Slingsby Hengist Mk.I

     
Název:
Name:
Slingsby Hengist Mk.I Slingsby Hengist Mk.I
Originální název:
Original Name:
Slingsby Hengist Mk.I
Kategorie:
Category:
transportní letoun cargo aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.03.1944 Slingsby Sailplanes Ltd., Kirbymoorside
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.03.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
18
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1942
Osádka:
Crew:
2 + 15
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2100 kg 4629 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3787 kg 8350 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
24.38 m 80ft
Délka:
Length:
17.22 m 56ft 6in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
72.46 m2 780 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
žádný none
Počet motorů:
Number of Engines:
0
Typ:
Type:
- -
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
- -
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
209.2 1) km/h v ? m 1301) mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1)maximální rychlost při vlekání 1)maximum towing speed
Zdroje:
Sources:
Hancock, Bill. Directory of Britain´s Military Aircraft Volume 2. The History Press, Stroud 2010. ISBN 978-0-7524-7532-8.
Transport Gilders - The Rise and Demise of a Weapon Part Two, Air Enthusiast 1972/04.
www.jaapteeuwen.com
URL : https://www.valka.cz/Slingsby-Hengist-Mk-I-t120431#413323 Verze : 0
Slingsby Type 18 Hengist byl navržen podle specifikací X.25/40, které požadovaly transportní kluzák schopný dopravy 15 plně vyzbrojených vojáků, čtyři prototypy byly objednány na konci roku 1940. Hengist, pojmenovaný po jednom z bájných jutských nájezdníků (po jeho bratrovi byl pojmenován Airspeed Horsa), byl hornoplošník s dvoumístným kokpitem v zaoblené přídi, trup měl ploché boky a podvozek tvořila dvě pevná kola, odhazovatelná v případě přistání v drsném terénu, a centrální ližina. Prototyp byl zalétán za Whitleyem v Dishforthu v lednu 1942, právě v době, kdy měla být zahájena sériová výroba se ale stal v potřebném množství dostupným kluzák Waco CG-4A, Brity pojmenovaný Hadrian, a kromě zbylých tří prototypů byla postavena pouze malá série 14 strojů, dodaných mezi únorem 1943 a březnem 1944. Sériové stroje měly vyztužený podvozek a mateřská firma jim přidělila označení Slingsby Mk.III, ve službě se ale toto označení nepoužívalo. Hengisty byly používány u Glider Pilots' Exercise Unit, Airborne Force Experimental Establishment a dvou dalších jednotek, většinou k výcviku, a poslední byly vyřazeny v roce 1946.


Zdroj:
Hancock, Bill. Directory of Britain´s Military Aircraft Volume 2. The History Press, Stroud 2010. ISBN 978-0-7524-7532-8.
Transport Gilders - The Rise and Demise of a Weapon Part Two, Air Enthusiast 1972/04.
www.jaapteeuwen.com
commons.wikimedia.org

Slingsby Hengist Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Slingsby-Hengist-Mk-I-t120431#413324 Verze : 1
.
Slingsby Hengist Mk.I - První prototyp kluzáku Slingsby Hengist se sériovým číslem DG 570 byl dokončen počátkem roku 1942. Nesl proto ještě kamuflážní schéma staršího typu: na horních plochách nepravidelná pole tmavé zelené (Dark Green) a zemitě hnědé (Dark Earth). Spodní plochy byly žluté (Yellow Trainer). Stejnou barvou bylo vyvedeno písmeno P v kruhu na trupu - označení prototypu. Pozdější vyrobené kusy tohoto typu již nesly kamufláž novějšího typu, kde zemitá byla nahrazena tmavou šedou.

První prototyp kluzáku Slingsby Hengist se sériovým číslem DG 570 byl dokončen počátkem roku 1942. Nesl proto ještě kamuflážní schéma staršího typu: na horních plochách nepravidelná pole tmavé zelené (Dark Green) a zemitě hnědé (Dark Earth). Spodní plochy byly žluté (Yellow Trainer). Stejnou barvou bylo vyvedeno písmeno P v kruhu na trupu - označení prototypu. Pozdější vyrobené kusy tohoto typu již nesly kamufláž novějšího typu, kde zemitá byla nahrazena tmavou šedou.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Slingsby Hengist Mk.I -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Slingsby-Hengist-Mk-I-t120431#413308 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/glider/hengist.html

Slingsby Hengist Mk.I -


Slingsby Hengist Mk.I -


Slingsby Hengist Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Slingsby-Hengist-Mk-I-t120431#538828 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více