Main Menu
User Menu

SOV - M-21 (samohybné delo na platforme SU-152)

     
Název:
Name:
M-21
Originální název:
Original Name:
M-21
Kategorie:
Category:
ťažký samohybný kanón
Výrobce:
Producer:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Závod č. 172 (АРТИЛЛЕРИЙСКОЕ ПРОИЗВОДСТВО ЗАВОДА №172 ИМЕНИ В.М. МОЛОТОВА), Perm /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
0 (projekt)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
? kg
Celková délka:
Overall Length:
11950 mm
Celková šířka:
Overall Width:
3250 mm
Celková výška:
Overall Height:
2450 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
440 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
V-2K
- vznětový, vidlicový
- počet válců: 12
Výkon:
Power:
440.7 kW při ? ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
- počet převodových stupňů: 4+1
- ovládání: mechanické
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
? km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
? m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m
Brodivost:
Fording Depth:
? m
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
kanón M-22 kalibru 122 mm
Vedlejší:
Secondary:
?
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Jurij Igorevič Pašolok : SU-152 a příbuzná vozidla, Grada Publishing a.s., rok vydania 2018, ISBN: 978-80-271-0066-8
URL : https://www.valka.cz/SOV-M-21-samohybne-delo-na-platforme-SU-152-t228983#636166Verze : 0
MOD
Koncepčný návrh ťažkého samohybného kanóna kalibru 122 mm na platforme SU-152 bol vyhotovený k 9.10.1943 v delostreleckom konštrukčnom oddelení Závoda č. 172. Práce na projekte viedol šéf oddelenia V. A. Iljin.
Nový kanón M-21 využíval súčiastky kanónovej húfnice ML-20S. Hlaveň kanóna bola dlhá 7747 mm (63,5 ráže). Kanón mal podľa výpočtov preraziť na vzdialenosť 1000 metrov pancier hrúbky 208,4 mm alebo 169,8 mm pri uhle dopadu strely 30°. Hlaveň bola vybavená jednokomorovou úsťovou brzdou, ktorá absorbovala 54 % enegrie vzniknutej pri výstrele. Samohybná platforma SU-152 nemala byť nijako upravená, jedinou úpravou mali byť držiaky pre uloženie munície.
Projekt vznikol v nevhodnom období prechodu výroby ťažkých samohybných diel SU-152 vyrábaných na platforme KV na ISU-152, ktoré využívalo platformu ťažkého tanku IS. Vznikol tak návrh, ktorý už nebol potrebný a nerealizoval sa ani v prototypovej podobe.

Jurij Igorevič Pašolok : SU-152 a příbuzná vozidla, Grada Publishing a.s., rok vydania 2018, ISBN: 978-80-271-0066-8

SOV - M-21 (samohybné delo na platforme SU-152) -


SOV - M-21 (samohybné delo na platforme SU-152) -


SOV - M-21 (samohybné delo na platforme SU-152) -


URL : https://www.valka.cz/SOV-M-21-samohybne-delo-na-platforme-SU-152-t228983#636169Verze : 2
MOD