SAAB A 32A Lansen

     
Název:
Name:
SAAB A 32A Lansen SAAB A 32A Lansen
Originální název:
Original Name:
SAAB A 32A Lansen
Kategorie:
Category:
bitevní letoun attack aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.12.1955-DD.06.1957 Svenska Aeroplan AB, Linköping
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1955-DD.06.1957
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
287
První vzlet:
Maiden Flight:
03.12.1952 SAAB 32
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7438 kg 16398 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
10415 kg 22961 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
13600 kg 29983 lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,00 m 42ft 7,81in
Délka:
Length:
14,94 m 49ft 0,19in
Výška:
Height:
4,65 m 15ft 3,06in
Plocha křídla:
Wing Area:
37,40 m2 402.57 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
SFA RM 5A2 o tahu 33,89 kN / 46,03 kN s přídavným spalováním SFA RM 5A2, thrust 7620 lb / 10350 lb with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3500 l
600 l přídavná nádrž
770 Imp gal / 925 US gal
132 Imp gal / 159 US gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1125 km/h v 0 m 699 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
850 km/h v ? m 528.2 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
60 m/s 11811 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
15000 m 49213 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1850 km 1149.5 mi
Výzbroj:
Armament:
4x kanon Bofors M49 ráže 20 mm, 180 nábojů každý


1500 kg podvěšené výzbroje na 6 závěsnících:
4x 250kg puma
2x 500kg puma
24x 14,5 cm raketa
12x 18 cm raketa
2x protilodní střela Rb 04
4x 20 mm Bofors M49 cannon, 180 rpg


3307 lb of ordnance, 6 hardpoints:
4x 551 lb bomb
2x 1102 lb bomb
24x 14.5 cm rocket
12x 18 cm rocket
2x Rb 04 anti-ship missile
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Balous, Miroslav. SAAB 32 (A-32, J 32, S-32) Lansen, L+K 2011/04.
Callaway, Tim. Systematic elegance - the Saab 32 Lansen, Aviation Classic Issue 16, 2012.
Andersson, Hanns G. Saab Aircraft since 1937. Smithsonian Institution Press, Washington 1989. ISBN 0-87474-314-1.
Munson, Kenneth. Fighters in service: Attack and Training Aircraft since 1960. Blandford Press, London 1975. ISBN 0-7137-0684-8.
URL : https://www.valka.cz/SAAB-A-32A-Lansen-t181364#531649 Verze : 1
commons.wikimedia.org

SAAB A 32A Lansen -


SAAB A 32A Lansen -


SAAB A 32A Lansen -


URL : https://www.valka.cz/SAAB-A-32A-Lansen-t181364#531652 Verze : 1
en.wikipedia.org

Protilodní raketa Rb 04 pod křídlem Lansenu.
SAAB A 32A Lansen -


URL : https://www.valka.cz/SAAB-A-32A-Lansen-t181364#531654 Verze : 3
FMTS Halmstad, vlastni foto
SAAB A 32A Lansen -


URL : https://www.valka.cz/SAAB-A-32A-Lansen-t181364#539426 Verze : 0
Muzeum Linkoping, vlastni foto
SAAB A 32A Lansen -


SAAB A 32A Lansen - zakryte vystrelne kanaly kanonu

zakryte vystrelne kanaly kanonu
SAAB A 32A Lansen - strela Rb 04

strela Rb 04
SAAB A 32A Lansen -


URL : https://www.valka.cz/SAAB-A-32A-Lansen-t181364#543723 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více