Název: Name: | Lockheed F-5B Lightning | Lockheed F-5B Lightning |
Originální název: Original Name: | Lockheed F-5B Lightning | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.MM.194R Lockheed Aircraft Corp., Burbank, California | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 200 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7938 kg | 17500 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 9798 kg | 21600 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 15.85 m | 52ft |
Délka: Length: | 11.53 m | 37ft 10in |
Výška: Height: | 3.91 m | 12ft 10in |
Plocha křídla: Wing Area: | 30.47 m2 | 328 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Allison V-1710-89/-91 s turbokompresorem GE B-13 o výkonu 928 kW třílisté kovové stavitelné vrtule Curtiss Electric | Allison V-1710-89/-91 with GE B-13 turbosuperchargers, power 1245 hp three-bladed metal variable-pitch propellers Curtiss Electric |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1575 l 2x 624,6 l nebo 1136 l přídavná nádrž | 410 US gal 2x 165 or 300 US gal drop tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 675.9 km/h v 8077 m | 420 mph in 26500 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 466.7 km/h v ? m | 290 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7 min do 6096 m | 7 min to 20000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 13411 m | 44000 ft |
Dolet: Range: | 724.2 km | 450 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 4184.3 km | 2600 mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - fotoprůzkumná verze P-38J-5 - instalace kamer v přídi shodná s F-5A - čtyři stroje převzalo US Navy a používalo z pozemních základen v Severní Africe jako FO-1 - poslední továrně stavěná průzkumná verze, následující byly již konverze - více ZDE | - photorecce version of P-38J-5 - the same camera installation as F-5A - four machines used by US Navy in North Africa as land- based aircraft, designated FO-1 - last of the Lockheed produced reconnaissance version, subsequent versions being modifications |
Zdroje: Sources: | Francillon, René. Lockheed Aircraft since 1913, Putnam 1988. ISBN 0-87021-897-2 Kinzey Bert. P-38 In Detail&Scale Part1, Squadron Signal, ISBN 1888974109 Kinzey Bert. P-38 In Detail&Scale Part2, Squadron Signal, ISBN 1888974109 https://www.valka.cz/clanek_12908.html http://joebaugher.com/usaf_fighters/p38_13.html http://www.vectorsite.net/avp38_1.html http://www.airwar.ru/enc/spyww2/f5.html www.nationalmuseum.af.mil http://www.aerofiles.com/_lock2.html http://www.warbirdsresourcegroup.org/URG/p38.htm |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
F-5B v typické "fotoprůzkuné" barvě PRU Blue
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
F-5B se dvěma podvěšenými dopravními kontejnery, vyrobenými z 300 gal nádrží. Používaly se pro osobní dopravu, dopravu zraněných a v jednom případě, podvěšené pod F-5E, se tak vezl fotograf D. D. Douglas nafotit bojovou misi.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |