SOV - 8K51 / R-5M / SS-3 Shyster

R-5M, 8K51, SS-3 Shyster
Základní údaje


Počátek vývoje: 10. dubna 1954
Konstrukční kancelář: OKB-1
Výrobce: závod 586, Dněpropetrovsk
Letové zkoušky: leden 1955 - únor 1956
Combat duty: 10. května 1956
Vstup do služby: 21. června 1956
Počet stupňů: 1
Pohon: cryogenic liquid
Odpalovací zařízení: pozemní, otevřené
Počet hlavic a síla: 1x300 kt
Bojový náklad: 1350 kg
Maximální dosah: 1200 km
Navedení: inerciální s radio korekcí
Přesnost: maximální chyba 1.5 km směrově (stranově), 1.25 km dálkově
Délka: 20.747 m
Maximální průměr: 1.652 m (trup), 3.452 m (křídla)
Startovací hmotnost: 28.610 t
Hmotnost paliva: 24.760 t (včetně hydrogen peroxidu)
Oxidant: tekutý oxygen (kyslík)
Palivo: 92 % etyl alkoholu
Tah (mořská hladina/vakuum): 432/500 kN
Specifický impulz (mořská hladina/vakuum): 2158/2433 m/s
Příprava k odpalu: 2 hodiny
Životnost:


Pramen: Russian Strategic Nuclear Forces, Pavel Podvig, Oleg Bucharin, MIT Press, Cambridge, 2001
(originál: Raketnije vojska strategičeskogo naznačenija)
URL : https://www.valka.cz/SOV-8K51-R-5M-SS-3-Shyster-t21505#82255 Verze : 0
U raket SS-3 se používal ustanovščik (erektor) postavený na bázi nákladního automobilu JaAZ-210 (vlevo)
Hlavici převážel upravený ZIS-151 (vpravo) .
SOV - 8K51 / R-5M / SS-3 Shyster - (Aviarus-21: Raketnyje komplexy raketnych vojsk strategčeskogo  naznačenija )

(Aviarus-21: Raketnyje komplexy raketnych vojsk strategčeskogo naznačenija )
SOV - 8K51 / R-5M / SS-3 Shyster - (Aviarus-21: Raketnyje komplexy raketnych vojsk strategčeskogo  naznačenija )

(Aviarus-21: Raketnyje komplexy raketnych vojsk strategčeskogo naznačenija )
URL : https://www.valka.cz/SOV-8K51-R-5M-SS-3-Shyster-t21505#82352 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více