Název: Name: | Zeppelin (Staaken) R.XIVa | |
Originální název: Original Name: | Zeppelin (Staaken) R.XIVa | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1918-DD.MM.1918 Zeppelin-Werke GmbH, Berlin-Staaken / DD.MM.1919-DD.MM.1919 Schütte-Lanz-Luftfahrzeugbau GmbH, Zeesen / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1918-DD.MM.1919 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 4 Staaken (R69-R72) 3 Schütte-Lanz (R84-R86, pouze R84 dokončen / only R84 completed) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 6 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 10000 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 14250 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 42,20 m | |
Délka: Length: | 22,50 m | |
Výška: Height: | 6,30 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 334,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 5 | |
Typ: Type: | Maybach Mb.IVa o výkonu 180 kW/245 k dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 135 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 45 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4500 m | |
Dolet: Range: | 1300 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pohyblivý kulomet LMG 14 na hřbetě 2x pohyblivý kulomet LMG 14 pod trupem 1000 kg pum | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Haddow, G. W.; Grosz, Peter M. The German Giants: The German R-Planes 1914-1918. Conway Maritime Press, London 1988. ISBN 0-85177-812-7. Kroschel, G.; Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. Gray, Peter; Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970. Cooksley, Peter. German Bombers of WWI in action, In action No.173. Squadron/Signal Publications, Carrollton 2000. ISBN 0-89747-416-3. |
URL : https://www.valka.cz/Zeppelin-Staaken-R-XIVa-t180418#529231Verze : 0
Aubi
MOD
http://www.airwar.ru/enc/bww1/zsr14.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Zeppelin (Staaken) R.XIVa |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Zeppelin (Staaken) R.XIVa |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Zeppelin-Staaken-R-XIVa-t180418#529232Verze : 0
Aubi
MOD
Stroje R.XIVa byly posledními bombardéry řady R postavenými ve Staakenu. Šlo o vylepšenou variantu R.XIV, upravenou kvůli zlepšení dostupu. Kvůli tomu byly motory vybaveny redukcí, a hmotnost byla snížena změnami ve vnitřní konstrukci, odstraněním střelišť z horního křídla a kapotáže pumovnice. Jedinou další větší změnou byly rohově vyvážená výšková kormidla.
Idflieg objednal čtyři stroje, které obdržely sériová čísla R69 až R72. Kvůli programu výroby nebylo možné použít všechny konstrukční změny na R69, R70 již ale plně odpovídal nové odlehčené variantě. R69 byl letectvu předán 19. října 1919 a nestihl bojovou službu. R 70 a R71 byly dokončeny někdy na konci roku nebo počátkem roku 1919, a není známo, zda byl dokončen R72. V roce 1919 byl R69 pronajat ukrajinskou vládou k převozu peněz na Ukrajinu, a byl zabaven Mezispojeneckou kontrolní komisí při zpátečním letu na vídeňském letišti v Ošprech a následně předán italské vládě. R70 a R71 také létaly mezi Německem a Ukrajinou při převozu peněz. R70 byl 19. září 1919 zabaven rumunskou vládou po nouzovém přistání v Besarábii, R71 shořel po havárii s neznámou příčinou v lese poblíž slezské Ratiboře v létě stejného roku.
Další tři stroje R84-R86, byly objednány u firmy Schütte-Lanz v ceně 600000 marek každý, žádný ale nebyl před koncem války dokončen. V lednu 11919 byly stroje R84 a R85 ze tří čtvrtin hotové, zbylý stroj pak čekal na sestavení. Nakonec byl dokončen pouze R84, vzápětí byl ale společně s oběma rozestavěnými sourozenci sešrotován, v souladu s podmínkami smlouvy o příměří, a také aby nepadl do spojeneckých rukou.
Zdroje jsou uvedeny v tabulce.
Idflieg objednal čtyři stroje, které obdržely sériová čísla R69 až R72. Kvůli programu výroby nebylo možné použít všechny konstrukční změny na R69, R70 již ale plně odpovídal nové odlehčené variantě. R69 byl letectvu předán 19. října 1919 a nestihl bojovou službu. R 70 a R71 byly dokončeny někdy na konci roku nebo počátkem roku 1919, a není známo, zda byl dokončen R72. V roce 1919 byl R69 pronajat ukrajinskou vládou k převozu peněz na Ukrajinu, a byl zabaven Mezispojeneckou kontrolní komisí při zpátečním letu na vídeňském letišti v Ošprech a následně předán italské vládě. R70 a R71 také létaly mezi Německem a Ukrajinou při převozu peněz. R70 byl 19. září 1919 zabaven rumunskou vládou po nouzovém přistání v Besarábii, R71 shořel po havárii s neznámou příčinou v lese poblíž slezské Ratiboře v létě stejného roku.
Další tři stroje R84-R86, byly objednány u firmy Schütte-Lanz v ceně 600000 marek každý, žádný ale nebyl před koncem války dokončen. V lednu 11919 byly stroje R84 a R85 ze tří čtvrtin hotové, zbylý stroj pak čekal na sestavení. Nakonec byl dokončen pouze R84, vzápětí byl ale společně s oběma rozestavěnými sourozenci sešrotován, v souladu s podmínkami smlouvy o příměří, a také aby nepadl do spojeneckých rukou.
Zdroje jsou uvedeny v tabulce.
URL : https://www.valka.cz/Zeppelin-Staaken-R-XIVa-t180418#529236Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.