Šen-jang J-6 [kód NATO: Farmer]

Shenyang J-6 - přehled verzí
Jian-6 (J-6, alebo F-6 pre export) - Čínska verzia Sovietskeho lietadla MiG-19.


Verzie:


TypPrvý zletPopis
J-6 30. 9. 1959Také Dongfeng-102 a Typ 59, licenční varianta MiG-19S. Kvůli mizerné kvalitě výroby způsobené "Velkým skokem vpřed" 1960 práce přerušeny, obnoveny 1964 sruskou pomocí. postaveno několik set strojů.
J-6A 19. 12. 1958 Také Dongfeng-103 a Typ 59A. Čínský ekvivalent MiG-19P. nadzvukový stíhač s omedzenou působností za zhoršeného počasí. Vyzbrojený dvěma 30 mm kanony v křídlech a vybavený střeleckým rádiolokátorem RP-1 (dosah 2 km). Výroba v závodoch v Šen-jangu a Nan-čchangu, ukončena ve prospěch J-6B. Postaveno 90 ks, v 70. letech závodem v Kuej-čou upraveny pro rakety PL-2.
J-6B1963 Také Dongfeng-105 a Typ 59B. Čínský ekvivalent MiG-19PM. Stavěn v Nan-čchangu, po dokončení 19 strojů výroba přerušena, v 70. leteech krátce obnovena. Snad několik desítek strojů.
J-6C6. 8. 1969 Modernizovaná verze J-6 s novým motorem, pouzdrem s brzdícím padákem přesunutým do kořene směrovky a dalšími menšími úpravami. Hlavní varianta, postaveno cca 3300 ks.
JZ-61967 Taktická průzkumná varianta s pěti fotokamerami v přídi, 50 ks.
J-6 I2. 08. 1966 Výškové přepadové stíhací letadlo, odlehčené, s přepracovanou přídí s malým regulačním kuželem. 1 ks, někdy uváděno 12.
J-6 II25. 3. 1969 Úprava J-6 I s odlišnou přídí s čtyřpolohovým regulačním kuželem, zesílená výzbroj. 1 nebo 2 prototypy.
J-6 III5. 8. 1969 Úprava J-6 II s kratším křídlem o větší hloubce, opět upravenou přídí a radiolokačním dálkoměrem LCF-6 v kuželi. 303 ks, výroba předčasně ukončena kvůli špatné kvalitě, pro provoz musely být několikrát přestavěny.
J-6 IIIC1971 Konverze J-6 III, s upravenou přídí a hydraulikou.
J-6 IIIG1. 08. 1974 Další konverze J-6 III s odlišnou přídí, kromě dalších menších změn přidány na konce křídel lišty pro rakety PL-2. 5 ks.
J-6 IV24. 9. 1976 Nadzvukový stíhač do každého počasí vyvinutý z J-6 III, se dvěma 30 mm kanony a rádiolokátorem. 7 ks
JJ-66. 11. 1970Dvoumístná cvičná varianta, 886 ks.
F-6 ? Exportní označení J-6
F-6C ? Exportní označení J-6C
FT-6 ? Exportná označení JJ-6
BW-15. 11. 1988 Zkušební letadlo vybavené technologií Fly-by-wire, konverze z JJ-6. Místo zadního sedadla se nacházela měřící a testovací výstroj. Testy probíhaly v leteech 1988-1989. Letadlo bylo řízeno dvěma nezávislými systém - mechanickým a elektronickým.



http://www.sinodefence.com/airforce/fighter/j6.asp
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Sen-jang-J-6-kod-NATO-Farmer-t42341#166946 Verze : 3
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více