Valtion Lentokonetehdas Myrsky II

     
Název:
Name:
Valtion Lentokonetehdas Myrsky II Valtion Lentokonetehdas Myrsky II
Originální název:
Original Name:
Valtion Lentokonetehdas Myrsky II
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.12.1944 Valtion Lentokonetehdas, Tampere
Období výroby:
Production Period:
02.02.1944-DD.12.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
47 (MY-5 - MY-51)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1943 Myrsky II (MY-5)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2337 kg 5152 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2953 kg 6510 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3213 kg 7083 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m 36ft 1in
Délka:
Length:
8,350 m 27ft 4,75in
Výška:
Height:
3,000 m 9ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
18,00 m2 193.75 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
163,89 kg/m2 33.57 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Svenska Flygmotor STW C-3G (švédská licenční výroba motoru Pratt & Whitney R-1830 SC3-G Twin Wasp) vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o výkonu 749 kW (1 065 k).
Vrtule trojlistá s nastavitelným úhlem náběhu, vrtulové listy dřevěné typ VLS 8002 o průměru 3 000 mm.
Svenska Flygmotor STW C-3G (license production Pratt & Whitney R-1830-SC3-G Twin Wasp) fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,050 hp,
driving a three-blade variable-pitch wooden propeller Type VLS 8002 of 9ft 10in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
250 l + dvě přídavné nádrže každá o objemu 125 l 54.992 UK gallons (66.043 US gal) and if necessary 54.992 UK gallons (66.043 US gal) in a two drop tanks.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
535 km/h v 3400 m 332.4 mph in 11155 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
365 km/h v 3000 m 226.8 mph in 9843 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15,0 m/s 2952.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,0 min do 3400 m 4,0 min to 11155 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m 29528 ft
Dolet:
Range:
500 km 310.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
933 km 579.7 mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kulomet VKT LKk/42 ráže 12,7 mm pod kapotou motoru se zásobou střeliva 225 pro vnitřní a 270 nábojů pro vnější.

Pumový náklad: max. 2x puma o hmotnosti 100 kg.
Four fixed forward-firing 0.5in VKT LKk/42 machine-guns in the upper fuselage decking, 225/270 rpg

Bomb load: Up to 441 lb.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
První sériové letadlo Myrsky II bylo přiděleno taktické průzkumná peruti (TLeLv 12) dne 23. července 1944. The Myrsky II series was assigned to a tactical reconnaissance squadron (TLeLv 12) which received its first aircraft on 23 July 1944.
Zdroje:
Sources:
William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume One, London, Macdonald & Co., Ltd., 1960, ISBN 0-356-01445-2.
Jukka Raunio, Valtion Lentokonetehdas Myrsky. Suomen Ilmailuhistoriallisen Lehden Erikoisnumero 1, Forssan Kirjapaino Oy, 2002, ISBN 951-96866-4-9.
Krzysztof Zalewski, Encyklopedia lotnictwa wojskowego. Samoloty i śmigłowce wojskowe, Tom 18, litery T-Z. Warszawa 1998
http://www.aviastar.org/air/finland/vl_myrsky.php
menstream.pl
http://www.dws-xip.pl/encyklopedia/lotmyrsky-fi/
http://www.airwar.ru/enc/fww2/myrsky.html
http://www.2wojna.pl/encyklopedia-fi-sam-001.html
URL : https://www.valka.cz/Valtion-Lentokonetehdas-Myrsky-II-t29445#104820 Verze : 1
Valtion Lentokonetehdas MYRSKY


Stručná historie:
Toto letadlo bylo jedním z mála typů vlastní, tedy finské produkce. Konstrukce byla ovlivněna Fokkery D-XXI, které firma V.L. licenčně vyráběla. První typ Myrsky I nebylo příliš povedené letadlo, mělo snad všechny nectnosti (rozpadávající se překližka, nedostatečnou pevnost konstrukce, nestabilitu a chatrný podvozek). Myrsky II byl jemnější, měl již konstrukci zpevněnou a vyšší směrovka mu zajistila také dostatečnou stabilitu. Do výzbroje se dostaly až v roce 1944, to však již bojovaly proti Němcům. Letadla nebyla příliš oblíbená piloty ani pozemním personálem a nikdy nedosála žádných úspěchů. Plánovaná výroba Myrsky III se neuskutečnila.



Zdroj: L+K 14/1971, Letadla 1939-45, Václav Němeček
URL : https://www.valka.cz/Valtion-Lentokonetehdas-Myrsky-II-t29445#104833 Verze : 0
Fotografie Myrsky II ze serveru http://www.airwar.ru/enc/fww2/myrsky.html
Valtion Lentokonetehdas Myrsky II -


Valtion Lentokonetehdas Myrsky II -


Valtion Lentokonetehdas Myrsky II -


Valtion Lentokonetehdas Myrsky II -


Valtion Lentokonetehdas Myrsky II -


URL : https://www.valka.cz/Valtion-Lentokonetehdas-Myrsky-II-t29445#104836 Verze : 1
Informace o Myrsky II není úplně správná, stroje Myrsky II byly ve finském letectvu v počtu 15 dodány ještě v období bojů proti SSSR a uskutečnili 66 bojových letů, sloužily jako průszkumné stroje a kromě Bf 109G to byly nejrychlejší stroje FAF. Finové jejich vlastnosti hodnotí kladně a stroje se účastnili jako bitevní a průzkumné i bojů v Laponsku. Špatné vlastnosti MyrskyI a následných strojů předsérie, se na Myrsky II už neprojevily. Letadla sloužila u průzkumných letek TLe.Lv.12 a TLe.Lv.16. Strojů bylo postaveno v kromě prvních 4 ještě 47 a mesly kódy MY-5 až MY-51 (první čísla byla použita pro prototyp a stroje předsérie). Problémem vždy zůstalo chování ve střemhlavém letu kde docházelo k třepetání ocasních ploch.
Po válce potkal stroje osud většiny finských letadel a v roce 1948 byly sešrotovány. dodnes se zachovaly jen zbytky trupů ve třech finských muzejích .
URL : https://www.valka.cz/Valtion-Lentokonetehdas-Myrsky-II-t29445#104899 Verze : 0
Náčrtek pohled z boku Myrsky I
Valtion Lentokonetehdas Myrsky II -


URL : https://www.valka.cz/Valtion-Lentokonetehdas-Myrsky-II-t29445#104837 Verze : 0
Náčrtek pohled z boku Myrsky II
Valtion Lentokonetehdas Myrsky II -


URL : https://www.valka.cz/Valtion-Lentokonetehdas-Myrsky-II-t29445#104838 Verze : 0
.
Valtion Lentokonetehdas Myrsky II - Prototyp MY-1 se poprvé vznesl do vzduchu 23. 12. 1941, za jeho řízením seděl  Luutnantti (poručík) Erkki Itavuori. Letoun létal až do roku 1943, kdy byl odstaven a odepsán, absolvoval 162 letů z toho 1 bojový s celkovým náletem 143 hodin a 20 minut. Nesl na horních a bočních plochách nepravidelná pole olivové a černé barvy, spodní plochy byly světle šedé.

Prototyp MY-1 se poprvé vznesl do vzduchu 23. 12. 1941, za jeho řízením seděl Luutnantti (poručík) Erkki Itavuori. Letoun létal až do roku 1943, kdy byl odstaven a odepsán, absolvoval 162 letů z toho 1 bojový s celkovým náletem 143 hodin a 20 minut. Nesl na horních a bočních plochách nepravidelná pole olivové a černé barvy, spodní plochy byly světle šedé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Valtion-Lentokonetehdas-Myrsky-II-t29445#506935 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více