Short Stirling A Mk.V

     
Název:
Name:
Short Stirling A Mk.V Short Stirling A Mk.V
Originální název:
Original Name:
Short Stirling A Mk.V
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.194R Short Brothers & Harland Ltd., Belfast
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.11.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
160
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
5 + 40
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
19731 kg 43500 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
31780 kg 70063 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
30.200 m 99ft 1in
Délka:
Length:
27.600 m 90ft 6,75in
Výška:
Height:
6.930 m 22ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
135.64 m2 1460 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
233,896 kg/m2 47.91 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Bristol Hercules XVI vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o výkonu 1 249 kW při 2 900 ot/min v h= 1 372 m a 1 078 kW při 2 800 ot/min v h= 3 658 m
Vrtule třílistá kovová s konstantní rychlostí otáček
Bristol Hercules XVI fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,675 hp at 2,900 rpm at 4,500 ft and 1,445 hp at 2,900 rpm at 12,000 ft,
driving a three-bladed metlal constant-speed propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
450.6 km/h v 1829 m 280 mph in 6000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
375 km/h v 3353 m 233 mph in 11000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4,10 m/s 807.1 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5486 m 18000 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
4828 km 3000 mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
Po odklopení přídě vznikla přední nákladní vrata, hlavní nákladní vrata (2 900 X 1 550 mm) byla na pravém boku. -
Zdroje:
Sources:
Hall, Alan W. Short Stirling, Warpaint Series No.15. Hall Park Books, Milton Keynes 1998.
Mason, Francis K. The British Bomber Since 1914. Putnam, London 1994. ISBN 0-85177-861-5.
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
Backowski, Wieslaw. Samolot bombowy Short Stirling, TBiU No.213. Bellona, Warszawa 2004.
L+K 3/87 Letadla 39-45
www.jaapteeuwen.com
http://www.airwar.ru/enc/bww2/stirlg.html
http://base13.glasnet.ru/text/ap/stir.htm
http://www.lancastermuseum.ca/shortstirling.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Short_Stirling
http://www.pegelsoft.nl/frameset-2.htm
http://www.stirling.box.nl/home.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Short-Stirling-A-Mk-V-t60254#217257 Verze : 0
Dvojpohled na transportní verzi a její fotografie
Zdroje uvedeny výše
Short Stirling A Mk.V -


Short Stirling A Mk.V -


Short Stirling A Mk.V -


Short Stirling A Mk.V -


URL : https://www.valka.cz/Short-Stirling-A-Mk-V-t60254#217259 Verze : 0
Short Stirling A Mk.V (PJ867, ZO-H) provozovaný v sestavě 46. perutě RAF, únor 1945.
Short Stirling A Mk.V -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Short-Stirling-A-Mk-V-t60254#531275 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více