Název: Name: | Tupolev SB 2M-100A | |
Originální název: Original Name: | Туполев СБ 2М-100A | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.MM.1938 Moskevský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Fili / DD.MM.1937-DD.MM.1939 Irkutský letecký závod č. 125J. V. Stalina, Irkutsk / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.MM.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~1000 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4138 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5732 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 6462 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 20.33 m | |
Délka: Length: | 12,27 m | |
Výška: Height: | 4,24 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 56,7 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov M-100A o výkonu 633 kW/860 k třílisté stavitelné kovové vrtule VIŠ-2 | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1520 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 423 km/h v 4000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,6 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9560 m | |
Dolet: Range: | 1500 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý dvojitý 7,62mm kulomet ŠKAS v přídi 1x pohyblivý 7,62mm kulomet ŠKAS ve hřbetním střelišti TUR-9 1x pohyblivý 7,62mm kulomet ŠKAS v podlaze 500 kg bomb | |
Uživatelské státy: User States: | (B-71) | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Kulikov, Viktor, Michulec, Robert. Tupolew SB, Monografie lotnicze 83, AJ-Press, Gdańsk 2002. ISBN 83-7237-113-X. Cieślak, Krzystof. Samolot bombowy SB-2, TBiU 63, Wydavnictwo ministerstwa obrony narodowej, Warszawa 1980. ISBN 83-11-06426-1. Gordon, Yefin, Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft, Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4. Maslov, Mikhail. Tupolev SB - Soviet High Speed Bomber, Icarus Aviation Press, old Saybrook 2004. ISBN 0-9724527-1-0. Bjušgens, G. S. a kol. Samoletostrojenije v SSSR gg., kniga I. CAGI 1992. http://www.airwar.ru/enc/bww2/sb2.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-SB-2M-100A-t101905#367986Verze : 0
Aubi
MOD
Tupolev SB 2M-100A ("bílá 3") z výzbroje 2. escuadrilla republikánského letectva, která podnikla útok na místo potopení těžkého křižníku Baleares při střetnutí u mysu Palaos. Letoun nesl typické rudé pruhy, výsostný znak na SOP a kamufláž zelených skvrnek na světlejším podkladu. Spodní plochy byly světle šedé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Španělská občanská válka [1936-1939] |
Výrobce | Tupolev |
Typ letounu | Tupolev SB 2M-100A |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | bílá 3 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.03.1938 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-SB-2M-100A-t101905#390085Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Reklama
Tupolev SB 2M-100A ("bílá 6"), 2. escuadrilla. Tato jednotka provedla v rámci bitvy u mysu Palaos celkem tři vlny náletů, při nichž ohrozila i britské torpédoborce pátrající po trosečnících ze zničeného křižníku Baleares.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Španělská občanská válka [1936-1939] |
Výrobce | Tupolev |
Typ letounu | Tupolev SB 2M-100A |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | bílá 6 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.03.1938 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-SB-2M-100A-t101905#390076Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Tupolev SB 2M-100A neznámé jednotky, který byl v poškozeném stavu ukořistěn v létě 1941 německým Wehrmachtem.
Tupolev SB 2M-100A Side view by Basil Zolotov
Tupolev SB 2M-100A Side view by Basil Zolotov
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Tupolev |
Typ letounu | Tupolev SB 2M-100A |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 1 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1941 |
Autor | Basil Zolotov |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-SB-2M-100A-t101905#556176Verze : 1
Aubi
MOD
Tupolev SB 2M-100AU "Modrá 3" (c/n 2/92) 5. letky 44. pluku rychlých bombardérů. Tento letoun byl ztracen při smrtelné nehodě 30. ledna 1940, když pilot Ovčarenko, který byl z vyřazen z mise kvůli neschopnosti létat podle přístrojů, se rozhodl o své vůli následovat zbytek pluku a stratil orientaci v mracích.
Tupolev SB 2M-100AU Side view by Basil Zolotov
Tupolev SB 2M-100AU Side view by Basil Zolotov
Období | Zimní (sovětsko-finská) válka [1939-1940] |
Výrobce | Tupolev |
Typ letounu | Tupolev SB 2M-100A |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 2/92 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 3 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1930 |
Autor | Basil Zolotov |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-SB-2M-100A-t101905#556570Verze : 1
Aubi
MOD
Reklama
První stroje s motory M-100A měly stále původní dvoulisté vrtule, což ztěžuje jejich odlišení od SB 2M-100. Novější verze se ale dočkala i drobných úprav přídě, mezi jinými plechového výstupku kryjícího otvor pro vyhazování nábojnic hned za prosklením spodní části přídě. Stroje, které mají tyto výstupky a přitom čelní chladiče tedy jsou verze SB M-100A. Na snímcích stroje španělského republikánského letectva.
Zdroj:
http://www.airwar.ru/enc/bww2/sb2.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_SB
Zdroj:
http://www.airwar.ru/enc/bww2/sb2.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_SB
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-SB-2M-100A-t101905#368001Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.