Název: Name: | Polikarpov I-3 | Polikarpov I-3 |
Originální název: Original Name: | Поликарпов И-3 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1928-DD.MM.1928 Moskevský letecký závod č. 25, Moskva DD.MM.1929-DD.MM.1931 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1928-DD.MM.1931 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 závod č. 25 389 - 399 závod č. 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 21.02.1928 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | wheels/ski |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1400 kg | 3086 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1846 kg | 4070 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,081 m | 36ft 4,25in |
Délka: Length: | 8,010 m | 26ft 3,33in |
Výška: Height: | 4,100 m | 13ft 5,4in |
Plocha křídla: Wing Area: | 27,85 m2 | 299.77 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 66,28 kg/m2 | 13.58 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mikulin M-17 (BMW VI) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec s nominálním výkonem 367,75 kW v h= 2 700 m, maximální výkon 551,6 kW. Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu | Mikulin M-17 (licensed copy of the German BMW VI) twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine nominal power output 493 hp at 8,858 ft and maximal power output 740 hp, driving a two-blade fixed-pitch propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 285 l (210 kg) | 62.7 UK gallons (75.3 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 278 km/h v 0 m | 172.7 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 246 km/h v ? m | 152.9 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 8,33 m/s | 1639.8 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 12,6 min do 5000 m | 12,6 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7200 m | 23622 ft |
Dolet: Range: | 585 km | 363.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný synchronizovaný kulomet PV-1 ráže 7,62 mm. Pumový náklad: do 23 kg pum (2x 11,5 kg). | Two fixed forward-firing 0.3 inch PV-1 machine-guns in the fuselage. Bomb load: Two 25 lb bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Prototypy a prvních 39 letounů bylo poháněno originálními motory BMW VI. Prvních 75 letounů bylo vyzbrojeno synchronizovanými kulomety Vickers ráže 7,62 mm, tyto kulomety byly vyměněny za ruské PV-1. | The first 39 aircraft completed, plus the two prototypes, used imported engines, but the remainder used the license-built Mikulin M-17. The first 75 aircraft was fitted with two fixed 0.3 in synchronized Vickers machine-guns, but these were later replaced by PV-1 machine-guns. |
Zdroje: Sources: | Yefim Gordon and Keith Dexter, Polikarpov's Biplane Fighters, Hinckley, England, Midland Publishing, 2002, ISBN 1-85780-141-5. http://www.airwar.ru/enc_e/fww1/i3.html http://www.aviastar.org/air/russia/pol_i-3.php http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/i-3polik.html www.ctrl-c.liu.se archiv autora |