Tačikawa Ki 106.02

Tachikawa Ki-106.02 / 立川 キ106 试作战斗机0
     
Název:
Name:
Tačikawa Ki-106.02 (druhý prototyp) Tachikawa Ki-106.02 (second prototype)
Originální název:
Original Name:
キ106试作战斗机
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.08.1945 Tachikawa Airplane Co., Ltd., Tachikawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.08.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.08.1945
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2948 kg 6499 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3900 kg 8598 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3405 kg 7507 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,238 m 36ft 10,43in
Délka:
Length:
9,950 m 32ft 7,73in
Výška:
Height:
3,560 m 11ft 8,15in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,00 m2 226.04 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
185,71 kg/m2 38.04 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Homare 21 (Ha-45-21) Nakadžima Homare 21 (Ha-45-21) vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 471 kW (2 000 k), 1 368 kW (1 860 k)v h= 1 750 m a 1 192 kW (1 620 k)v h= 6 096 m.
Vrtule čtyřlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 100 mm.
Nakajima Homare 21 (Ha-45-21) eigteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated 1,973 hp for take-off, 1,835 hp at 5,740 ft, 1,598 hp at 20,000 ft,
driving a four-blade constant-speed propeller of the diameter 10ft 2in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
734 l a 2x 200 l v přídavných nádržích pod křídly. Probably 161.5 UK gallons and up to 88 UK gallons in two 44 UK gallons underwing drop tanks.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
620 km/h v 6400 m 385.3 mph in 20997 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
500 km/h v 6500 m 310.7 mph in 21325 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
19,1 m/s 3759.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,00 min do 5000 m 5,00 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11000 m 36089 ft
Dolet:
Range:
1240 km 770.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón Ho-5 ráže 20 mm nad motorem (po 120 nábojích).
Pumový náklad: pumy do hmotnosti 500 kg (2x 250 kg pod křídly).
Two fixed forward-firing 0.79 inch Ho-5 cannons in upper nose, 120 rpg.
Bomb load: Up to 1,102 lb, carried on two underwing hardpoints, rated at 551 lb each.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Technická data se vztahují pouze k druhému prototypu. Technical data apply only to the second prototype.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon, The Nakajima Ki-84, Aircraft in Profile No.70, Leatherhead, Surrey, UK, Profile Publications Ltd., rok 1966.
Famous Airplanes Of the World, No.19, Army Type 4 Fighter Hayate. Bunrin-Do, Tokyo, Japan, rok 1989.
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki106.html
http://www.samoloty.ow.pl/str380.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Tacikawa-Ki-106-02-t110689#389603 Verze : 0
Přidám fotografie ze zkoušek v USA
Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki106.html
Tačikawa Ki 106.02 -


Tačikawa Ki 106.02 -


Tačikawa Ki 106.02 -


URL : https://www.valka.cz/Tacikawa-Ki-106-02-t110689#111769 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více