Supermarine Spitfire PR Mk.IF

Supermarine Spitfire PR Mk.VI
     
Název:
Name:
Supermarine Spitfire PR Mk.VI Supermarine Spitfire PR Mk.VI
Originální název:
Original Name:
Spitfire PR Mk.IF
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.194R Vickers-Armstrongs Aircraft Ltd., (Supermarine Division), Woolston
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
15
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2885 kg 6360 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,230 m 36ft 10in
Délka:
Length:
9,130 m 29ft 11in
Výška:
Height:
3,450 m 11ft 4in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,48 m2 242,0 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
128,34 kg/m2 26.29 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin 45, kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 884 kW (1 201 k) a bojovém výkonu 1 130 kW (1 536 k) ve výšce 3 353 m.
Vrtule trojlistá de Haviland s konstantními otáčkami.
Rolls-Royce Merlin 45, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,185 hp at 3,000 rpm for take-off and 1,515 hp at 3,000 rpm at 11,000 ft for combat power,
driving a three-blade de Haviland Type constant-speed propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
405 l 107 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
592 km/h v 3962 m 368 mph in 13000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
505.3 km/h v 2758 m 314 mph in 9050 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
21,2 m/s 4173.2 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12192 m 40000 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- Supermarine Type 367
- Letová vytrvalost: 4,5 h
- Jednalo se o nouzovou stavbu než bude Spitfire PR Mk.IV
- Nesl dvě svislé kamery F.24 s ohniskovou vzdáleností 203,2 mm, později dvě kamery F.8 s ohniskovou vzdáleností 508 mm, několik letounů neslo šikmo uložené kamery F.24 s ohniskovou vzdáleností 355,6 mm
- Letoun již 14. 3. 1941 provedl průzkumný let nad Berlín.
- Palivové nádrže nebyly v křídlech, ale přídavných nádržích ve výstupcích pod křídly, každá o objemu 136,3 l
- Tento typ byl původně označen jako Spitfire Mk.I PR Type F a základem pro tuto verzi byl Spitfire Mk.V.
- Supermarine Type 367
- Endurance 4 hourd 30 minutes
- The PR Mk.VI was an interim design produced to fill a gap before the appearance of the PR Mk IV.
- It carried two F.24s with an 8in focal length, which were later replaced by two F.8s with a 20in focal length. Finally, some PR Mk VIs were given a F.24 with a 14in focal length in an oblique mounting.
- The first flight to the German capital was made on 14 March 1941.
- It was produced by adding two 30 gallon fuel tanks below the wings.
- The original designation was the Spitfire Mk.I PR Type F and was based the Spitfire Mk.Vc.
Zdroje:
Sources:
Použité prameny:
Cyril R. Russell, Spitfire Odyssey: My Life At Supermarines 1936-1957, Kingfisher Railway Productions, UK, rok 1985, ISBN: 0 946184 186
www.historyofwar.org
http://www.airrecce.co.uk/WW2/recce_ac/RAFAR.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Spitfire-PR-Mk-IF-t87808#325822 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více