Suchoj Su-11 [kód NATO: Fishpot-C]

Sukhoi Su-11 / Сухой Су-11
     
Název:
Name:
Suchoj Su-11 Sukhoi Su-11
Originální název:
Original Name:
Сухой Су-11
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1962-DD.MM.1965 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1962-DD.MM.1965
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
108
První vzlet:
Maiden Flight:
06.01.1958 (prototyp T47-1 / T47-1 prototype)
DD.07.1962 (první sériový Su-11 / first production Su-11)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
8562 kg 18876 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
12674 kg 27941 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
13986 kg 30834 lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,536 m 28ft
Délka:
Length:
17,546 m 57ft 6.75in
Výška:
Height:
4,70 m 15ft 5in
Plocha křídla:
Wing Area:
34 m2 365.97 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Saturn AL-7F-2 (Сатурн АЛ-7Ф-2)
- maximální tah bez přídavného spalování: 66,69 kN
- maximální tah s přídavným spalováním: 94,05 kN
Saturn AL-7F-2 (Сатурн АЛ-7Ф-2)
- maximum thrust, dry: 14991 lbf
- maximum thrust, afterburning: 21143 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3440 kg 7584 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2340 km/h v 12000 m 1454 mph in 39370 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
18000 m 59055 ft
Dolet:
Range:
12601) km 7831) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
17102) km 10632) mi
Výzbroj:
Armament:
maximální hmotnost výzbroje 1000 kg

výzbroj:
2x R-8
maximum armament weight of 2205 lb

armament:
2x R-8
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) palivo ve vnitřních nádržích, akční radius přepadu 350 km
2) s přídavnými nádržemi

kódové označení NATO: Fishpot-C
1) on internal fuel, combat radius of intercept mission 219 mi
2) with external drop tanks

NATO reporting name: Fishpot-C
Zdroje:
Sources:
Gordon, Y.: Soviet Air Defence Aviation 1945-1991, Hikoki Publications, 2012
http://www.airwar.ru/enc/fighter/su11.html
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-11-kod-NATO-Fishpot-C-t735#19051 Verze : 1
Historie:



Dne 1.5.1961 byl na tradiční letecké přehlídce v Tušinu předveden prototypový letoun T-47 ze Suchojovy OKB. Tento prototyp, později označený Su-11, vznikl rekonstrukcí staršího typu Suchoj Su-9 Fishpot. K této rekonstrukci se přistoupilo na základě žádostí o nový stíhací letoun schopný zasahovat americké špionážní letouny Lockheed U-2C (K ostrému zásahu bohužel nedošlo protože při první možném průniku nebyly letouny Su-11 včas navedeny do prostoru možného provedení zteče a při druhém byl špionážní letoun sestřelen raketami PVOS načež byly lety těchto letounů zastaveny). Při rekonstrukci byl do zvětšené a prodloužené přídě vsazen nový radiolokátor zbraňového systému Uragan 5D (později přeznačen na Orel, v NATO kódu Skip Skin), který doplňovala dvojice raket R-30/K-8 (po modernizaci přeznačené na R-98) pod křídly (původně používaly poloaktivní radarové navádění, později byly poloaktivní radarové naváděcí hlavice doplněny poloaktivními infračervenými naváděcími hlavicemi přičemž rakety s radarovými naváděcími hlavicemi byly značeny R-30R a rakety s infranaváděním R-30T). Dosah raket nepřesahoval 20km. Na křídelní závěsníky byly tyto rakety podvěšovány pomocí adaptérů PU-8-2.


Kokpit byl kompletně převzat z letounu Su-9 přičemž jedinou změnou byla nová radarová obrazovka radaru Uragan 5D a speciální panel s ovládacími prvky raket R-30. Katapultážní sedačka byla stejná jako u předchozích typů Su-7 a Su-9 , tedy KS-3. Zadní část trupu je opět identická s letounem Su-9 přičemž stejná zůstala i pohonná jednotka Ljulka Al-7F-2. Na zadní spodní části trupu je umístěna šachta pro dvojici brzdících padáků převzatá včetně závěsného háku z letounu Su-7BM. Pod střední část trupu potom přibyla dvojice závěsníků BD3-57 pro nesení přídavných palivových nádrží s obsahem 600l nebo 800l.


Křídlo je stejně jako u Su-9 trojúhelníkové se šípem 60° a liši se pouze drobnou změnou tvaru odtokové hrany a tvarem aerodynamických plůtků.


Typ Su-11 sloužil spolu s letouny Su-9, které postupně nahrazoval a z výzbroje VVS byl definitivně vyřazen a nahrazen letouny Su-15 a MiG-23 až v roce 1982.
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-11-kod-NATO-Fishpot-C-t735#165567 Verze : 0
Su-11 ("červená 14"), Ústřední muzeum vojenského letectva Ruské federace, Monino, 2006.
Suchoj Su-11 [kód NATO: Fishpot-C] -


Suchoj Su-11 [kód NATO: Fishpot-C] -


Suchoj Su-11 [kód NATO: Fishpot-C] -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-11-kod-NATO-Fishpot-C-t735#184414 Verze : 1
Su-11 ("červená 14"), Ústřední muzeum vojenského letectva Ruské federace, Monino, 2006.
Suchoj Su-11 [kód NATO: Fishpot-C] -


Suchoj Su-11 [kód NATO: Fishpot-C] -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-11-kod-NATO-Fishpot-C-t735#184415 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více