Suchoj Su-22M [kód NATO: Fitter-F]

Sukhoi Su-22M / Сухой Су-22М
     
Název:
Name:
Suchoj Su-22M Sukhoi Su-22M
Originální název:
Original Name:
Сухой Су-22М
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1977-DD.MM.1981 Komsomolskoamurský letecký závod J. A. Gagarina, Komsomolsk na Amuru /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1977-DD.MM.1981
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
303 (272?)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR (S-52K)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník s měnitelnou geometrií křídla monoplane with variable geometry wing
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
19400 kg 42770 lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,681) m 44ft 11in1)
Délka:
Length:
17,34 m 56ft 10,67in
Výška:
Height:
5,129 m 16ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,492) m2 414.32) ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Tumanskij R-29BS-300 o tahu 81,40 kN / 112,78 kN s přídavným spalováním Tumansky R-29BS-300, thrust 18298 lb / 25353 lb with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
4000 kg (vnútorné) 8818 lb (internal)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2200 km/h v ? m 1367 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2175 km 1351.5 mi
Výzbroj:
Armament:
2 x 30mm kanón NR-30 (2x 80 nábojov)

4000 kg výzbroje na 8 závesníkoch
- PL rakety R-60, R-3S
- rakety Ch-23
- rakety Ch-25
- rakety Ch-28
- rakety Ch-27PS
- rakety Ch-25MP
- rakety Ch-58U
- rakety S-25L (od roku 1979)
- rakety S-25LD (od roku 1985)
- bomby do kalibru 500 kg
- bloky neriadených rakiet UB-32-57, UB-16-57UM, B-8M-1, S-25 (APU-68U)
- strelecký kontajner UPK-23-250, SPPU-22-01
- kazetový kontajner KMGU-1, KMGU-2
- zápalné nádrže ZB-500, ZB-500Š
2 x 30mm gun NR-30 (2 x 80 rounds)

4000 kg výzbroje na 8 závesníkoch
- AA missiles R-60, R-3S
- missiles Kh-23
- missiles Kh-25
- missiles Kh-28
- missiles Kh-27
- missiles Kh-25MP
- missiles Kh-58U
- missiles S-25L (from 1979)
- missiles S-25LD (from 1985)
- bombs to 500 kg calibre
- rocket pods UB-32-57, UB-16-57UM, B-8M-1, S-25 (APU-68U)
- gun container UPK-23-250, SPPU-22-01
- cluster container KMGU-1, KMGU-2
- incendiary tanks ZB-500, ZB-500Sh
Uživatelské státy:
User States:




?




?
Poznámka:
Note:
Zhrnutie informácií o vývoji typovej rady v článku


Kód NATO: Fitter-F


Exportná verzia Su-17M3, s novou chvostovou časťou s motorom R-29BS-300 a prednou časťou z prvých sérií Su-17M3 s dialkomerom Fon


1) pri nastavení krídla v uhle 30°, 10,025 m pri nastavení v uhle 63°
2) pri nastavení krídla v uhle 30°, 34,45 m2 pri nastavení v uhle 63°
Information about development in article


NATO Code: Fitter-F


Export version of Su-17M3, new tail part with engine R-29BS-300 and front part from Su-17M3 first series with rangefinger Fon


1) at swept angle 30°, 32ft 11in at swept angle 63°
2) at swept angle 30°, 370.82 sq ft at swept angle 63°
Zdroje:
Sources:
Markovskij Viktor, Prochodčenko Igor: Istrebiteľ-bombardirovščik Su-17; Armada 21; Eksprint 2000
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-22M-kod-NATO-Fitter-F-t42023#527534 Verze : 0
Od letounu SU-17M-2D byla odvozena exportní varianta SU-22M-2K,jež reprezentuje nový směr ve vytváření sovětských exportních letounů.Poprvé u tohoto letounu došlo k zavedení možností vybavení letounu na přání zákazníka.Z vnějších změn tohoto letounu byla nejmarkantnější SOP vybavená plynulým přechodem do obrysu trupu a zmenšení podbradku systému DISS a jeho posunutí vzad.Z vnitřních je potom nejzajímavější možnost použití dvou odlišných motorových jednotek Ljulka Al-21F,které jsou standartní výbavou letounu SU-17M-2D,nebo Tumanskij R-29B,které se používaly v letounech MiG-23.Tato možnost záměny motorových jednotek usnadnila unifikaci motorových jednotek letectev menších států a snížila tak náklady na vybavení,údržbu a školení nových techniků těchto letounů.Vzhledem k tomu že motor Tumanskij R-29B mě větší průměr než Ljulka Al-21F byla pro něj zkonstruována nová záďová část letounu a upravena vstupní ústrojí vzduchu k motoru,jejichž průřez byl ve společné přívodní části zvětšen o 12%.
U letounu SU-22M-2K byla též možnost modifikovat přístrojové a zbraňové vybavení letounu (např nahrazení či doplnění radarového dálkoměru laserovým).Tento balík záměnných systémů v pozdějších sériích obsáhl až 40 položek.
Letouny SU-22M-2K byly exportovány do Libye a Peru.
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-22M-kod-NATO-Fitter-F-t42023#165572 Verze : 0
aviadejavu.ru

Suchoj Su-22M [kód NATO: Fitter-F] -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-22M-kod-NATO-Fitter-F-t42023#559882 Verze : 0
aviadejavu.ru

Suchoj Su-22M [kód NATO: Fitter-F] -


Suchoj Su-22M [kód NATO: Fitter-F] -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-22M-kod-NATO-Fitter-F-t42023#559883 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více