Název: Name: | Sikorskij S-24 Ilja Muromec typ G-3 | Sikorsky S-24 Ilya Muromets Type G-3 |
Originální název: Original Name: | Сикорский С-24 Илья Муромец тип Г-3 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1916-DD.MM.1919 Rusko-baltický vagonový závod, Petrohrad | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1916-DD.MM.1919 ? | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~20 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 5-7 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | wheels/ski |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3800 kg | 8378 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5400 kg | 11905 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 30,87 m | 101ft 3,34in |
Délka: Length: | 17,10 m | 56ft 1,23in |
Výška: Height: | 3,95 m | 12ft 11,5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 159,60 m2 | 1717.92 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | 4x RBVZ-6 o výkonu 150 k, nebo 2x Renault o výkonu 165 kW/225 k a 2x RBVZ-6 o výkonu 150 k dvoulistá dřevěná vrtule | 4x RBVZ-6, power 148 hp, or 2x Renault, power 222 hp and 2x RBVZ-6, power 148 hp two-bladed wooden propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 880 kg | 1940 lb |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 115 km/h v 0 m | 71.5 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,3 min do 1000 m | 7,3 min to 3281 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3400 m | 11155 ft |
Dolet: Range: | 570 km | 354.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1-2x pohyblivý kulomet Lewis, Colt či Madsen ve výřezu baldachýnu horního křídla 1x pohyblivý kulomet na zádi 1x pohyblivý kulomet na hřbetě pohyblivé kulomety v podlaze a bocích trupu 190 kg pum | 1-2x flexible Lewis, Colt or Madsen machine gun in the upper wing canopy 1x flexible machine gun in the tail position 1x flexible dorsal machine gun flexible machine guns in the ventral hatch and fuselage sides 419 lb of bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - přesný počet strojů není znám, před revolucí bylo dokončeno osm, známá jsou mi sériová čísla pro deset (236–245); dalších 13 strojů mělo být údajně postaveno v roce 1919, z toho část jako G-1 a část jako G-3, jindy jsou ale všechny uváděny jako G-3 (s. č. 274–276, 278–287) | - |
Zdroje: Sources: | Хайрулин, Марат. Илья Муромец, гордость русской авиации. Яуза, Москва 2010. ISBN 978-5-699-42424-5. Маслов, Михаил. Русские самолеты 1914-1917. Цейхгауз, Москва 2006. ISBN 5-9771-0005-1. Шавров, В. Б. История конструкций самолетов в СССР до 1938г. Машиностроение, Москва 1986. Gaczkowski, Boleslaw. Samolot bombowy RBWZ Ilja Muromiec. Bellona, Warszawa 2000. ISBN 83-11-09085-8. Sobolev, Dmitrij A. I. I. Sikorskij (RBVZ) Ilja Muromec, L+K 200/17-21. |