SOV - STZ-3 NATI

Foto: http://www.autogallery.org.ru/m/stz.htm
SOV - STZ-3 NATI -


SOV - STZ-3 NATI -


SOV - STZ-3 NATI -


SOV - STZ-3 NATI -


SOV - STZ-3 NATI -


SOV - STZ-3 NATI -


URL : https://www.valka.cz/SOV-STZ-3-NATI-t23050#87310 Verze : 0
Motor : o výkonu 52ks při 1250 otáčkách za minutu byl stojatý čtyřtaktní čtyřválec, pracující na petrolej (startování benzínem) o objemu 7461cm2 a rozvodem OHV
Vrtání/zdvih : 125/152 mm
Kompresní poměr : 4:1
Karburátor : LKZ-50V
Spojka : suchá jednokotoučová kardanem spojená s převodovkou
Řízení pomocí brždění pásů
Délka : 3698 mm
Šířka : 1861 mm
Výška : 2211 mm
Šířka pásu : 390 mm
Světlá výška : 338 mm od spodku motorové vany
Elektrické napětí : 6 Volt
Převodovka : čtyřrychlostní + zpátečka
Váha : 5100 kg
Maximální rychlost (na 4 převodový stupeň) : 8 km/h


Primárně nešlo o vojenské vozidlo ale o první sovětský zemědělský pásový traktor. Vyráběn byl v STZ, ChTZ a ATZ v prvních dvou od roku 1937 v posledním od roku 1942. Výroba skončila v roce 1952 a dala údajně více než 210 000 kusů. Za války byly tyto pomalé traktory zařazeny k dělostřelectvu na vlečení děl. Na začátku války bylo několik desítek těchto traktorů v Charkově opancéřováno a pod názvem ChTZ-16 nasazeno do bojů v okolí města. Standardní traktor se už před válkou odlišoval dvěma typy budky řidiče (skloněná a kolmá skla), některé traktory jezdily bez budky. Pravděpodobně vzhledem k použití v zemědělství byl k pohonu zvolen dostupnější petrolej místo dnes normálního benzinu.


Hlavním zdrojem byla stránka : www.autogallery.org.ru/m/shtznati.htm
URL : https://www.valka.cz/SOV-STZ-3-NATI-t23050#182648 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více