Kawaniši K-7A

Kawanishi K-7A / 川西K- 7A
     
Název:
Name:
Kawaniši K-7A Kawanishi K-7A
Originální název:
Original Name:
川西K- 7A 输送机水上
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1924-DD.MM.1927 Kawanishi Machinery Works, Kobe /
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1923-DD.MM.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
10
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.11.1924
Osádka:
Crew:
2 + 4 pasažéři
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1250 kg 2756 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2000 kg 4409 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,000 m 39ft 4,43in
Délka:
Length:
11,000 m 36ft 1,06in
Výška:
Height:
4,080 m 13ft 4,62in
Plocha křídla:
Wing Area:
34,00 m2 365.97 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
58,82 kg/m2 12.05 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Maybach Mb.IVa, vodou chlazený řadový šestiválec o výkonu 194 kW a max. výkonu 227 kW.
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Maybach Mb.IVa six-cylinder inline liquid-cooled aircraft engine, power output 260 hp and maximum power 305 hp,
driving a two-bladed wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
196.3 km/h v 0 m 122 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
156.1 km/h v 1850 m 97 mph in 6070 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6000 m 19685 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 6 h Endurance: 6 hours


High performance combined with practicality was the objective of Eiji Sekiguchi chef designer of the aircraft department of Kawanishi when he began design of the K-7A transport seaplane in December 1923, one month after the completion of the K-6. The first example of the new aircraft, the K-7A Transport Seaplane was completed in November 1924, demonstrating both good performance and handling and it was markedly German in appearance. Passenger seats were located at the centre of gravity in a cabin forward of the two tandem open cockpits. In appearance, this aircraft was more refined than previous designs and was considered very advanced for Japan.
The K-7A entered service on Nippon Koku's service between Osaka and Fukuoka in January 1925, mainly carrying airmail rather than passengers. The K-7A proved successful in service, one carrying mail from Fukuoka and Shanghai, China, a distance of over 590 mi.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
en.wikipedia.org
http://www.shinmaywa.co.jp/
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K-7A-t121612#416227 Verze : 0
Historie letounu:


K-7A Nákladní plovákový letoun
Šéfkonstruktér společnosti Kawaniši inženýr Eidži Sekiguči začal pracovat na projektu plovákového letounu K-7A jeden měsíc po dokončení stavby plovákového K-6, tedy v prosinci 1923. Nový letoun byl částečně samonosný jedenapůlplošník se silným profilem křídla, mezikřídelní vzpěry byly velmi jednoduché. Konstrukce letounu byla celodřevěná, potažená plátnem. Svým vzhledem připomínal tento letoun německé konstrukce a byl považován, na japonské poměry, za velmi pokročilou konstrukci. První letoun byl dokončen v listopadu 1924 a následující letové zkoušky ukázaly velmi dobré letové vlastnosti. Celkem bylo postaveno deset těchto hydroplánů, v roce 1924 jeden, následující rok tři další, v roce 1926 byly dodány čtyři letouny a v roce 1927 poslední dva.
Nové hydroplány používala především společnost Nippon Koku K. K. patřící do skupiny společností patřících společnosti Kawaniši.
Srovnáme-li úspěšné K-7 s neúspěšným K-5, zjistíme, že K-7 měla nosnou plochu křídel menší o přibližně 50%. Sedadla pro cestující se nacházela v těžišti letounu a osádka seděla ve dvou otevřených kabinách za kabinou pro cestující.
V lednu 1925, začal K-7A létat na pravidelné lince Nippon Koku K. K. mezi Ósakou a Fukuokou na ostrově Kjúšú, zde letouny přepravovaly většinou poštovní zásilky a velmi málo cestujících. Tato služba pokračovala až do roku 1929, tehdy státní společnost Nihon Koku K. K. Yuso nahradila společnost Nippon Koku K. K vlastněnou Sibeiem Kawanišim, tato společnost byla rozpuštěna. V průběhu své služby byly letounům K-7 zadány mnohé další úkoly a K-7 je plnil beze zbytku a dosahoval velkých úspěchů. Např. v listopadu 1925 získal cenu v soutěži kolem jezera Biwa a květnu 1926 jeden K-7 úspěšně přepravil poštu mezi Fukuokou a Šanghají (vzdálenost více než 600 km). V říjnu 1926 se tři K-7 vydaly na cestu z Ósaky přes Fukuoku a Mokpo (Korea) do Šanghaje. Jeden letoun byl ztracen v Mokpo, další dva dosáhly Šanghaj. Z Mokpo do Šanghaje letěly 3,66 hodin. Zpět do Ósaky se vrátil pouze jeden stroj, při návratu jeden nouzově přistál u ostrovů Goto (Gotō-rettō).


Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora

Kawaniši K-7A -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K-7A-t121612#416231 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více