Main Menu
User Menu

Thomas D-2

Thomas HS

     
Název:
Name:
Thomas HS
Originální název:
Original Name:
Thomas D-2
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1915-DD.MM.1916 Thomas Brothers Aeroplane Co, Ithaca, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1915-DD.MM.1916
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 D-2
3? HS
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1915
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1179 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
14.78 m
Délka:
Length:
9.07 m
Výška:
Height:
3.12 m
Plocha křídla:
Wing Area:
40.97 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of engines:
1
Typ:
Type:
Sturtevant o výkonu 100,7 kW nebo
Thomas 8 o stejném výkonu
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
132 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Wegg, John. General Dynamics Aircraft and their Predecessors. Naval Institute Press, Annopolis 1990, ISBN 0-87021-233-8
Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0
https://www.aerofiles.com/_thomas.html
https://airplane.designation-systems.net/
https://en.wikipedia.org/wiki/Thomas-Morse_Aircraft

Thomas D-2 - Původní D-2

Původní D-2
Thomas D-2 - HS s plovákovým podvozkem

HS s plovákovým podvozkem
URL : https://www.valka.cz/Thomas-D-2-t89299#332997Verze : 0
MOD
Na poměrně úspěšný malosériový typ T-2 navázal konstruktér B. D. Thomas obdobným typem D-2, který byl také dvoumístným celodřevěným dvouplošníkem a který byl zalétnut Frankem Burnsidem na jaře 1915. byl poháněn mnohem výkonnějším motorem Sturtevant, se kterým dosáhl neoficiálního rychlostního rekordu 156,75 km/h a vystoupal do 1371 m za deset minut. V červenci 1915 byly objednány dva D-2, vybavené dvěma plováky a třetím pomocným na ocase, americkým námořnictvem pod označením HS a s BuNo AH-20/21, později A-57/58. Prototyp HS (snad upravený prototyp D-2) poprvé vzlétl na konci léta v Renwick Parku na jezeře Cayuga, ale bylo zjištěno, že zvětšený odpor letadla vytvořený plováky zvyšuje nároky na chladící systém motoru. To a několik tvrdých přistání nakonec vedlo na začátku zimy k nehodě, při které bylo letadlo zničeno.
Oba stroje pro námořnictvo byly potom upraveny zástavbou bočních chladičů a upravením horního křídla, které mělo větší křidélka a o 3,5 m větší rozpětí, a křidélka z dolních ploch byla odstraněna. Ocasní plovák, dosud připojený přímo k trupu, byl nyní umístěn pomocí vzpěr níž. AH-20 bylna konci února 1916 dopraven do Pensacoly s motorem Sturtevant a po testech 30. března převzat. Druhý měl motor Thomas 8 a převzat byl 18. června. Oba sloužily až do listopadu k výcviku, potom byly předány k testům bezdrátové telegrafie a v červnu 1917 vyřazeny.
Pro armádní letectvo vznikly v roce 1915 dva odvozené prototypy, označené jako D-5, které měly zvětšené rozpětí horního křídla a kolový podvozek. Tyto stroje se v roce 1916 dostaly k 1 letecké eskadroně a byly pravděpodobně nasazeny jako průzkumné během trestné výpravy proti Pancho Villovi.
URL : https://www.valka.cz/Thomas-D-2-t89299#333001Verze : 0
MOD