Polikarpov I-15bis

Polikarpov I-15bis
Поликарпов И-15бис
     
Název:
Name:
Polikarpov I-15bis Polikarpov I-15bis
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-15бис
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.01.1937-DD.MM.1940 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1937-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2408
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.04.1937
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1310 kg 2888 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1730 kg 3814 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1870 kg 4123 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,200 m 33ft 5,5in
Délka:
Length:
6,280 m 20ft 7,25in
Výška:
Height:
3,416 m 11ft 2,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,50 m2 220.66 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
84,390 kg/m2 17.28 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-25V vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 570 kW (775 k) a nominální výkon 551,62 kW (750 k) v h= 2 900 m.
Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu, průměr 2 800 mm.
Shvetcov M-25V nine-cylinder air-cooled radial engine, rated at 765 hp for take-off and nominal power 740 hp at 9,514,
driving a two-blade metal fixed-pitch propeller of 9ft 2 1/4in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
320 l 70.4 UK gallons (84.5 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
379 km/h v 3500 m 235.5 mph in 11483 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,42 m/s 2051.2 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,6 min do 5000 m 6,6 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9100 m 29856 ft
Dolet:
Range:
520 km 323.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
770 km 478.5 mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný synchronizovaný kulomet PV-1 ráže 7,62 mm, 1 100 nábojů pro každý horní a 425 pro každý spodní kulomet.
Pumový náklad do 150 kg pum (2x AO-25 a 2x FAB-50).
Four fixed forward-firing 0.3 inch PV-1 machine-guns in the fuselage, 1,100 rpg for the uper machine-guns and 425 rpg for the bottom machine-guns.
Bomb load: Up to 331 lb.
Uživatelské státy:
User States:





?





?
Poznámka:
Note:
Rozdíly oproti starší I-15:
- byla zesílena konstrukce
- křídlo baldachýn horního křídla byl obnoven a byl tedy přímý
- mírně se zvětšila nosná plocha
- instalace výškovějšího motoru M-25V
- kryt motoru byl tvořen prstencem NACA
- pevná ostruha byla později nahrazena ostruhovým kolečkem
- byla montována větší podvozková kola
- zlepšena aerodynamika
- The structure was amplified
- had straight upper wing and more powerful engine
- the I-15bis was powered by the more powerful Shvetsov M-25V radial piston engine.
- engine cover was formed ring NACA
- was perfected aerodynamics
Zdroje:
Sources:
William Green, Warplanes of the Second World War, Volume Three: Fighters, London, Macdonald & Co., Publishers Ltd., 1961 (seventh impression 1973), ISBN 0-356-01447-9.
Mikhail A. Maslov, Polikarpov I-15, I-16 and I-153, Oxford, UK, Osprey Publishing, 2010, ISBN 978-1-84603-981-2.
Hans-Heiri Stapfer, Polikarpov Fighters in Action, Part 1, Aircraft in Action, No. 157., Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, Inc., 1995, ISBN 0-89747-343-4.
L+K č. 3/1975, Letadla 39-45, Polikarpov I-15 a I-15bis, Václav Němeček.
www.aviation.ru
http://www.wio.ru/tacftr/polikarp.htm
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i15b.html
http://www.luxavia.ru/item/40
http://www.cofe.ru/avia/P/P-123.htm
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15bis-t1338#459590 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek a fotografie
Zdroje uvedeny výše
Polikarpov I-15bis  -


Polikarpov I-15bis  -


Polikarpov I-15bis  -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15bis-t1338#209861 Verze : 0
.
Polikarpov I-15bis  - I-152, výrobní číslo 4616, taktické číslo „ žlutá 173“, náležel do stavu 2. letky 152. stíhacího pluku (dříve patřil 4. letce 19. IAP) 9. letecké armády. V této podobě nouzově přistál na zamrzlém jezeře Oulunyarvi 24. prosince 1939 ve finském zápolí. Pilot poručík J. A. Andrejev se zastřelil. Letoun byl plně funkční a 26. února 1940 byl zařazen k LeLv 29 pod označením VH-11. Během roku 1940 přeznačen na VH-2, aby se zabránilo překrývání čísel s ukořistěnými I-153, jejichž seriály začínaly VH-12. 4. 6. 1942 byl stroj přečíslován na IH-2. Byl používán k vlekání cílů. Během služby dvakrát havaroval, vyřazen 20. 2. 1945 s celkovým náletem 114,50 hodin. Letoun nesl standardní sovětskou kamufláž, zelenou AMT 4 na horních a bočních plochách, spodní plochy světle modré AMT 17.

I-152, výrobní číslo 4616, taktické číslo „ žlutá 173“, náležel do stavu 2. letky 152. stíhacího pluku (dříve patřil 4. letce 19. IAP) 9. letecké armády. V této podobě nouzově přistál na zamrzlém jezeře Oulunyarvi 24. prosince 1939 ve finském zápolí. Pilot poručík J. A. Andrejev se zastřelil. Letoun byl plně funkční a 26. února 1940 byl zařazen k LeLv 29 pod označením VH-11. Během roku 1940 přeznačen na VH-2, aby se zabránilo překrývání čísel s ukořistěnými I-153, jejichž seriály začínaly VH-12. 4. 6. 1942 byl stroj přečíslován na IH-2. Byl používán k vlekání cílů. Během služby dvakrát havaroval, vyřazen 20. 2. 1945 s celkovým náletem 114,50 hodin. Letoun nesl standardní sovětskou kamufláž, zelenou AMT 4 na horních a bočních plochách, spodní plochy světle modré AMT 17.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15bis-t1338#606205 Verze : 0
.
Polikarpov I-15bis  - Tento I-152 s taktickým číslem 10 náležel do stavu 13. OIAE (zkratka znamená Otdělnaja Istrebitělnaja Aviacionnaja Eskadrilja = samostatná stíhací letka), 61. letecké brigády vzdušných sil Baltské floty. Pilotem byl komisař letky I. I. Volosevič, pozdější Hrdina SSSR. Nápis Za Stalina! byl namalován 30. listopadu 1940. Není jasné, zda byl namalován pouze kvůli fotografii, nebo s ním letadlo skutečně létalo. Barva čísla je neznámá, obvykle se maluje jako červená, ale na fotografii se zdá výrazně světlejší než červená hvězda na trupu (téměř neviditelná na zeleném pozadí), proto ji někteří autoři vykládají spíše jako středně modrou. Jinak horní a boční plochy standardně tmavě zelené AMT 4, spodní plochy světle modré AMT 17.

Tento I-152 s taktickým číslem 10 náležel do stavu 13. OIAE (zkratka znamená "Otdělnaja Istrebitělnaja Aviacionnaja Eskadrilja" = samostatná stíhací letka), 61. letecké brigády vzdušných sil Baltské floty. Pilotem byl komisař letky I. I. Volosevič, pozdější Hrdina SSSR. Nápis "Za Stalina!" byl namalován 30. listopadu 1940. Není jasné, zda byl namalován pouze kvůli fotografii, nebo s ním letadlo skutečně létalo. Barva čísla je neznámá, obvykle se maluje jako červená, ale na fotografii se zdá výrazně světlejší než červená hvězda na trupu (téměř neviditelná na zeleném pozadí), proto ji někteří autoři vykládají spíše jako středně modrou. Jinak horní a boční plochy standardně tmavě zelené AMT 4, spodní plochy světle modré AMT 17.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-15bis-t1338#606287 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více