Tupolev MTB-1

Туполев МТБ-1
     
Název:
Name:
Tupolev MTB-1 Tupolev MTB-1
Originální název:
Original Name:
Туполев МТБ-1
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1934 Závod pokusných konstrukcí, Moskva /
DD.MM.1936-DD.MM.1937 Taganrožský letecký závod č. 31, Taganrog /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 Moskva
15 Taganrog
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1934
Osádka:
Crew:
7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
10521 kg 23195 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
16250 kg 35825 lb
Rozpětí:
Wingspan:
39,15 m 128ft 5,33in
Délka:
Length:
21,90 m 71ft 10,2in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
177,79 m2 1913.72 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
3
Typ:
Type:
Mikulin AM-34R o výkonu 610 kW/830 k, později
Mikulin AM-34RN o výkonu 684 kW/930 k,
dvoulistá vrtule
Mikulin AM-34R, maximum power 819 hp, later
Mikulin AM-34R, maximum power 917 hp
two-bladed propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2661) km/h v 3000 m 165.3 1) mph in 9843 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
185 km/h v ? m 115 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
65502) m 21490 2) ft
Dolet:
Range:
890 km 553 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
34803) km 2162.4 3) mi
Výzbroj:
Armament:
1x kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v nosní věži
1x kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nebo kanon Oerlikon ráže 20 mm ve hřbetní věži
1x dvojitý kulomet DA-2 ráže 7,62 mm v ocasní věži

2000 kg pum nebo
2x torpédo
1x 7.62 mm ShKAS machine gun in the nose turret
1x 7.62 mm ShKAS machine gun or 20 mm Oerlikon cannon in the dorsal turret
1x 7.62 mm DA-2 twin machine gun in the tail turret

4409 lb of bombs or
2x torpedo
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- létající člun odvozený od MDR-3, tovární označení ANT-27
- první prototyp MDR-4 zničen během zkoušek, druhý, s motory AM-34RN, podle starších zdrojů přejmenován na MTB-1
podle starších zdrojů všechny sériové stroje dokončeny jako MTB-1, podle novějších část jako hlídkové MDR-4 s motory AM-34R a část jako bombardéry MTB-1 s motory AM-34RN

S motory AM-34R:
1) 233 km/h
2) 4470 m
3) 2215 km
With AM-34R:
1) 144.8 mph
2) 14665 ft
3) 1376.3 mi
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
Gunston, Bill. Tupolev Aircrat since 1922. Naval Institute Press, Annapolis 1995. ISBN 1-55750-882-8.
Duffy, Paul; Kandalov, Andrej. Tupolev: muž a jeho letadla. Jan Vašut, Praha 1999. ISBN 80-7236-051-5.
Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3.
Бюшгенс Г. С. самолетостроение в СССР 1917-1945. ЦАГИ 1992.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-MTB-1-t192752#555459 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/sww2/mdr4.html

Tupolev MTB-1 -


Tupolev MTB-1 -


Tupolev MTB-1 -


Tupolev MTB-1 -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-MTB-1-t192752#555461 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více