Messerschmitt Me 262 C-1a

     
Název:
Name:
Messerschmitt Me 262 C-1a Messerschmitt Me 262 C-1a
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Me 262 C-1a
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.MM.1945 Messerschmitt AG, Augsburg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.MM.1945 (sériová výroba nezahájena / serial production not started)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp / prototype (W.Nr. 130186)
První vzlet:
Maiden Flight:
18.04.1941 (Me 262 V1)
27.02.1945 (Me 262 C-1a)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4480 kg 9877 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7800 kg 17196 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
8260 kg 18210 lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,510 m 41 ft ½ in
Délka:
Length:
10,605 m 34 ft 9 ½ in
Výška:
Height:
3,850 m 12 ft 7 ½ in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,70 m2 233.58 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový+raketový turbojet+rocket
Počet motorů:
Number of Engines:
3
Typ:
Type:
2x Jumo 004 B-3
- maximální tah: 8,83 kN


1x Walter HWK 109-509 (R II-211/3)
- maximální tah: 16,8 kN
2x Jumo 004 B-3
- maximum thrust: 1985 lbf


1x Walter HWK 109-509 (R II-211/3)
- maximum thrust: 3777 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
922 km/h v 6000 m 573 mph in 19685 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3 min do 8000 m 3 min to 26247 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
16000 m 52493 ft
Dolet:
Range:
4951) km 3231) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
7452) km 4632) mi
Výzbroj:
Armament:
4x 30mm kanón MK 108 v přídi (každý 100 nábojů) 4x 30mm MK 108 cannon in the nose (100 rounds each)
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) v 16000 m
2) v 11700 m
1) at 52493 ft
2) at 38386 ft
Zdroje:
Sources:
Balous, M., Rajlich, J.: Messerschmitt Me 262, MBI, 1995
Baker, D.: Messerschmitt Me 262, Crowood, 1997
Griehl, M.: Messerschmitt Me 262 - Varianten, Flugzeug Profile, 1993
Fleischer, S.; Ryś, M.: Me 262 Schwalbe cz. 1, AJ-Press, 1996
Fleischer, S.; Ryś, M.: Me 262 Schwalbe cz. 2, AJ-Press, 1997
http://de.wikipedia.org/wiki/Me_262
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-C-1a-t17616#64642 Verze : 0
Messerschmitt Me 262 C Heimatschützer


Me 262 C-1a
Na konci roku 1944 bylo rozhodnuto upravit Me 262 do role přepadové stíhačky vybavené přídavným raketovým motorem HWK 509 A (R II-211/3) o tahu 16,8 kN (1702kp) na tekuté palivo pracujícím po dobu tří minut. Při startu se předpokládalo použít dvě startovací rakety Borsig na tuhé palivo o tahu 4,88 kN (495 kp). První let stroje přestavěného z letounu Me 262 A-1a (Werk-Nr. 130186) pilotovaného Gerdem Linderem se uskutečnil 27. února 1945 a letoun dosáhl během tří minut výšky 3000 m. Stroj dostal název Heimatschützer I (ochránce vlasti I) a oficiální označení Me 262 C-1a. Díky přídavným raketovým motorům potřeboval ke startu dráhu nepřevyšující 650 m. Do 22. březne 1945 provedl tento letoun šest zkušebních letů než byl zničen spojeneckými stíhači.


Me 262 C-2b
Jako další verze s přídavným raketovým motorem vznikl Me 262 C-2b Heimatschützer II přestavěný z letounu Werk-Nr. 170074. Poháněly ho dva motory BMW 003 R, které vznikly spojením proudových motorů BMW 003 A s raketovými motory BMW 718 dávajícími po dobu tří minut tah 9,87 kN (1000 kp). Z důvodu neustálých problémů s palivovou instalací těchto motorů se práce na prototypu protahovaly. Nakonec 26. března 1945 provedl Me 262 C-2b svůj první let. Během 1,5 minuty vystoupal do výšky 8200 m a na dosažení 12000 m potřeboval 3,9 minuty. O tři dny později se uskutečnil druhý a zároveň poslední zkušební let tohoto stroje.


Me 262 C-3a
Poslední přepadovou verzí byl Me 262 C-3a Heimatschützer III jehož tři přestavěné exempláře nebyly před koncem války dokončeny. Letouny měly být poháněny dvěma motory Jumo 004 a pod trupem měl být umístěn odhazovatelný raketový motor HWK 509 A. Na trupových pumových závěsnících měly být zavěšeny dvě přídavné palivové nádrže o objemu 600 l.


Zdroj: Marek Murawski - Letadla Luftwaffe část 2 (Intermodel 1997)
Messerschmitt Me 262 C-1a - Me 262 C-1a Heimatschützer I, únor/březen 1945.

Me 262 C-1a Heimatschützer I, únor/březen 1945.
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-262-C-1a-t17616#64641 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více