Název: Name: | Polikarpov R-1 | Polikarpov R-1 |
Originální název: Original Name: | Поликарпов Р-1 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1923-DD.MM.1930 Státní letecký závod č. 1 ODVF, Moskva DD.MM.1924-DD.MM.1932 Státní letecký závod č. 10 Lebeď, Taganrog | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1923-DD.MM.1932 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2700+ | |
První vzlet: Maiden Flight: | 15.05.1923 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | wheels/ski |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1463 kg | 3225 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2214 kg | 4881 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,02 m | 45ft 11,97in |
Délka: Length: | 9,24 m | 30ft 3,77in |
Výška: Height: | 3,46 m | 11ft 4,21in |
Plocha křídla: Wing Area: | 44,54 m2 | 479.42 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | M-5 o výkonu 298 kW/406 k nebo Liberty 12 o výkonu 298 kW/406 k nebo BMW IVa o výkonu 177 kW/240 k dvoulistá dřevěná vrtule | M-5, power 400 hp, or Liberty 12, power 400 hp, or BMW IV, power 237 hp two-bladed wooden propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 185 km/h v ? m | 115 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,3 min do 1000 m | 4,3 min to 3281 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5000 m | 16404 ft |
Dolet: Range: | 700 km | 435 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x kulomet Vickers nebo PV-1 ráže 7,62 mm 1x pohyblivý kulomet Lewis nebo DA ráže 7,62 mm 328-480 kg pum | 1x .30 in Vickers or PV-1 machine gun 1x flexible .30 in Lewis or DA machine gun 723-1058 lb of bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - kopie D.H.9/D.H.9A - 1928-1929 cca 81 ks postaveno s motory BMW jako pokračovací cvičné - 130 ks postaveno jako R-2 s motory Puma, v roce 1926 přejmneovány na R-1 SP | - |
Zdroje: Sources: | Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3. Бюшгенс Г. С. самолетостроение в СССР 1917-1945. ЦАГИ 1992. http://ram-home.com/ram-old/r-1.html |