Fiat G.80

     
Název:
Name:
Fiat G.80-1B Fiat G.80-1B
Originální název:
Original Name:
Fiat G.80-1B
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1951-DD.MM.195R SA Aeronautica d’Italia, Torino
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1951-DD.MM.195R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 G.80-1B
4 G.80-3B
První vzlet:
Maiden Flight:
10.12.1951 G.80-1B
19.03.1953 G.80-3B
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4060 kg 8951 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5400 kg 11905 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,00 m 36ft 1,06in
Délka:
Length:
12,40 m 40ft 8,18in
Výška:
Height:
4,00 m 13ft 1,47in
Plocha křídla:
Wing Area:
25,14 m2 270.6 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
63,50 kg/m2 13.01 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
de Havilland Goblin 35 o tahu 15,57 kN de Havilland Goblin 35, thrust 3500 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
880 km/h v 0 m 546.8 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8 min do 6000 m 8 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
13500 m 44291 ft
Dolet:
Range:
1400 km 869.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Trent´anni fa volava il primo aviogetto italiano, il Fiat G.80. Aerofan 1981/04.
http://www.alireggiane.com/t215-fiat-g80
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-80-t103745#517574 Verze : 0
Fiat G.80


Dvoumístný cvičný stroj, vyrobený pouze jeden prototyp a čtyři předsériové kusy (druhý zdroj uvádí 2+3).
Označení prototypů - G.80-1B
Označení předsériových strojů - G.80-3B


Typ nebyl úspěšný a byl následován pouze pěti kusy odvozené verze G.82, které se neúspěšně zúčastnily soutěže o cvičný stroj NATO.


Jeden ze strojů, provozovaných experimentálním oddělením letectva (Reparto Sperimentale Volo), Fiat G.80-3B (MM53882/RS-22), je dnes vystavený v muzeu historie vojenského letectva ve Vigna di Valle (Bracciano) u jezera Bracciano (Museo storico dell'Aeronautica Militare di Vigna di Valle).


Zdroj:
materiály muzea
http://it.wikipedia.org/wiki/Fiat_G.80
Fiat G.80 - vlastní foto

vlastní foto
Fiat G.80 - vlastní foto

vlastní foto
Fiat G.80 - vlastní foto

vlastní foto
Fiat G.80 - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-80-t103745#373003 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/attack/g80.html

Fiat G.80 - G.80-1B, lišící se od předchozích strojů odlišnými vstupy vzduchu do motoru.

G.80-1B, lišící se od předchozích strojů odlišnými vstupy vzduchu do motoru.
Fiat G.80 -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-80-t103745#517575 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více