Short Sunderland Mk.I

     
Název:
Name:
Short S.25 Sunderland Mk.I Short S.25 Sunderland Mk.I
Originální název:
Original Name:
Short S.25 Sunderland Mk.I
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.MM.1941 Short Brothers (Rochester & Bedford) Ltd., Rochester
DD.MM.1940-DD.MM.194R Blackburn Aircraft Co. Ltd., Dumbarton
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
90:
75 Short
15 Blackburn
První vzlet:
Maiden Flight:
16.10.1937
Osádka:
Crew:
8
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup flying boat
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
12832 kg 28290 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
20729 kg 45700 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
25401 kg 56000 lb
Rozpětí:
Wingspan:
34.34 m 112ft 8in
Délka:
Length:
26.11 m 85ft 8in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
138.15 m2 1487 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Bristol Pegasus XXII o výkonu 753 kW
třílistá dvoupolohová vrtule de Havilland Hamilton
Bristol Pegasus XXII, power 1010 hp
three-blade two-pitch propeller de Havilland Hamilton
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
11593 l 2550 Imp gal / 3062 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
338 km/h v 1981 m 210 mph in 6500 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
286.5 km/h v 1753 m 178 mph in 5750 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
0 m/s 1,200 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4572 m 15000 ft
Dolet:
Range:
4506.2 km 2800 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1-2x 7,7mm kulomet Vickers K v přední věži Fraser-Nash F.N.11
4x 7,7mm kulomet Browning v ocasní věži Fraser-Nash F.N.13
2x pohyblivý 7,7mm Vickers K na hřbetě

4x 227kg bomba nebo
8x 113kg bomba
1-2x .303 Vickers K machine gun in the Fraser-Nash F.N.11 nose turret
4x .303 Browning machine gun in the Fraser-Nash F.N.13 tail turret
2x flexible .303 Vickers K machine gun amidships

4x 500 lb bomb or
8x 250 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- více zde: Short Sunderland -
Zdroje:
Sources:
Butler, Tony. Short Sunderland, Warpaint No.25. Hall Park Books, Milton Keynes 2000. ISSN 1361-0369.
Norris, Geoffrey. The Short Sunderland, Profile No.189. Profile Publications, Leatherhead 1967.
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
http://en.wikipedia.org/wiki/Short_Sunderland
www.britishaircraft.co.uk
www.jaapteeuwen.com
http://www.vectorsite.net/avsund.html
http://www.airwar.ru/enc/sww2/sunderld.html

Short Sunderland Mk.I - Prototyp

Prototyp
Short Sunderland Mk.I - Sunderland Mk.I L2163, DA-G, patřící 210. peruti RAF,jedné ze tří perutí, která typ používala na počátku války.

Sunderland Mk.I L2163, DA-G, patřící 210. peruti RAF,jedné ze tří perutí, která typ používala na počátku války.
Short Sunderland Mk.I -


Short Sunderland Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Short-Sunderland-Mk-I-t106206#379464 Verze : 0
Sunderland Mk.I (N9046) sloužící u 204. perutě dosáhl dne 3.4.1940 jako první ze všech letounů tohoto typu vzdušného vítězství. Osádka sestřelila Ju 88 A od 5./KG 30, který pilotoval Oblt. Karl Overweg. N9046 shořel dne 11.12.1940 ve svém kotvišti v Sullom Voe. V této době stroj nosil kódvé označení KG-F.
Short Sunderland Mk.I -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Short Sunderland Mk.I -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Short-Sunderland-Mk-I-t106206#393507 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více