Název: Name: | Tichonravov 302P | Tikhonravov 302P |
Originální název: Original Name: | Тихонравов 302П | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.MM.1943 Institut raketové techniky, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.02.1941 práce na projektu DD.04.1941-DD.MM.RRRR schválení projektu DD.04.1941-DD.07.1941 první etapa prací byl přerušena evakuací výrobního závodu DD.07.1942-DD.05.1943 zahájení prací na prototypu OKB 55 a zrušení raketového pohonu. DD.08.1943-DD.MM.RRRR bezmotorový letoun 302 P | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1943 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1502 kg | 3311 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3358 kg | 7403 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,550 m | 31ft 3,98in |
Délka: Length: | 8,710 m | 28ft 6,91in |
Výška: Height: | 2,600 m | 8ft 6,36in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,80 m2 | 191.6 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 188,652 kg/m2 | 38.64 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | raketový a náporový | rocket and ramjet |
Počet motorů: Number of Engines: | 1+2 | |
Typ: Type: | 1x raketový motor Duškin RD-1400 o tahu 13,729 kN (1 400 kp) 2x náporový motor Zujev o tahu 3,432 (350 kp), nebo 2x dvoukomorový raketový motorDuškin D-1A, I. komora tah 10,787 kN (1 100 kp) II. komora tah 4,413 kN (450 kp) | 1x Dushkin RD-1400 rocket engine, thrust 3,086 lbf 2x Zuyev ramjet engine, thrust lbf 772 lbf or 2x Dushkin D-1A dual chamber rocket engine 1st chamber 2,425 lbf 2nd chamber 992 lbf |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 230 kg kyseliny dusičné a 505 kg leteckého petroleje | 2,712 lb of nitric acid and 1,113 lb of kerosene. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 900 km/h v ? m | 559.2 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 75,0 m/s | 14763.8 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 2,1 min do 5000 m | 2,1 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 1800 m | 5906 ft |
Dolet: Range: | 100 km | 62.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | Pouze plánovaná: 2x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm v přídi a 2x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm pod kabinou pilota. Pro každý kanón bylo neseno 100 granátů. | Only planned: Two fixed forward-firing 0,79 inch Shvak cannons in bow and two fixed forward-firing 0,79 inch Shvak cannons under the cockpit, 100 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Motory nebyly instalované, letoun byl testován pouze jako bezmotorový, proto jeho výkony nebyly ověřeny za letu a pouze jsou vypočtené. Projekt byl definitivně ukončen v roce 1944, aniž by byly do letounu namontovány motory. | Engines were not installed, the aircraft was tested only as unpowered. The performances have not been verified in flight and are only calculated. The project was aborted in 1944. |
Zdroje: Sources: | Václav Němeček Letadla 39-45, Tichonravov 302P, Letectví a kosmonautika č. 26/1989, ročník LXV, Vydavatelství Naše vojsko, CS-OSSN 0024-1156. www.testpilot.ru https://ru.wikipedia.org/wiki/ www.aviarmor.net karopka.ru alternathistory.org.ua |