Název: Name: | Sikorskij S-22 Ilja Muromec č. 107 | Sikorsky S-22 Ilya Muromets No. 107 |
Originální název: Original Name: | Сикорский С-22 Илья Муромец № 107 | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | passenger aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1913-DD.10.1913 Rusko-baltický vagonový závod, Petrohrad | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1913-DD.10.1913 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 10.12.1913 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | wheels/ski |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 38001) kg | 8378 1) lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5100 kg | 11244 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 32,00 m | 104ft 11,83in |
Délka: Length: | 22,002) m | 72ft 2,13in 2) |
Výška: Height: | 3,81 m | 12ft 6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 182,00 m2 | 1959.03 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Argus As I o výkonu 74 k/100 k dvoulistá dřevěná vrtule | Argus As I, power 99 hp two-bladed wooden propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 384 kg | 847 lb |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 953) km/h v 0 m | 59 3) mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 25 min do 1000 m | 25 min to 3281 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 15004) m | 4921 4) ft |
Dolet: Range: | 2705) km | 167.8 5) mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Jako plovákový, s dvěma motory Salmson o 200 k a dvěma Argus o 115 k: 1) 4800 kg 2) 23,50 kg 3) 90 km/h 4) 2000 m 5) 550 km - první prototyp Muromce, krátce létal s tandemovým křídlem, poté upraven na plovákový a prodán carské admiralitě - zpětně dostal označení typ A či S-22 | As floatplane with two 198 hp Salmson and two 113 hp Argus engines: 1) 10582 lb 2) 77ft 1,2in 3) 55.9 mph 4) 6562 ft 5) 341.8 mi |
Zdroje: Sources: | Хайрулин, Марат. Илья Муромец, гордость русской авиации. Яуза, Москва 2010. ISBN 978-5-699-42424-5. Маслов, Михаил. Русские самолеты 1914-1917. Цейхгауз, Москва 2006. ISBN 5-9771-0005-1. Шавров, В. Б. История конструкций самолетов в СССР до 1938г. Машиностроение, Москва 1986. Gaczkowski, Boleslaw. Samolot bombowy RBWZ Ilja Muromiec. Bellona, Warszawa 2000. ISBN 83-11-09085-8. Sobolev, Dmitrij A. I. I. Sikorskij (RBVZ) Ilja Muromec, L+K 200/17-21. |