Main Menu
User Menu

CZK - Škoda Š-I-P (T-2)

     
Název:
Name:
Škoda Š-I-P
Originální název:
Original Name:
Škoda Š-I-P
Kategorie:
Category:
tančík
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1938 Akciová společnost dříve Škodovy závody, Plzeň /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1938
Osádka:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
4600 kg
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
3650 mm
Délka korby:
Hull Length:
? mm
Celková šířka:
Overall Width:
2025 mm
Celková výška:
Overall Height:
1560 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
280 mm
Šířka pásu:
Track Width:
244 mm
Měrný tlak:
Ground Pressure:
? MPa
Pancéřování:
Armour:
8-10-12-15 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Škoda Flat Six (zážihový vzduchom chladený 6-valec objemu 3990 cm3
Výkon:
Power:
44,1 kW při 2500 ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
6+2xR
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
45 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
200 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
27 °
Boční náklon:
Side Slope:
40 °
Překročivost:
Trench Crossing:
1,3 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,5 m
Brodivost:
Fording Depth:
0,5 m
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
1x ťažký guľomet ZB vz.37 ráže 7,92mm
1x ľahký guľomet ZB vz.26 ráže 7,92mm


Spoločná zásoba streliva - 4300 nábojov
Vedlejší:
Secondary:
-
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3


Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2005, ISBN 80-86158-32-2
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-S-I-P-T-2-t173007#514001Verze : 0
MOD
Na požiadavku afgánskeho zákazníka vypracovala v roku 1938 firma Škoda projekt bezvežového tančíka označovaného ako Š-I-P. Postavený prototyp Š-I-P využíval komponenty zo zrušeného prototypu Škoda Š-I-SPO. Výzbroj tvorila dvojica guľometov ráže 7,92mm. V čele nadstavby bol lafetovaný ťažký guľomet ZB vz.37 a ľahký guľomet ZB vz.26. Afgánci však stratili o tento typ záujem a uvažovali o obrnenom vozidle vyššej kategórie. Tančík bol ponúkaný i iným záujemcom, ale bez odozvy. V 5/1939 bolo jeho označenie zmenené na T-2. V roku 1939 prejavili záujem Nóri, no pre zlú medzinárodnú situáciu bol tento potencionálny kontrakt zmarený. Ani nemecká okupačná armáda neprejavila o tento typ záujem. Prototyp, o ktorý nemal nikto záujem zotrval vo firme Škoda, kde v roku 1943 poslúžil pri experimentálnych pokusoch so stredným pohonom pojazdových pásov. V tejto poslednej podobe sa po neúspešných skúškach dožil konca vojny a v roku 1946 bol zošrotovaný.

Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2005, ISBN 80-86158-32-2
www.aviarmor.net

CZK - Škoda Š-I-P (T-2) -


CZK - Škoda Š-I-P (T-2) - Experimentálna prestavba prototypu na pokusný podvozok so stredným pohonom pásov.

Experimentálna prestavba prototypu na pokusný podvozok so stredným pohonom pásov.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-S-I-P-T-2-t173007#514007Verze : 1
MOD