Název: Name: | Sikorsky HH-60G Pave Hawk | Sikorsky HH-60G Pave Hawk |
Originální název: Original Name: | Sikorsky HH-60G Pave Hawk | |
Kategorie: Category: | záchranný vrtulník | search and rescue helicopter |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1987-DD.MM.199R Sikorsky Support Services, Inc., Stratford, Connecticut | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1987-DD.MM.1998 (?) | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 98 konverzí UH-60A Credible Hawk/UH-60L: - 16 MH-60G - 82 HH-60G | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.198? | |
Osádka: Crew: | 4 - 2 piloti / 2 pilots - 2 technici/střelci / 2 crew chiefs/gunners | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Uspořádání rotorů: Rotor Configuration: | hlavní a vyrovnávací rotor | main and antitorque rotor |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného vrtulníku: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 9979 kg | 22000 lb |
Délka s otáčejícími se rotory: Length with Rotors Turning: | 19.71 m | 64ft 8in |
Délka trupu: Fuselage Length: | 15.26 m | 50ft 0.75in |
Šířka trupu: Fuselage Width: | 2.36 m | 7ft 9in |
Celková výška: Overall Height: | 5.08 m | 16ft 8in |
Průměr hlavního rotoru: Main Rotor Diameter: | 16.36 m | 53ft 8in |
Průměr vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Diameter: | 3.35 m | 11ft |
Plocha disku hlavního rotoru: Main Rotor Disc Area: | 210.15 m2 | 2262 ft2 |
Plocha disku vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Disc Area: | 8.83 m2 | 95.03 ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | turbohřídelový | turboshaft |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | General Electric T700-GE-700 - výkon jednoho motoru: 1163 kW nebo General Electric T700-GE-701C - výkon jednoho motoru: 1402 kW | General Electric T700-GE-700 - power output of one engine: 1560 shp or General Electric T700-GE-701C - power output of one engine: 1880 shp |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1136 l + 443 l pomocná nádrž v přepravním prostoru | 360 US gal + 117 US auxiliary fuel tank un the cabin |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 296 km/h v ? m | 184 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 2581) km/h v 1219 m | 1601) mph in 4000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 21) 2) m/s | 3901) 2) ft/min |
Statický dostup: Static Ceiling: | 16461) m | 54001) ft |
Dynamický dostup: Dynamic Ceiling: | 4267 m | 14000 ft |
Dolet: Range: | 1503 km | 934 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 20901) 3) km | 13001) 3) mi |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | osoby: 8-10 náklad: - v kabině: ? kg - v podvěsu pod trupem: ? kg | persons: 8-10 cargo: - in cabin: ? lb - externally slung load: ? lb |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | 2 střeliště (levé a pravé): - GAU-17/A - GAU-18/A vnější závěsníky ESSS (MH-60G): - 2x přídavná nádrž 871 l - 2x přídavná nádrž 1703 l | 2 gun ports (port and starboard): - GAU-17/A - GAU-18/A ESSS stub wings (MH-60G): - 2x 230 US gal fuel tank - 2x 450 US gal fuel tank |
Vybavení: Equipment: | systém pro sledování v infračerveném spektru AN/AAQ-16 radiolokační výstražný přijímač AN/APR-39A(V)1 IČ rušič AN/ALQ-144 výmetnice klamných cílů M130 vybavení pro noční vidění chladiče výstupních plynů HIRSS | AN/AAQ-16 forward-looking infrared system APR-39A(V)1 radar warning receiver AN/ALQ-144 IR jammer M130 chaff/flare dispenser night vision equipment HIRSS infrared suppressor subsystems |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) odhad 2) vertikální 3) s přídavnými nádržemi pod ESSS (2x 871 l + 2x 1703 l) Všechny vrtulníky původně označovány jako MH-60G až do 1. ledna 1992, kdy 82 strojů provozovaných v pátrací a záchranářské roli bylo přejmenováno na HH-60G, zbylých 16 kusů označených jako MH-60G zůstalo u speciálních jednotek amerického letectva (55th SOS). | 1) estimate 2) vertical 3) with external fuel tanks on ESSS (2x 230 US gal + 2x 450 US gal) All helicopters designated as MH-60G until 1st January 1992, when 82 in combat rescue role renamed as HH-60G, balance of 16 remaining as MH-60G for USAF special operations units (55th SOS). |
Zdroje: Sources: | Jane's All the World's Aircraft 2008-2009 Pickett, P.: H-60 Black Hawk in Action, Carrollton, Squadron/Signal Publications, 1993 www.af.mil |