Název / Name : | ZiL-157K / ЗиЛ-157К |
Výrobce / Manufacturer : | Zavod Imeni Lichačeva, Moskva |
Vyráběn / Production period : | 1961-1978 |
Vyrobeno kusů / Number of produced : | |
Osádka / Crew : | 2+ |
Technické údaje / Technical data | |
Náhon / Configuration : | 6x6 |
Celková hmotnost / Gross vehicle weight : (kg) | 8450 |
Pohotovostní hmotnost / Curb weight : (kg) | 5800 (s navijákom) |
Užitečné zatížení / Payload : (kg) | 2500 / 4500 (po komunikácii) |
Přípojná hmotnost / Gross trailer weight : (kg) | 2500 / 3500 (po komunikácii) |
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem / Gross combination weight : (kg) | |
Celková délka / Overall length : (mm) | 6922 (s navijákom) |
Celková šířka / Overall width : (mm) | 2315 |
Celková výška / Overall height : (mm) | 2915 / 2360 - so zloženou plachtou |
Světlá výška / Ground clearance : (mm) | 310 |
Rozvor / Wheelbase : (mm) | 3665 + 1120 |
Rozchod / Track : (mm) | 1755 (predná náprava) / 1750 (zadné nápravy) |
Nájezdový úhel vpředu/vzadu / Angle of approach/departure : (°) | |
Brzdová soustava / Braking system : | prevádzková pneumatická (na všetky kolesá) parkovacia mechanická (prevodová sústava) |
Elektrický systém / Electrical system : | 12 V |
Nádrž / Fuel capacity : (l) | 215 (150+65) |
Pneumatiky / Tyres : | 12.00-18", automatické dofukovanie |
Pohonná jednotka / Engine | |
Název / Name : | ZiL-157K |
Počet válců / Number of cylinders : | 6 |
Vrtání/zdvih / Bore/Stroke : (mm) | 101,6 / 114,3 |
Zdvihový objem / Swept volume : (l) | 5,555 |
Chlazení / Cooling : | vodné |
Maximální výkon / Maximum power output : (kW) | 80,2 kW |
Maximální točivý moment / Maximum torque : (Nm) | 334 |
Převodovka / Gearbox | |
Název / Name : | |
Druh / Type : | mechanická, 5 stupňov vpred, 2 stupne vzad |
Výkony / Automotive performance | |
Rychlost na silnici / Road speed : (km/h) | 65 |
Rychlost v terénu / Cross-country speed : (km/h) | |
Jízdní dosah na silnici / Cruising range on road : (km) | 510 km (pri rýchlosti 40 km/hod a priemernej spotrebe 42 l/100 km) |
Jízdní dosah v terénu / Cross-country cruising range : (km) | |
Svah / Maximum gradient : (°) | |
Boční náklon / Side slope : (°) | |
Brodivost / Fording depth : (m) | |
Poznámka / Note : |
Zdroj: Zdroj: Кащеев Л.Б.- ЗиС-151, ЗиЛ-157, Военные машины 56
http://aviaros.narod.ru/zil-157.htm
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZiL-157K-t76075#280759Verze : 0
buko1
MOD
Trojnápravový valníkový automobil ZiL 157K bol vyrábaný v Moskovskej automobilke I.A. Lichačeva (Zavod Imeni Lichačeva - ZIL). Automobil je modernizovanou verziou automobilu ZiL-157. Je určený k prevážaniu nákladov a ťahaniu vlekov po komunikáciách a v málo zjazdnom teréne. Je využívaný i k montáži rôznych druhov nadstavieb.
Hlavnou odlišnosťou vozidla ZIL-157K od vozidla ZIL-157 boli:
- spojka - jednokotúčová
- prevodovka - zotrvačníková synchronizácia prevodových stupňov 2-3 a 4-5
- ručná brzda - bubnová, dvojčeľusťová
- pérovanie prednej nápravy - teleskopické tlmiče pérovania
- brzdný ventil (hlavný brzdič) - zabezpečuje zabrzdenie stojaceho vozidla
- pohon navijáku - jeden prevod dopredu, jeden dozadu
- motor - úpravy na zotrvačníku, ventilátoru chladenia, nový karburátor K-84M, nové podávacie čerpadlo paliva s výkonom 125 l/hod
- úpravy kabíny, spojovacích hriadelí
Okrem ZSSR sa ZiL-157K používal aj v ďalších štátoch Varšavskej zmluvy, vrátane Československa. Vyvážaný bol aj do ďalších spriatelených krajín mimo tohto zoskupenia.
Jeho nástupcom sa stal ZiL-157KD.
Zdroj: Příručka řidiče automobilu ZiL-157 (ZiL-157K), Naše vojsko, Praha 1977
Hlavnou odlišnosťou vozidla ZIL-157K od vozidla ZIL-157 boli:
- spojka - jednokotúčová
- prevodovka - zotrvačníková synchronizácia prevodových stupňov 2-3 a 4-5
- ručná brzda - bubnová, dvojčeľusťová
- pérovanie prednej nápravy - teleskopické tlmiče pérovania
- brzdný ventil (hlavný brzdič) - zabezpečuje zabrzdenie stojaceho vozidla
- pohon navijáku - jeden prevod dopredu, jeden dozadu
- motor - úpravy na zotrvačníku, ventilátoru chladenia, nový karburátor K-84M, nové podávacie čerpadlo paliva s výkonom 125 l/hod
- úpravy kabíny, spojovacích hriadelí
Okrem ZSSR sa ZiL-157K používal aj v ďalších štátoch Varšavskej zmluvy, vrátane Československa. Vyvážaný bol aj do ďalších spriatelených krajín mimo tohto zoskupenia.
Jeho nástupcom sa stal ZiL-157KD.
Zdroj: Příručka řidiče automobilu ZiL-157 (ZiL-157K), Naše vojsko, Praha 1977
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZiL-157K-t76075#280810Verze : 0
buko1
MOD
Zil-157K
ZIL-157K
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
ZIL-157K
URL : https://www.valka.cz/SOV-ZiL-157K-t76075#211716Verze : 0
buko1
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.