Suchoj Su-30MKI [kód NATO: Flanker-H]

Sukhoi Su-30MKI / Сухой Су-30МКИ
     
Název:
Name:
Suchoj Su-30MKI Sukhoi Su-30MKI
Originální název:
Original Name:
Сухой Су-30МКИ
Kategorie:
Category:
víceúčelový bojový letoun multi-role combat aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2000-DD.MM.20RR OAO Irkutské letecké výrobní sdružení, Irkutsk
DD.MM.2004-DD.MM.20RR Hindustan Aeronautics Ltd., Bangalore, Karnataka
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2000-DD.MM.202R (výroba stále probíhá / production still continues)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
280 (plánováno / planned)
První vzlet:
Maiden Flight:
01.07.1997 prototyp Su-30I-1 přestavěný z produkční verze Su-30 / Su-30I-1 prototype rebuilt from serial Su-30
26.11.2006 první předsériový stroj / first aircraft from initial series
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
18400 kg 40565 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
24900 kg 54895 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
34500 kg 76059 lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,7 m 48 ft 2 ¾ in
Délka:
Length:
21,935 m 71 ft 11 ⅝ in
Výška:
Height:
6,36 m 20 ft 10 ⅜ in
Plocha křídla:
Wing Area:
62 m2 667.36 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
401 kg/m2 82.13 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
Ljulka AL-31FP (s vektorováním tahu), každý o tahu 131 kN Lyulka AL-31FP (with thrust vectoring), each with 27557 lbf of thrust
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
maximální zásoba: 9640 kg

normální zásoba: 5270 kg
maximum fuel weight: 21253 lb

normal fuel weight: 11618 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2490 km/h v 11000 m 1547 mph in 36089 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
300 m/s 59055.1 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
17300 m 56759 ft
Dolet:
Range:
1270 km 789 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3000 km 1864 mi
Výzbroj:
Armament:
1 x 30 mm kanón GŠ-301, 150 nábojů

8000 kg výzbroje
12 závěsných bodů

možná výzbroj (maximální počet)
naváděné střely vzduch-vzduch:
- 6x R-27R1
- 2x R-27P
- 2x R-27T1
- 6x R-73
- 6x R-77

naváděné střely vzduch-země:
- 2x Ch-59ME
- 4x Ch-31A
- 4x Ch-31P
- 6x Ch-29T
- 6x Ch-29L

naváděné bomby:
- 6x KAB-500Kr
- 6x KAB-500-OD
- 6x Griffin
- 3x KAB-1500Kr
- 3x KAB-1500L

"železné" bomby:
- 8x FAB-500T
- 8x BetAB-500ŠP
- 8x ODAB-500PM
- 28x OFAB-250-270
- 32x OFAB-100-120
- 32x P-50T

kazetové bomby:
- 8x RBK-500

neřízené rakety:
- 80x S-8KOM
- 80x S-8OM
- 80x S-8BM
- 20x S-13T
- 20x S-13OF
- 4x S-25OFM-PU

střely s plochou dráhou letu:
- 1x BrahMos-A
1 x 30 mm GSh-301 cannon, 150 rounds

8000 kg of payload
12 pylons

optional weapons (maximum numbers)
air-to-air guided missiles:
- 6x R-27R1
- 2x R-27P
- 2x R-27T1
- 6x R-73
- 6x R-77

air-to-ground guided missiles:
- 2x Kh-59ME
- 4x Kh-31A
- 4x Kh-31P
- 6x Kh-29T
- 6x Kh-29T

guided bombs:
- 6x KAB-500Kr
- 6x KAB-500-OD
- 6x Griffin
- 3x KAB-1500Kr
- 3x KAB-1500L

"dumb" boms:
- 8x FAB-500T
- 8x BetAB-500ShP
- 8x ODAB-500PM
- 28x OFAB-250-270
- 32x OFAB-100-120
- 32x P-50T

cluster bombs:
- 8x RBK-500

unguided rockets:
- 80x S-8KOM
- 80x S-8OM
- 80x S-8BM
- 20x S-13T
- 20x S-13OF
- 4x S-25OFM-PU

cruise missiles:
- 1x BrahMos-A
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Jedná se o exportní verzi Su-30MK, která je určena pro Indii. Je vybavena avionikou třetích stran.
Su-30MKI je vybaven vystřelovacími sedadly K-36D-3.5.
Export version of Su-30MK designed for India. The airplane is equipped with avionics manufactured in third contries.
Su-30MKI is equipped with K-36D-3.5 ejection seats.
Zdroje:
Sources:
www.sukhoi.org
http://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_Su-30MKI
http://vayu-sena.tripod.com/info-su30mki.html#14
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-30MKI-kod-NATO-Flanker-H-t89821#335588 Verze : 0
Suchoj Su-30MKI "SB 040" příslušející k 30. peruti "Nosorožci" indického letectva z letecké základny Lohegaon.


Zdroj:
www.airliners.net
www.bharat-rakshak.com
http://vayu-sena.tripod.com/info-su30mki.html#7


Sukhoi Su-30MKI Side view by Basil Zolotov
Suchoj Su-30MKI [kód NATO: Flanker-H] - Source : http://basilzolotov.com

Source : http://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-30MKI-kod-NATO-Flanker-H-t89821#368566 Verze : 1
Suchoj Su-30MKI (sériové číslo SB109, výrobní číslo 1355/E216) ze sestavy 20. perutě dobržďuje po přistání na dráze Nellisově základně vzdušných sil v Nevadě při cvičení Red Flag 08-04, srpen 2008.
Suchoj Su-30MKI [kód NATO: Flanker-H] - (USAF / Airman 1st Class Stephanie Rubi)

(USAF / Airman 1st Class Stephanie Rubi)
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-30MKI-kod-NATO-Flanker-H-t89821#335664 Verze : 1
Su-30MKI s testovacou raketou BrahMos-A počas testov 22.05.2019. Raketa po odpálení úspešne klesla do letovej výšky a zasiahla stanovený cieľ.
Raketa BrahMos je určená na niečenie pozemných a námorných cieľov a má dolet (oficiálny) do 300 km, aj keď neoficiálne informácie odhadujú dolet až 600 km. Minimálna výška letu pri odpálení rakety je 500 m (raketa po odpálení padá voľným pádom cca 100-150 m a až potom sa zapaľuje štartovací motor),odpálenei je možné v max. výške 14000 m.


Zdroj: pib.gov.in

Suchoj Su-30MKI [kód NATO: Flanker-H] - Jedna z testovacích rakiet BrahMos-A podvesená na lietadle Su-30MKI, 22.05.2019

Jedna z testovacích rakiet BrahMos-A podvesená na lietadle Su-30MKI, 22.05.2019

Web autora : https://pib.gov.in/newsite/erelcontent.aspx?relid=190066

URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-30MKI-kod-NATO-Flanker-H-t89821#663820 Verze : 4
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více