CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo)

     
Název:
Name:
R-5M1p1) R-5M1p1)
Originální název:
Original Name:
R-5M1p
Kategorie:
Category:
velitelské stanoviště command and control vehicle
Výrobce:
Producer:
VOP 026, Šternberk
VOP 065, Český Těšín
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1994-DD.MM.199R (?)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
35+ (všech verzí / of all versions)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1992 ? (prototyp verze R-5p / prototype of R-5p version)
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
13775 kg 30369 lb
Celková délka:
Overall Length:
6735 mm 22ft 1in
Celková šířka:
Overall Width:
3150 mm 10ft 4in
Celková výška:
Overall Height:
2740 mm 9ft
Světlá výška:
Ground Clearance:
370 mm 1ft 2.5in
Pancéřování:
Armour:
obdobné s BVP-1 similar to BVP-1
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
UTD-20
- čtyřdobý, kapalinou chlazený, vznětový
- počet válců: 6 do V
- sklon válců: 120°
- maximální kroutící moment: 980 (+49/- 98) Nm
- hmotnost: 665 kg + 5%
- rozměry:
-- délka: 791 mm (včetně vyčnívajícího hřídele)
-- šířka: 1 150 mm
-- výška: 732 mm
- kompresní poměr: 15,8
- objem válců: 15,9 l
UTD-20
- four-stroke, liquid cooled, diesel
- number of cylinders: 6 in V
- angle of cylinders: 120°
- maximum torque: 723 (+36/-72) lb.ft
- weight: 1466 lb + 5%
- dimensions:
-- length: 31,1 in (including protruding shaft)
-- width: 45,3 in
-- height: 28,8 in
- compression ration: 15,8
- swept volume: 970 cu in
Výkon:
Power:
220 kW při 2600 ot/min 295 bhp at 2600 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
mechanická synchronizovaná převodovka
- počet stupňů: 5+1
- hmotnost převodovky s hlavní spojkou a planetovým směrovým ústrojím: 536 kg
mechanical synchromesh gearbox
- number of gears: 5+1
- weight of gearbox with main clutch and planetary cross-drive transmission: 1182 lb
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
65 km/h 40 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
452) km/h 282) mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
550-600 km 342-373 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,5 m 98 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,7 m 28 in
Brodivost:
Fording Depth:
-3) m -3)
Výzbroj:
Armament:
protiletadlový kulomet DŠKM
- ráže: 12,7 mm
DShKM anti-aircraft machine gun
- calibre: 12,7 mm
Vybavení:
Equipment:
spojovací vybavení:
- R-150A
- RF-1325
- RF-1305
- R-173
- RDM-61M
- TÚ-11R
communication equipment:
- R-150A
- RF-1325
- RF-1305
- R-173
- RDM-61M
- TÚ-11R
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) R-5M1p vznikl úpravou starších R-5Mp (R-5p)
2) průměrná rychlost na suché nezpevněné cestě
3) vozidlo je obojživelné;
- maximální rychlost (vpřed): min. 7 km/h
- maximální rychlost (vzad): ~ 2 km/h
1) R-5M1p is conversion of older variant R-5Mp (R-5p)
2) average speed on dry unpaved road
3) the vehicle is amphibious;
- maximum speed (forward): min. 4.3 mph
- maximum speed (backwards): ~ 1.2 mph
Zdroje:
Sources:
Kolmaš, V., Kohoutek, J., Vymětal, J.: Katalog automobilní a pásové techniky používané v AČR, Praha, 2007
Velitelská rádiová stanice R-5
URL : https://www.valka.cz/CZE-R-5M1p-velitelsko-stabni-vozidlo-t13728#50867 Verze : 0
R-5M2p (VPZ 691 52-05) z výzbroje 101. spojovacího praporu, září 2011.
CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


URL : https://www.valka.cz/CZE-R-5M1p-velitelsko-stabni-vozidlo-t13728#428048 Verze : 0
R-5M1p (Bečva)


Obrněné pojízdné velitelské stanoviště určené k zabezpečení nepřetržitého velení na stupni mechanizovaný útvar - svazek. Spojovací zástavba je vybavena rádiovými stanicemi pro spojení s nadřízenými a podřízenými veliteli. Vozidla řady R-5p Bečva vznikla přestavbou bojových vozidel pěchoty BVP-1, což znamená, že jízdní vlastnosti, manévrovatelnost, průchodivost terénem, plovatelnost a střelecká odolnost jsou u obou typů prakticky shodné.


Původní strop korby BVP-1 byl odříznut v délce 2060 mm a zvýšen o 500 mm. Ve vyvýšené nástavbě jsou umístěny příklop osádky, střelecká věžička, sání vzduchu, anténní klouby a průchodky. Na vnější straně korby jsou další přípojná místa, elektrocentrála s jeřábovým zdvihadlem, nezávislé topení, úchyty a schránky s příslušenstvím a ženijní nářadí. V přední části jsou uloženy vozidlové akumulátory. Na stropě nástavby se nachází protiskluzové plechy.


Podlaha vozidla je upravena pro uložení účelových akumulátorů a sedaček. Uvnitř korby jsou návarky pro upevnění dílů nástavby. Stanoviště řidiče a velitele vozu je shodné s BVP-1. Štábní pracoviště je umístěno v přední zvýšené části nástavby. Jsou zde pracovní stůl, tabule na mapy, magnetická tabule, místo pro uložení dokumentace a štábních pomůcek. Po delší straně pracovního stolu jsou zabudovány dvě sedačky příslušníků štábu opatřené bezpečnostními pásy. Mezi se sedačkami je odkládací prostor. Pracoviště radistů v zadní části je od štábního prostoru odděleno rámem, ve kterém jsou umístěny radiostanice, centrální ovládací panel a ostatní spojovací prostředky. Součástí rámu je rovněž trezor. Mezi sedačkami radistů se nachází hlavní palivová nádrž. Její horní plocha je upravena jako pracovní stůl.


Vozidlo je vybaveno 12 pozorovacími přístroji TNPO-170 (čtyři u řidiče, dva ve velitelské věžičce, po dvou na pravé a levé straně v prostoru radistů a po jednom v zadních dveřích). Pro palbu se montuje místo středního pozorovacího přístroje řidiče periskop TNPO-350B. Pro vlastní obranu vozidla je zajištěn kulometem DŠKM ráže 12,7 mm s náměrem -4° až +75°. Kulomet je určen k boji se vzdušnými cíli do výšky 1500 m a pozemními cíli na vzdálenost do 2000 m.


Osádku tvořilo pět osob: velitel, řidič, střelec a dva radisté - spojaři.


Prototyp R-5p byl veřejně poprvé představen na veletrhu IDET 93. Vozidla R-5p byla průběžně modernizována zástavbou nových spojovacích prostředků, čímž vznikly varianty R-5Mp a R-5M1p. Nejnovější verzí zavedenou ve výzbroji Armády České republiky je provedení R-5M2p. Jeho vnitřní vybavení tvoří (výbava starších variant je uvedena níže ve srovnávací tabulce):
- KV radiostanice R-150S
- VKV radiostanice RF-1325, RF-1350, RF-1302
- IP radiový směrovač IPRS 32
- optický převodník: LMC 02
- analogový telefonní přístroj TPA-97
- doplněk pro dálkové ovládání a retranslaci DR-13
- radiový datový terminál DT-13
- telefonní doplněk TD-13
- notebook



     
R-5pR-5MpR-5M1p
KV radiostaniceR-130MAR-150AR-150A
VKV radiostanice (hlavní)R-173R-173RF-1325
VKV radiostanice (výnosná)RF-10RF-10RF-1305
VKV radiostanice (doplňková)R-123MR-123MR-173
radioreléová staniceRDM-61MRDM-61MRDM-61M
přepojovací zařízeníPZ-2A s hovorovým zařízením pro 4 účastníky a 2 radistyPZ-2A s hovorovým zařízením pro 4 účastníky a 2 radistyPZ-2A s hovorovým zařízením pro 4 účastníky a 2 radisty
přepojovač TÚ-11R [počet]111
počítač GETAC N-4024 [počet]-11
TP-25Rd (TA-57) [počet]222
zařízení pro selektivní vyzváněníR-012TR-012T-
přepínač rozhraní PR-01 [počet]--1
přepínač rozhraní PR-02 [počet]--1
naftové topeníX7-1MX7-1MX7-1M
palubní akumulátory 150 Ah2x 6ST148 (150)2x 6ST148 (150)2x 6ST148 (150)
nabíjecí soustrojí 30 Vss1x AB-1-P/301x AB-1-P/301x AB-1-P/30
nabíječ RF-10N1 [počet]11-
rychlonabíječ RM-13 [počet]--1

CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


URL : https://www.valka.cz/CZE-R-5M1p-velitelsko-stabni-vozidlo-t13728#52102 Verze : 1
R-5p (VPZ 740 23-59), která dosloužila u 2. ženijního praporu v Janovicích nad Úhlavou, duben 2010.
CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


URL : https://www.valka.cz/CZE-R-5M1p-velitelsko-stabni-vozidlo-t13728#428034 Verze : 0
Vozidla R-5M1p z výzbroje mechanizovaných praporů 7. mechanizované brigády na cvičeních v roce 2007.


Fotografie:
Ministerstvo obrany ČR - www.army.cz










R-5M1p z výzbroje velitelské a spojovací čety velitelské roty 72. mechanizovaného praporu na součinnostním spojovacím cvičení s názvem „Sladění polního komunikačního systému 7. BÚU“, 15.-17.5.2007, Vojenský újezd Libavá.


Fotografie:
Ministerstvo obrany ČR - www.army.cz



URL : https://www.valka.cz/CZE-R-5M1p-velitelsko-stabni-vozidlo-t13728#244450 Verze : 2
R-5M1p ("bílá 239p", VPZ 800 ?1-71), Spojovací rota 7. mechanizované brigády, září 2005.
CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


CZE - R-5M1p (velitelsko-štábní vozidlo) -


URL : https://www.valka.cz/CZE-R-5M1p-velitelsko-stabni-vozidlo-t13728#428028 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více