Sherman BARV (vypošťovací tank)

     
Název:
Name:
Sherman BARV Sherman BARV
Originální název:
Original Name:
Sherman BARV
Kategorie:
Category:
vyprošťovací tank recovery vehicle
Výrobce:
Producer:
dílny Královských elektro a strojních inženýrů / Royal Electrical and Mechanical Engineers workshops
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
66
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1943
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
? kg ? lb
Celková délka:
Overall Length:
6198 mm 20ft 4in
Celková šířka:
Overall Width:
2667 mm 8ft 9in
Celková výška:
Overall Height:
2972 mm 9ft 9in
Světlá výška:
Ground Clearance:
67 mm 2,64in
Pancéřování:
Armour:
12 - 67 mm 0.45 - 2.65 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
General Motors 6046 General Motors 6046
Výkon:
Power:
279.6 kW při 2100 ot/min 375 bhp at 2100 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
synchronizovaná převodovka
počet rychlostí: 5+1
synchromesh gearbox
number of gears: 5+1
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
47 km/h 29 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
137-161 km 85-100 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
2.29 m 90in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0.61 m 24in
Brodivost:
Fording Depth:
2.74 m 108in
Nástavba:
Superstructure:
- -
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
BARV - Beach Armoured Recovery Vehicle BARV - Beach Armoured Recovery Vehicle
Zdroje:
Sources:
-
URL : https://www.valka.cz/Sherman-BARV-vypostovaci-tank-t11663#15365 Verze : 0
V říjnu 1943 padlo rozhodnutí, že pro plánované vylodění na území kontinentální Evropy bude zapotřebí specializované vozidlo, které by na vyloďovacích plážích dokázalo vyprošťovat zapadlou nebo poškozenou techniku. Jeden vyprošťovací Sherman ARV Mk I byl opatřen novou svařovanou nástavbou, čerpadlem pro odstranění vody z nitra vozu a "komínem" pro hluboké brodění. Tento prototyp byl zkoušen v prosinci 1943 a prokázal, že je schopen operovat v hloubkách kolem 2,7 metrů. Britská 21. skupina armád požádala o 50 (později 66) těchto vozidel. Do Dne D - 6. června 1944 - bylo dodáno 52 z nich. Sherman BARV byl určen pouze k tažení, aby se zkrátil čas potřebný na vývoj a výrobu (vozidlo např. nemělo žádné navijáky). Základem pro konverzi "sériových" vozidel byla verze M4A2. V poválečné službě se pro vůz používalo označení Sea Lion. Několik posledních kusů bylo používáno až do roku 1963, kdy je nahradily stroje Centurion BARV.
URL : https://www.valka.cz/Sherman-BARV-vypostovaci-tank-t11663#380600 Verze : 0
Sherman BARV (T151817), vozidlo je součástí sbírek Rexe a Roda Cadmanových. Původní podvozek vyrobila společnost Fisher Tank Arsenal z Michiganu.
Sherman BARV (vypošťovací tank) -


Sherman BARV (vypošťovací tank) -


Sherman BARV (vypošťovací tank) -


URL : https://www.valka.cz/Sherman-BARV-vypostovaci-tank-t11663#37570 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více