PMP (ПМП)
...
...
Pontonové soupravy PMP se v osmdesátých letech zapojily rovněž do bojů Irácko-íránské války, kdy byly oběma stranami používány pro přemostění řeky Šatt al-Arab tvořící na svém dolním toku hranici mezi oběma státy (provincie Basra v Iráku, Chúzestán v Íránu). Zatímco Irák byl stálým klientem sovětských zbrojovek již od konce padesátých let, Írán svou pozornost na sovětské vojenské vybavení upřel až v polovině šedesátých let. Sovětská technika dodávaná posléze do Íránu byla určena především pro vybavení pozemního vojska a charakteristický pro ní byl nízký stupeň sofistikovanosti a spíše doplňkový význam pro íránskou armádu jako celek. V tomto duchu se nesla i dodávka souprav PMP. Prvních sedm pontonových přepravníků bylo dodáno v říjnu 1971.
Na základě sovětské licence byly PMP od šedesátých let vyráběny (pod označením PMS) i v Československu. Pro přepravu pontonů se postupně používaly automobily T-138, T-813 a T-815. Výroba probíhala v závodu Slovácké strojírny n.p. Uherský Brod až do konce osmdesátých let.
Základní verze a odvozené typy
PMP (ПМП)
PMP-M (ПМП-М)
PPS-84 (ППС-84)
PP-91 (ПП-91)
PMP-U (ПМП-У)
PMP-A (ПМП-А)
PMP-D (ПМП-Д)
MLŽ (МЛЖ)
MLŽ-M (МЛЖ-М)
Složení soupravy - počty kusů techniky
Základní součásti PMP
Mosty PMP / PMP-M
Zdroje
1)
2)
3)
4) http://www.kbstroy.ru/modules/pages/inform.html
5) mega.km.ru
6) mega.km.ru
7) http://all-referats.ru/alls/16/8083.html
8) http://www.pib-11.de/pitechnik/pmp.html
9) http://www.modely.cz/airshow/posadky.htm
...
...
Pontonové soupravy PMP se v osmdesátých letech zapojily rovněž do bojů Irácko-íránské války, kdy byly oběma stranami používány pro přemostění řeky Šatt al-Arab tvořící na svém dolním toku hranici mezi oběma státy (provincie Basra v Iráku, Chúzestán v Íránu). Zatímco Irák byl stálým klientem sovětských zbrojovek již od konce padesátých let, Írán svou pozornost na sovětské vojenské vybavení upřel až v polovině šedesátých let. Sovětská technika dodávaná posléze do Íránu byla určena především pro vybavení pozemního vojska a charakteristický pro ní byl nízký stupeň sofistikovanosti a spíše doplňkový význam pro íránskou armádu jako celek. V tomto duchu se nesla i dodávka souprav PMP. Prvních sedm pontonových přepravníků bylo dodáno v říjnu 1971.
Na základě sovětské licence byly PMP od šedesátých let vyráběny (pod označením PMS) i v Československu. Pro přepravu pontonů se postupně používaly automobily T-138, T-813 a T-815. Výroba probíhala v závodu Slovácké strojírny n.p. Uherský Brod až do konce osmdesátých let.
Základní verze a odvozené typy
PMP (ПМП)
PMP-M (ПМП-М)
PPS-84 (ППС-84)
PP-91 (ПП-91)
PMP-U (ПМП-У)
PMP-A (ПМП-А)
PMP-D (ПМП-Д)
MLŽ (МЛЖ)
MLŽ-M (МЛЖ-М)
Složení soupravy - počty kusů techniky
| PMP | PMP-M |
Říční díl s pontonovým automobilem KrAZ-255B | 32 | 33 |
Pobřežní díl s pontonovým automobilem KrAZ-255B | 4 | 4 |
Automobil s vozovkovými díly KrAZ-255B | 2 | 2 |
Člun pro vlek a postrk na automobilovém přepravníku Ural-375D | 12 | 16 |
Základní součásti PMP
Provedení | Hmotnost | Délka | Šířka | Výška |
Říční díl - rozevřený | 6 790 kg | 6 750 mm | 8 100 mm | ? mm |
Říční díl - sevřený | 6 790 kg | 6 750 mm | 3 150 mm | 2 280 mm |
Pobřežní díl - rozevřený | 7 250 kg | 5 910 mm | ? mm | ? mm |
Pobřežní díl - sevřený | 7 250 kg | 5 911 mm | 3 150 mm | 2 280 mm |
Říční díl s automobilem KrAZ-255B | 18 960 kg | 9 950 mm | 3 150 mm | 3 600 mm |
Pobřežní díl s automobilem KrAZ-255B | 19 240 kg | 9 200 mm | 3 150 mm | 3 600 mm |
Mosty PMP / PMP-M
Rozsah soupravy | Nosnost mostu | Šířka vozovky | Maximální délka mostu | Obsluha pontonových dílů - ženisté | Obsluha pontonových dílů - řidiči | Doba zřízení mostu |
Celá souprava | 60 t | 6,5 m | 227 m | 72 | 36 | 30 minut |
Celá souprava | 20 t | 3,25 m | 382 m | 72 | 36 | 50 minut |
Zdroje
1)
2)
3)
4) http://www.kbstroy.ru/modules/pages/inform.html
5) mega.km.ru
6) mega.km.ru
7) http://all-referats.ru/alls/16/8083.html
8) http://www.pib-11.de/pitechnik/pmp.html
9) http://www.modely.cz/airshow/posadky.htm