CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo)

     
Název:
Name:
VPV VPV
Originální název:
Original Name:
VPV
Kategorie:
Category:
vyprošťovací pasové vozidlo tracked recovery vehicle
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1985-DD.MM.199R Závody ťažkého strojárstva Detva š.p., Detva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1985-DD.MM.199R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
363
(253 do roku 1989)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1984
Osádka:
Crew:
2 + 1
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
14300 ± 2% kg 31526 lb
Celková délka:
Overall Length:
7130 mm 23 ft 4 ¾ in
Celková šířka:
Overall Width:
2940 mm 9 ft 7 ¾ in
Celková výška:
Overall Height:
23501) mm 7 ft 8 ½ in 1)
Světlá výška:
Ground Clearance:
360 mm 1 ft 2 ⅛ in
Pancéřování:
Armour:
? ?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
UTD-20
- šestiválcový do V (pod úhlem 120°), čtyřdobý, kapalinou chlazený, vznětový
- maximální kroutící moment: 980 (+49 / - 98) Nm
- hmotnost: 665 kg + 5%
- rozměry:
-- délka: 791 mm (včetně vyčnívajícího hřídele)
-- šířka: 1 150 mm
-- výška: 732 mm
- kompresní poměr: 15,8
- objem válců: 15,9 l
UTD-20
Výkon:
Power:
220 kW při 2600 ot/min 295 bhp at 2600 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Mechanická, se stálým záběrem ozubených kol,
synchronizovaná na 2., 3., 4. a 5. rychlostním stupni
- počet rychlostních stupňů: 5 vpřed + 1 vzad
- hmotnost převodovky s hlavní spojkou a planetovým směrovým ústrojím: 536 kg
Mechanical, with permanent engagement of gears,
synchronized on 2nd, 3rd, 4th and 5th gear
- number of gears: 5 forward + 1 reverse
- weight of gearbox with main clutch and planetary steering gear: 536 kg
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
602) km/h 372) mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
40 km/h 25 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
6002) km 3732) mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
35 ° 78 %
Boční náklon:
Side Slope:
25 ° 56 %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,5 m 98 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,7 m 28 in
Brodivost:
Fording Depth:
3) m 3)
Nástavba:
Superstructure:
Naviják:
- typ: s tažnými kladkami a ukládacím bubnem
- tažná síla - přímý tah: 125 kN
- zvyšování tažné síly kladkostroji:
-- jedním: 240 kN
-- dvěma: 345 kN
- pracovní délka lana: 120 m
- průměr lana: 19 mm
- vývod lana z vozidla: dopředu

Radlice:
- pohon: hydraulickými válci
- maximální zahloubení: 0,2 m
- maximální kotvicí sila: až 345 kN (podle druhu zeminy)

Jeřáb:
- typ: otočný výložníkový kyvný
- maximální nosnost:
-- základní výložník, vyložení od osy otáčení až 1,45 m při zdvihové výšce háku 3,2 m: 6 500 kg
-- nástavec, vyložení od osy otáčení až 2,9 m při zdvihové výšce háku
4,5 m: 2 500 kg
- vyložení minimální: 1,1 m
- vyložení maximální: 4,6 m
- maximální sklon vozidla při použití jeřábu: 5°


Obloukové svářecí a řezací zařízení:
- zdroj proudu: dynamo motoru
- maximální svářecí a řezací proud: 300 A
- maximální průměr elektrody: 5 mm
- délka kabelů: 10 m
- maximální doba nepřetržitého provozu: 30 min


Výbava pro vlečení: BVP-1, BVP-2, OT-64, BRDM-2, OT-62
Winch:
- type: with traction rollers and storage drum
- pulling force - direct pull: 125 kN
- increasing the traction force of the hoist:
-- with one: 240 kN
-- two: 345 kN
- working length of rope: 120 m
- rope diameter: 19 mm
- rope outlet from the vehicle: forward

Blades:
- drive: hydraulic cylinders
- maximum deepening: 0.2 m
- maximum anchoring force: up to 345 kN (depending on the type of soil)

Crane:
- type: rotating boom swing
- maximal load capacity:
-- basic boom, reach from the axis of rotation up to 1.45 m at a hook lift height of 3.2 m: 6,500 kg
-- extension, unloading from the axis of rotation up to 2.9 m at the lifting height of the hook
4.5 m: 2,500 kg
- minimum unloading: 1.1 m
- maximum unloading: 4.6 m
- maximum inclination of the vehicle when using a crane: 5°


Arc welding and cutting equipment:
- current source: engine dynamo
- maximum welding and cutting current: 300 A
- maximum electrode diameter: 5 mm
- cable length: 10 m
- maximum time of continuous operation: 30 min


Equipped to tow:
BVP-1, BVP-2, OT-64, BRDM-2, OT-62
Výzbroj:
Armament:
7,62 mm kulomet PKT
Zásoba munice: 2000 ks
Počet zásobníků (na 250 nábojů): 8
Lafetace: na střelecké věžičce
Náměr: -7° až 80°
Odměr: 360°


+ výzbroj osádky
7.62 mm PKT machine gun, 2000 rounds in 8 magazines
Uživatelské státy:
User States:



(MTP-BMP)

(BREM-Č (БРЭМ-Ч))
(BREM-Č (БРЭМ-Ч))
(BREM-Č (БРЭМ-Ч))

?



(MTP-BMP)

(BREM-Č (БРЭМ-Ч))
(BREM-Č (БРЭМ-Ч))
(BREM-Č (БРЭМ-Ч))

?
Poznámka:
Note:
1) 2350 mm výška s kulometem a výstražným světlem
6110 mm maximální výška s jeřábem s otočným nástavcem v pracovní poloze
2) při vlečení 20 km/h a 300 - 350 km
3) Vozidlo je schopno překonávat vodní překážky plavbou
- maximální rychlost při plavbě vpřed: min. 7 km/h
- maximální rychlost při plavbě vzad: asi 2 km/h

Průměrná spotřeba paliva: 92 - 100 l/100 km


VPV je vybavené zariadením k ochrane osádky proti účinkom tlakovej vlny a k zabráneniu vnikania radioaktívnych častíc do vozidla, k ochrane proti chemickým a bakteriologickým zbraniam


Spojovací prostředky:
Radiostanice: R-123M
- dosah ve dne i v noci: do 20 km


Tankové hovorové zařízení: R-124


Přenosná radiostanice: PR-22 (nebo VXW 10)
- počet: 2 kusy
1) 7 ft 8 ½ in height with machine gun and warning light
20 ft ½ in maximum height with crane in working position
2) towing speed 12.4 mph and 218 mi
3) vehicle is able to overcome water obstacles by swimming
- maximum speed when swimming forward: min. 4.3 mph
- maximum speed when swimming backwards: about 1.2 mph
Zdroje:
Sources:
1) Technické zabezpečenie jednotiek ČSĽA v boji ČVUT 1989
2) Zupko, Š., Zupko, J.: Obrnená technika 1944 - 2001, Výroba v Slovenskej republike, Magnet Press, 2002
3) Tanková a automobilová technika v české a slovenské armádě, Naše vojsko, Praha 2003
URL : https://www.valka.cz/CZK-VPV-vyprostovaci-pasove-vozidlo-t13304#252364 Verze : 1
VPV
(VPV - diskuze)


Vyprošťovací pásové vozidlo VPV bylo vyvíjeno v rozmezí let 1976 až 1983 ve výzkumném vývojovém ústavu ZTS-VVÚ v Martině. Jeho sériová výroba pak od roku 1985 probíhala v Podpolinaských strojárnách Detva.


Je určeno k vyprošťování (při použití namontované radlice jako opory) a odsunu poškozené nebo uvázlé obrněné techniky do 15 000 kg zpravidla mechanizovaných jednotek (při použití speciálních závěsů pro vlečení obrněné techniky podle příslušného typu).


Osádku vozidla tvoří velitel vozidla - jeřábník, řidič - svářeč - vazač a příslušník jednotky technického zabezpečení. Ve vozidle je povoleno kromě obsluhy přepravovat další dvě osoby a osádku poškozeného, popř. vlečeného vozidla.
Pro bezprostřední ochranu je vozidlo vyzbrojeno 7,62mm lafetovaným kulometem PKT obsluhovaný vně vozidla z příklopu velitele.




Uživatelé (odběratelé): Československo (ČR/SR), NDR (pod označením MTP-BMP), MLR, Tunisko, SSSR (pod označením BREM-Č (БРЭМ-Ч))
URL : https://www.valka.cz/CZK-VPV-vyprostovaci-pasove-vozidlo-t13304#47449 Verze : 1
Utajovaný čsl. patent č. 271252 B1


- autor patentu: Ing. Miroslav Maťaš z Martina
- přihlášení patentu: 18.12.1980
- vydání patentového spisu: 25.07.1991


Stručný popis patentu a přiloženého obrázku
Podstatou navrženého vozidla je rozdělení vzduchotěsně uzavřené korby, v přední části zešikmené (1), umístěné na pásovém podvozku (2), na tři základní prostory:
- motorový prostor (3) v přední časti korby vpravo
- bojový prostor (4) v střední části a v přední části korby vlevo
- nákladně-dílenský prostor (5) v zadní části korby (1)


V motorovém prostoru (3) je uložena silová část navijáku (7) s vývodem lana (16) v předním šikmém pancíři, pod kterým se nachází podpěra (10) pro vyprošťování. Bubnový zásobník (8) lana (16) je umístněn na vnější straně korby (1) na stropu bojového prostoru, kde je též umístěna střelecká věžička (9), Na stropě nákladně-dílenského prostoru (5) je umístěn jeřáb (12) a v zadní části korby jsou umístěny dveře (15), pod kterými je tažný hák (13).


Zdroj
Úřad průmyslového vlastnictví, Praha.
CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-VPV-vyprostovaci-pasove-vozidlo-t13304#326305 Verze : 0
Zdroj : Tank-26-26 Vyprosťovacie pásové vozidlo - Technický popis, predpis ČSLA Praha 1984
CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) - Pôdorys VPV.

Pôdorys VPV.
CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) - Bokorys VPV.

Bokorys VPV.
CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) - Korba - popis.

Korba - popis.
CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) - VPV - pohľad zhora.

VPV - pohľad zhora.
CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) - Ľavá strana VPV.

Ľavá strana VPV.
URL : https://www.valka.cz/CZK-VPV-vyprostovaci-pasove-vozidlo-t13304#344291 Verze : 0
VPV ("bílá 624") z výzbroje 142. praporu oprav, květen 2004 (?).
CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) -


CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-VPV-vyprostovaci-pasove-vozidlo-t13304#47453 Verze : 0
VPV ("bílá 150"), Vojenské technické muzeum, Lešany, 2004.
CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) -


CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-VPV-vyprostovaci-pasove-vozidlo-t13304#47556 Verze : 1
VPV ("bílá 242") z výzbroje OS SR.
CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) -


CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) -


CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-VPV-vyprostovaci-pasove-vozidlo-t13304#114820 Verze : 0
.....
CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) -


CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) -


CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-VPV-vyprostovaci-pasove-vozidlo-t13304#117278 Verze : 0
VPV z výzbroje Vyprošťovací a odsunové roty 142. praporu oprav, červen 2008.
CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-VPV-vyprostovaci-pasove-vozidlo-t13304#308281 Verze : 0
VPV z výzbroje Roty logistiky 42. mechanizovaného praporu na pražské vojenské přehlídce, 28.10. 2008.
CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-VPV-vyprostovaci-pasove-vozidlo-t13304#308337 Verze : 0
VPV ("bílá 986") z výzbroje Vyprošťovací a odsunové roty 142. praporu oprav, červen 2007.
CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-VPV-vyprostovaci-pasove-vozidlo-t13304#308344 Verze : 0
VPV jako statický exponát na Tank Power Show 9.5.2009, Přelouč
CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) - vlastní foto

vlastní foto
CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) - vlastní foto

vlastní foto
CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) - vlastní foto

vlastní foto
CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) - vlastní foto

vlastní foto
CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/CZK-VPV-vyprostovaci-pasove-vozidlo-t13304#313074 Verze : 0
Zdroj : Katalóg 2000, Magnet-Press, Slovakia
CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) - VPV ČSĽA  610.

VPV ČSĽA 610.
URL : https://www.valka.cz/CZK-VPV-vyprostovaci-pasove-vozidlo-t13304#326260 Verze : 0
VPV z výzbroje Opravárenského praporu OS SR, 2009 (?).


Fotografie:
Opravárenský prápor

CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) -


CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-VPV-vyprostovaci-pasove-vozidlo-t13304#394528 Verze : 2
VPV dobrovoľných hasičov z Trnavy (POLE). Vozidlo bolo nasadené 1. a 2.3.2012 na Orave (reportáž TV JoJ) a Kysuciach v rámci pomoci pri mimoriadnej situácii spôsobenej topiacim sa snehom.



Zdroj: http://www.dhztt.sk
CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) - VPV

VPV
URL : https://www.valka.cz/CZK-VPV-vyprostovaci-pasove-vozidlo-t13304#426618 Verze : 0
BREM-Č (БРЭМ-Ч=бронированная ремонтно-эвакуационная машина из Чехословакии)


Server Defence Express oznámil, že byl ukořistěn ruský BREM československého původu, který byl dodáván do SSSR v osmdesátých letech minulého století. Lokalizace vraku nebyla upřesněna.
Po rozpadu SSSR, stroje BREM-Č stále používají armády nástupnických států. Například RF je ukazovala na výstavách Armija-2016 a Armija-2021. Ukrajinská armáda zadala firmě Techimpex (Техімпекс) modernizaci 8 vozidel.


defence-ua.com
www.recomonkey.com
www.recomonkey.com

CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) -


URL : https://www.valka.cz/CZK-VPV-vyprostovaci-pasove-vozidlo-t13304#694893 Verze : 1
Ozbrojené síly Ukrajiny používají československý BREM-Č k odtažení ukořistěné techniky v Kupjansku.
Zdroj:
defence-ua.com
https://t.me/NMFTE/4604
CZK - VPV (vyproštovací pásové vozidlo) - Foto zveřejněno: 08.10.2022

Foto zveřejněno: 08.10.2022
URL : https://www.valka.cz/CZK-VPV-vyprostovaci-pasove-vozidlo-t13304#706979 Verze : 3

Diskuse

no mne to pride podla tych fotiek viac menej rovnake.
ked mam pravdu povedat tak ma to trapi hlavne z modelarskeho hladiska.cize ci to robi iny vyrobca alebo to ma inak rozlozeny vnutorny priestor mi je jedno.ja len za ak to postavim ci to mozem nazvat VPV? na nete som zasa nenasiel tolko fotiek aby som to dokazal riadne porovnat.
URL : https://www.valka.cz/CZK-VPV-vyprostovaci-pasove-vozidlo-t13304#406361 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více