Název: Name: | Petljakov Pe-3bis | Petlyakov Pe-3bis |
Originální název: Original Name: | Петляков Пе-3бис | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.09.1941 Moskevský letecký závod č. 39 V. R. Menžinského, Moskva DD.04.1942-DD.MM.1943 Irkutský letecký závod č. 39 J. V. Stalina, Irkutsk | |
Období výroby: Production Period: | DD.04.1942-DD.MM.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 Moskva 135 Irkutsk | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.09.1941 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5870 kg | 12941 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8040 kg | 17725 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 8360 kg | 18431 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 17,130 m | 56ft 2,4in |
Délka: Length: | 12,670 m | 41ft 6,81in |
Výška: Height: | 3,420 m | 11ft 2,65in |
Plocha křídla: Wing Area: | 40,50 m2 | 439.17 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 198,52 kg/m2 | 40.66 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov VK-105RA kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 750 kW (1 020 k) při 2 600 ot./min při plnicím tlaku 950 mm Hg (1,25 atm) bojový 809 kW (1 100 k) v h= 2 000 m při 2 700 ot./min plnicí tlak 910 mm Hg (1,2 atm) a 772 kW (1 050 k) v h= 4 000 m při 2 700 ot/min plnicí tlak 910 mm Hg (1,2 atm). Vrtule trojlisté stavitelná VIŠ-61B | Klimov VK-105RA, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,006 hp at 2,600 rpm boost rated at 18.37 psi for take-off combat power output 1,085 hp at 2,700 rpm at 6,562 ft, boost rated 17.6 psi and 1,036 hp at 2,700 rpm at 13,123 ft boost rated 17.6 psi., driving a three blade variable-pitch VISh-61B propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2 200 l | 483.932 UK gallons (581.179 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 530 km/h v 5050 m | 329.3 mph in 16568 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 475 km/h v 5300 m | 295.2 mph in 17388 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,2 min do 5000 m | 10,2 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8800 m | 28871 ft |
Dolet: Range: | 1500 km | 932.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2150 km | 1335.9 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm, 250 granátů 2x pevný kulomet UBK ráže 12,7 mm po 250 nábojích 1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm 180 nábojů 1x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v ocase 500 nábojů. Pumový náklad: do maximální hmotnosti 700 kg 2x 100 kg puma FAB-100 (zevěšeny pod motory) 2x 100 kg puma FAB-100 (pod křídly) nebo při přetížení 2x 250 kg FAB-250 (pod křídly). 4 - 6x neřízené rakety RS-82 nebo RS-132. | One 0.79 inch ShVAK cannon, fixed forward firing in the nose, 250 rounds, two 0.50 inch UBK machine guns, fixed-forward firing in the nose 250 rpg, one 0.3 in fixed ShKAS machine gun in tail, 500 rounds and one 0.50 inch UBT macine-gun replaced the TSS-1 in the navigator's turret, 180 rounds. Bomb load: Up to 1,543 lb of disposable stores carried in two engine nacelle weapons bays rated at 220 lb each, and on two underwing hardpoints rated at 551 lb each. General disposables load consisted of: two 220 lb FAB-100 bombs in engine nacelles two 220 lb FAB-100 bombs under the wings, occasionally in an overload condition two 551 lb FAB-250 bombs. Launchers for four to six RS-82 and RS-132 rockets for ground-attack missions. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Konstruktéři vyslyšeli žádosti bojových pilotů a v roce 1942 byl do výroby zaveden Pe-3bis. - byla zesílena pancéřová ochrana zejména pilota hmotnost dodatečného pancéře byla 136 kg. - do křídel byly instalovány automatické sloty. - kabina byla zkrácena a posunuta o 460 mm vpřed. Letoun byl používán jako přepadový stíhací letoun, noční stíhač, průzkumný letoun, lehký bombardér a také k útokum proti lodní přepravě. Slabinou byla absence spodního střeliště. | - Frontal pilot's armor was installed and the navigator's seat armor was reinforced. This increased the total armor weight to almost 300 lb. - Automatic slats were installed to improve low speed stability - The cockpit canopy was shortened, and the anti-nose-over frame was moved 1 ft 6 in forward. - Upgraded version put into production in 1942 Pe-3bis was widely used as interceptor, night fighter, reconnaissater and light bomber, even as anti-ship aircraft. Sole weakness was luck of ventral defensive gun. |
Zdroje: Sources: | Malcolm Passingham and Waclaw Klepacki, Aircraft in Profile No. 216 Petlyakov Pe-2 and Variants, Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., 1971 Smith, Peter C. Petlyakov Pe-2 Peshka. Crowood Press, Ramsbury 2003. ISBN 1-86126-588-3. Khazanov, Dmitri. Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume Two: Twin-Engined Fighters, Attack Aircraft and Bombers. Midland Publishing, Earl Shilton 1998. ISBN 1-85780-084-2. www.xs4all.nl http://www.airwar.ru/enc/fww2/pe3bis.html http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/pe-2.html http://base13.glasnet.ru/text/shavrov2/tbl14.htm archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |