Scammell Commander

     
Název:
Name:
Scammell Commander Scammell Commander
Originální název:
Original Name:
Scammell Commander
Kategorie:
Category:
tahač návěsů semitrailer truck
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1983-DD.MM.1985 Leyland Vehicles Ltd., Watford
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1983-DD.MM.1985
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
125
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1978
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
3-4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
19920 kg 43916 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
65000 kg 143300 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
? kg ? lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
? kg ? lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
104000 kg 229281 lb
Celková délka:
Overall Length:
9010 mm 29 ft 6 ¾ in
Celková šířka:
Overall Width:
3250 mm 10 ft 8 in
Celková výška:
Overall Height:
3500 mm 11 ft 5 ¾ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm ?
Rozvor:
Wheelbase:
5030 mm 198 in
Rozchod:
Track:
? mm - ?
? - ?
Brzdová soustava:
Braking System:
dvojité klínové brzdy s automatickým nastavením na všech kolech twin leading show wedge brakes with automatic adjustment on all wheels
Elektrický systém:
Electrical System:
24 V
Baterie: 6x 12 V, 100 Ah
24 V
Batteries: 6x 12 V, 100 Ah
Pneumatiky:
Tyres:
14.00 x 24
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Perkins CV12TCE přeplňovaný vznětový dvanáctiválec
466 Kw při 2100 ot/min
Perkins CV12TCE turbocharged V12 diesel
625 hp at 2100 rpm
Převodovka:
Gearbox:
Allison CLBT 6061, 6 rychlostí Allison CLBT 6061, 6 speeds
Spojka:
Clutch:
? ?
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
818.3 l 180 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
61 km/h 38 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
9 ° 20 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
0,76 m 30 in
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Foss, Christopher; Gander, Terry. Jane's Military Vehicles and Logistics1999/2000. Jane's Information Group, Coulsdon 1999. ISBN: 0-7106-1912-X.
weaponsystems.net
www.military-today.com
URL : https://www.valka.cz/Scammell-Commander-t41030#729603 Verze : 0

Scammell Commader (VB1580)




Těžký tahač návěsů určený společně s podvalníkem VB2773 především pro přepravu tanků řady Challenger a v neposlední řadě i dalších obrněných vozidel britské armády.


Vývoj byl na základě požadavků britského vojska zahájen v roce 1976. Cílem bylo vyvinout návěsovou soupravu schopnou přepravovat obrněnou techniku s hmotností do 60 963 kg (60 ton). Do roku 1978 byly zhotoveny první tři prototypy Commanderů. Dva byly poháněny motorem CV-12 TCE, poslední pak využíval americký Cummins KTA 600. Vítězem výběrového řízení se stala automobilka Scammell se svým typem Commander a výrobce podvalníků Crane Fruehauf.


Rozhodnutí o jejich nákupu však padlo až po zdlouhavých zkouškách v roce 1982. Soupravy byly do výzbroje zaváděny od roku následujícího. Celkem bylo zakoupeno 125 tahačů (do roku 1999 se tento stav snížil na 120 vozů), které nahradily obstarožní vozidla Thornycroft Antars z konce 40. let, a 117 návěsů. Výroba tahačů probíhala až do roku 1985. V devadesátých letech se pak podrobily dvěma rozsáhlým generálním opravám, do druhé bylo vyčleněno pouze 81 Commanderů.


Vozidla byla nasazena pro přepravu britské techniky během příprav na válku v Perském zálivu v roce 1991. Během čtyřměsíčního období mělo 70 Commaderů po pouštních cestách v průměru najet 270 km denně.


Jako nástupce Commanderů a podvalníků VB2773 v řadách britské armády byl v druhé polovině devadesátých let vybrán americký M1070F s podvalníkem King GTS110/7, které byly do britského arzenálu zaváděny od roku 2002. Značná část z vyřazených Commaderů, celkem 95 kusů, pak byla následně darována Jordánsku.


Zdroje
1) Swan, R., Fletcher, G.: British Army Transport and Logistics, Ian Allan Ltd., Shepperton, 1991
2) www.military-today.com
3) freespace.virgin.net
4) www.janes.com
5) www.janes.com
6) waffen-der-welt.alices-world.de
7) www.militaryvehicles.cz
URL : https://www.valka.cz/Scammell-Commander-t41030#274777 Verze : 3
Fotografia nákladného automobilu Scammell Commander


Zdroj: http://www.the-antar.co.uk/page2.htm

Scammell Commander -


URL : https://www.valka.cz/Scammell-Commander-t41030#274789 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více