/U4: 1x pevný kanón BK 5 ráže 50 mm uložený v pumovnici s 21 granátem. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Verze Me 410 A-1 byla první sériově vyráběnou verzí, tato verze představovala lehký bombardér, nebo také stíhací bombardér. V přední části trupu byla pumovnice, kde mohla být zavěšena puma o hmotnosti 1 000 kg, nebo dvě bomby po 500 kg. Tato pumovnice byla u následujících verzí použita pro instalaci hlavňové výzbroje. Me 410 A-1 byly od léta 1943 používány k rychlým bombardovacím útokům na pobřeží Anglie, pro tyto účely byl do letounu montován zaměřovač pro střemhlavé bombardování Stuvi 5B. Později byly "čtyřistadesítky" stahovány k protivzdušné obraně Německa a jejich výzbroj byla doplněna výzbrojními sadami. | |
Zdroje: Sources: | Richard J. Smith, Aircraft Profile No. 161: The Messerschmitt Me 210/410 Series, 1st edition, 1967, Profile Publications Ltd. London, UK Robert Peczkowski, Messerschmitt Me 410, Mushroom Model Magazine Special (Yellow) No. 6120, Stratus, Poland, 2006, ISBN: 83-89450-24-0 Werner Stocker, Peter Petrick, Messerschmitt Me 210 / Me 410 Hornisse (Hornet), Midland Publishing, April 2007, ISBN 1-85780-271-3. Marek Murawski, Letadla Luftwaffe, Část 2, Vydání I., Intermodel Hostomice, rok 1997, ISBN 80-901976-3-9 http://www.airwar.ru/enc/fww2/me410.html www.avionslegendaires.net www.historyofwar.org 1000aircraftphotos.com www.warbirdsresourcegroup.org www.lexikon-der-wehrmacht.de www.century-of-flight.net www.militaryfactory.com archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-410-A-1-t179982#528350Verze : 0
Vláďa
MOD
Messerschmitt Me 410 A-1/U1 - prieskumná verzia rýchleho bombardovacie lietadla Me 410. Tato letadla byla vybavena kamerami Rb 20/30, Rb 50/30 nebo Rb 75/30 umístěnými v upravené pumovnici, Me 410 A-1/U1 nenesly trupové kulomety MG 17 ráže 7,92 mm.
Stroj na obrázku predstavuje exemplár, ktorý padol do rúk USA, jeho ďalší osud mi je zatiaľ neznámy, fotografia je z archívu USAF.
Me 410 A-1/U1
Stroj na obrázku predstavuje exemplár, ktorý padol do rúk USA, jeho ďalší osud mi je zatiaľ neznámy, fotografia je z archívu USAF.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Me 410 A-1/U1
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-410-A-1-t179982#206954Verze : 2
buko1
MOD
Messerschmitt Me 410 A-1/U2
Lietadlo na nasledujúcich fotografiách (RAF Museum Cosford) je jedným z dvojice dochovaných lietadiel Me 410 - ide o stroj v.č. W.Nr.420430, ktoré bolo zajaté v Dánskom Vaerlose v roku 1944. V Británii dostalo označenie AM72 a bolo uskladnené hangári. V rokoch 1961-1985 bolo vystavované v múzeu RAF v Cosforde, následne v múzeu RAF v St. Athan vo Walese, kde bolo využívané na letové ukážky, spolu s ďalšími historickými strojmi. Napriek viacerým poruchách spôsobených únavou materiálu prebiehali lety až do roku 1989. V roku 1989 boli letové ukážky zastavené, múzeum v St. Athane zrušené a lietadlo sa presunulo späť do múzea v Cosforde. Nachádza sa v hangári č. 3 v spoločnosti Me 262 a Me 163 (a ďalších lietadiel Spitfire a Hurricane).
Charakteristika:
Me 410 A-1 v úlohe rýchleho bombardéra svojimi výkonmi moc neoslnil a preto sa v Nemecku hľadali iné možnosti jeho využitia. Jednou z možností bola jeho úprava na stíhacie lietadlo schopné sprevádzať bombardovacie lietadlá, nakoľko stíhačky Bf 110 sa postupne transformovali na plnenie nočných úloh. Nakoľko kanón MK-103 (neskôr plánovaný vo verzii Me 410 A-2) ešte nebol k dispozícii, ako doplnková výzbroj bola použitá dvojica kanónov Mauser MG-151/20 v kontajneri. Od júna 1943 sa tempom zhruba 10 lietadiel mesačne postavilo okolo 100 lietadiel. Prvé lietadlá prišli k jednotkám v jeseni 1943. V máji roku 1944 sa pripravovala aj konverzia stávajúcich Me 410 A-1 - konverzný set, pripravovaný už aj pre staršie Me 210 pozostával z kontajnera (Waffenbehälter) WB 151A (dvojica kanónov Mauser MG-151/20 s 250 nábojmi v bubnových zásobníkoch umiestnených v kontajneri pod trupom), pancierového čelného štítku pilota a "stíhacieho" zameriavača REVI 12C, alebo REVI 12D, ktorý nahradil bombardovací zameriavač Stuvi 5B. Konverzia lietadla zabrala zhruba 10 hodín. Nie je známe koľko lietadiel bolo takto konvertovaných.
Zdroj: Robert Peczkowski - Messerschmitt Me-410, Mushroom Model Publikation 2006, ISBN 978-83-89450-24-1
www.findarticles.com
Janus Ledwoch - Messerschmitt Me-210/Me-410, Militaria, Varšava 1996, ISBN 83-86209-56-9
www.lexikon-der-wehrmacht.de
http://www.waffenhq.de/flugzeuge/me410.html
Lietadlo na nasledujúcich fotografiách (RAF Museum Cosford) je jedným z dvojice dochovaných lietadiel Me 410 - ide o stroj v.č. W.Nr.420430, ktoré bolo zajaté v Dánskom Vaerlose v roku 1944. V Británii dostalo označenie AM72 a bolo uskladnené hangári. V rokoch 1961-1985 bolo vystavované v múzeu RAF v Cosforde, následne v múzeu RAF v St. Athan vo Walese, kde bolo využívané na letové ukážky, spolu s ďalšími historickými strojmi. Napriek viacerým poruchách spôsobených únavou materiálu prebiehali lety až do roku 1989. V roku 1989 boli letové ukážky zastavené, múzeum v St. Athane zrušené a lietadlo sa presunulo späť do múzea v Cosforde. Nachádza sa v hangári č. 3 v spoločnosti Me 262 a Me 163 (a ďalších lietadiel Spitfire a Hurricane).
Charakteristika:
Me 410 A-1 v úlohe rýchleho bombardéra svojimi výkonmi moc neoslnil a preto sa v Nemecku hľadali iné možnosti jeho využitia. Jednou z možností bola jeho úprava na stíhacie lietadlo schopné sprevádzať bombardovacie lietadlá, nakoľko stíhačky Bf 110 sa postupne transformovali na plnenie nočných úloh. Nakoľko kanón MK-103 (neskôr plánovaný vo verzii Me 410 A-2) ešte nebol k dispozícii, ako doplnková výzbroj bola použitá dvojica kanónov Mauser MG-151/20 v kontajneri. Od júna 1943 sa tempom zhruba 10 lietadiel mesačne postavilo okolo 100 lietadiel. Prvé lietadlá prišli k jednotkám v jeseni 1943. V máji roku 1944 sa pripravovala aj konverzia stávajúcich Me 410 A-1 - konverzný set, pripravovaný už aj pre staršie Me 210 pozostával z kontajnera (Waffenbehälter) WB 151A (dvojica kanónov Mauser MG-151/20 s 250 nábojmi v bubnových zásobníkoch umiestnených v kontajneri pod trupom), pancierového čelného štítku pilota a "stíhacieho" zameriavača REVI 12C, alebo REVI 12D, ktorý nahradil bombardovací zameriavač Stuvi 5B. Konverzia lietadla zabrala zhruba 10 hodín. Nie je známe koľko lietadiel bolo takto konvertovaných.
Zdroj: Robert Peczkowski - Messerschmitt Me-410, Mushroom Model Publikation 2006, ISBN 978-83-89450-24-1
www.findarticles.com
Janus Ledwoch - Messerschmitt Me-210/Me-410, Militaria, Varšava 1996, ISBN 83-86209-56-9
www.lexikon-der-wehrmacht.de
http://www.waffenhq.de/flugzeuge/me410.html
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-410-A-1-t179982#205249Verze : 1
buko1
MOD
Messerschmitt Me 410 A-1/U2, RAF Museum Cosford.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-410-A-1-t179982#175842Verze : 0
Me 410 A-1/U4 po útoku na americkú lietajúcu pevnosť B-17G, pod trupom ťažkého stíhača je vidieť pevný kanón BK 5 kal. 50 mm uložený v bombovnici.
zdroj: http://histomil.com
zdroj: http://histomil.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Messerschmitt Me 410 A-1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-410-A-1-t179982#536610Verze : 0
Panzer
MOD
Pekný letový snímok Messerschmittu Me 410 A-1/U-4, kódové označenie 3U + CC, Werknr. 420292. Stroj patrí Stab II./ZG 26 a fotografia je z marca-apríla 1944 niekde nad územím Ríše.
Všimnite si zameriavač namontovaný v pancierovom prednom štíte kabíny. Ide o typ Zielfernrohr 4, ktorý slúžil na zameriavanie kanónu BK 5 kalibru 50 mm uloženého v bombovnici. Lietadlo je kamuflované farbami RLM 74/75/76. Ťažko povedať, či bielo orámované písmeno C je v štábnej zelenej farbe, pretože sa javí úplne rovnaké ako druhé C, ktoré je predpisovo čiernej farby.
Všimnite si zameriavač namontovaný v pancierovom prednom štíte kabíny. Ide o typ Zielfernrohr 4, ktorý slúžil na zameriavanie kanónu BK 5 kalibru 50 mm uloženého v bombovnici. Lietadlo je kamuflované farbami RLM 74/75/76. Ťažko povedať, či bielo orámované písmeno C je v štábnej zelenej farbe, pretože sa javí úplne rovnaké ako druhé C, ktoré je predpisovo čiernej farby.
LUFTWAFFE im Focus, Edition 7/2005, ISBN 3-9808468-7-3
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Messerschmitt Me 410 A-1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | II. skupina Těžké stíhací eskadry 26 [1939-1942] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-410-A-1-t179982#560464Verze : 2
Panzer
MOD
Počátkem roku 1944 používala 1./KG 51 i několik letounů Me 410 A-1 v typické "bombardovací" kamufláži. Horní plochy kryla ostře lomená pole černozelené RLM 70 a zelené RLM 71. Spodní plochy nesly světle modrý nátěr.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Messerschmitt |
Typ letounu | |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 3U+KH |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 1. letka Bombardovací eskadry 51 [1939-1945] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1944 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-410-A-1-t179982#434532Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
.
Me 410 A-2/U1, Werknummer 10018 kód F6 + WK vznikl původně jako Me 210 A-1, avšak později byl upraven. V létě 1943 sloužil u 2.(F)/122 na letišti Trapani v Itálii. Koncem července 1943 bylo letiště obsazeno jednotkami americké 82. výsadková divize, které zde nalezly tento plně funkční stroj. V roce 1944 byl převezen do USA, kde získal označení FE 499. Do roku 1946 se nacházel na letišti Freeman Field, dnes je vystaven v National Air and Space Museum v Silver Hill, ve státě Maryland. Stroj je na bočních a spodních plochách nastříkán světlou šedou RLM 76, horní plochy kryjí barvy tmavá a střední šedá (RLM 74 a 75).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Messerschmitt |
Typ letounu | Messerschmitt Me 410 A-1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 10018 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | F6WK |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 2. letka (dálková) Průzkumné skupiny 122 [1938-1945] |
Základna | Rilievo, Letiště Trapani-Chinisia [193R-1943] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.07.1943 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Me 410 A-2/U1, Werknummer 10018 kód F6 + WK vznikl původně jako Me 210 A-1, avšak později byl upraven. V létě 1943 sloužil u 2.(F)/122 na letišti Trapani v Itálii. Koncem července 1943 bylo letiště obsazeno jednotkami americké 82. výsadková divize, které zde nalezly tento plně funkční stroj. V roce 1944 byl převezen do USA, kde získal označení FE 499. Do roku 1946 se nacházel na letišti Freeman Field, dnes je vystaven v National Air and Space Museum v Silver Hill, ve státě Maryland. Stroj je na bočních a spodních plochách nastříkán světlou šedou RLM 76, horní plochy kryjí barvy tmavá a střední šedá (RLM 74 a 75).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-410-A-1-t179982#606956Verze : 0
Rad
MOD
.
Me 410 B-2/U-4 s kódem 3U+MP (W.Nr. 12071) sloužil u 6./ZG 26. Letka na jaře 1944 operovala z letiště Königsberg-Devau, odkud její Zerstörery vyrážely proti svazům amerických bombardérů. Stroj je na bočních a spodních plochách nastříkán světlou šedou RLM 76, horní plochy kryjí barvy tmavá a střední šedá (RLM 74 a 75).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Messerschmitt |
Typ letounu | Messerschmitt Me 410 A-1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 12071 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 3U MP |
Jméno stroje | - |
Jednotka | II. skupina Těžké stíhací eskadry 26 [1943-1944] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1944 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Me 410 B-2/U-4 s kódem 3U+MP (W.Nr. 12071) sloužil u 6./ZG 26. Letka na jaře 1944 operovala z letiště Königsberg-Devau, odkud její Zerstörery vyrážely proti svazům amerických bombardérů. Stroj je na bočních a spodních plochách nastříkán světlou šedou RLM 76, horní plochy kryjí barvy tmavá a střední šedá (RLM 74 a 75).
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-410-A-1-t179982#606960Verze : 0
Rad
MOD
Detailný pohľad na diaľkovo ovládanú streleckú vež FDL 131/1C na Me-410. Nábojový pás trčí z veže z dôvodu jeho nabíjania do zásobníku vnútri trupu.
pre každú z dvojice zbraní bol nesený palebný priemer 250 nábojov
zakrytovaná diaľkovo ovládaná veža
Griehl, M.: Rohrwaffen in flugzeugen der Luftwaffe bis 1945 - Waffenstände, Waffen-Arsenal, Band 188, 2001, ISBN: 3-7909-0733-2
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Messerschmitt Me 410 A-1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
pre každú z dvojice zbraní bol nesený palebný priemer 250 nábojov
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
zakrytovaná diaľkovo ovládaná veža
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-410-A-1-t179982#642646Verze : 3
Panzer
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.