KVD - komplex pro rychlé zřízení dočasných komunikací
Ruský Zavod dorožnoj tjechniki "Rjegion 45" byl pověřen vývojem pomocného ženijního prostředku, který měl na přechodnou dobu zpevnit břehy, nebo polní komunikace a umožnit snazší pohyb kolové a pásové techniky. Leccos nasvědčuje tomu, že konstruktéři zmíněné firmy se nechali inspirovat britskými zkušenostmi z DSV a vyvinuli obdobný přepravník a pokladač improvizované vozovky.
Oproti britské předloze byl k výrobě housenkového pásu vozovky použit hliník. Po dobu skladování a přepravy je pás je navinut na cívku. Zvolené kolové vozidlo je vybaveno nosičem ve tvaru "U". Obě jeho ramena jsou opatřena objímkami s ložisky v kterých je hřídele cívky uložena. Na jednom z ramen je umístěn servopohon, který pravděpodobně slouží k natočení cívky do pracovní polohy a pravděpodobně i řízenému pokládání housenkového pásu vozovky, aby během manipulace nedošlo k samovolnému odvinu. V pochodové poloze jsou ramena nosiče i hřídel cívky nastaveny do podélné osy vozidla. V pracovní poloze jsou ramena natočena a svírají s podélnou osou vozidla pravý úhel. Pokládání vozovky se provádí během jízdy vpřed, nebo vzad. Pracovní skupinu tvoří údajně dva pokladače KVD.
Základní údaje KVD
- tovární označení: Комплекс оперативного развёртывания временных дорог (КВД)
- armádní označení: nezjištěno
- datum zavedení do výzbroje: nezjištěno
- obsluha: nezjištěna
- nosič a pokladač vozovky postaven na chassis: KamAZ 6350
- hmotnost prázdná: neuvedena
- hmotnost pohotovostní: neuvedena
- zatížení přední nápravy: nezjištěno
- zatížení zadních náprav: nezjištěno
Konstrukce vozovky
Vozovka je sestavena z housenkového pásu vyrobeného z hliníkových profilů.
Rozměry housenkového pásu vozovky
- hmotnost vozovky: nezjištěna
- délka vozovky uložená na bubnu: 50 m
- šířka vozovky: 4600 mm
- výška vozovky: nezjištěna
- konstrukční únosnost: vozidla s nápravovým zatížením až 12 tun, nebo pásová technika do 60 tun
- životnost konstrukce: větší než zkoušených 160 průjezdů
Předpokládané možnosti kladení:
- v močálovitém a rozbahněném terénu: sklon stoupání do 10°
- v únosném terénu: sklon stoupání do 30°
- od sklonu 20° je třeba ukotvit housenkové pásy vozovky
- možnost položit více pásů
Dvěma pokladačům KVD trvá položení vozovky v délce 100 m asi 10 minut.
Doba zpětného navinutí housenkového pásu vozovky není uvedena.
Poznámka
Na ruskojazyčných serverech je tato souprava známa i pod zkratkou: KRVD (КРВД).
Zdroj
45-reg.ru
http://bastion-karpenko.ru/temporary-roads-kvrd/
syria.mil.ru
topwar.ru
www.vitalykuzmin.net
KVD s částečně rozvinutou vozovkou.
KVD při zpevňování břehu.
KVD - detail ramene pokladače s krytem servopohonu.
Pokladač vozovky KVD v pochodové poloze.
Ruský Zavod dorožnoj tjechniki "Rjegion 45" byl pověřen vývojem pomocného ženijního prostředku, který měl na přechodnou dobu zpevnit břehy, nebo polní komunikace a umožnit snazší pohyb kolové a pásové techniky. Leccos nasvědčuje tomu, že konstruktéři zmíněné firmy se nechali inspirovat britskými zkušenostmi z DSV a vyvinuli obdobný přepravník a pokladač improvizované vozovky.
Oproti britské předloze byl k výrobě housenkového pásu vozovky použit hliník. Po dobu skladování a přepravy je pás je navinut na cívku. Zvolené kolové vozidlo je vybaveno nosičem ve tvaru "U". Obě jeho ramena jsou opatřena objímkami s ložisky v kterých je hřídele cívky uložena. Na jednom z ramen je umístěn servopohon, který pravděpodobně slouží k natočení cívky do pracovní polohy a pravděpodobně i řízenému pokládání housenkového pásu vozovky, aby během manipulace nedošlo k samovolnému odvinu. V pochodové poloze jsou ramena nosiče i hřídel cívky nastaveny do podélné osy vozidla. V pracovní poloze jsou ramena natočena a svírají s podélnou osou vozidla pravý úhel. Pokládání vozovky se provádí během jízdy vpřed, nebo vzad. Pracovní skupinu tvoří údajně dva pokladače KVD.
Základní údaje KVD
- tovární označení: Комплекс оперативного развёртывания временных дорог (КВД)
- armádní označení: nezjištěno
- datum zavedení do výzbroje: nezjištěno
- obsluha: nezjištěna
- nosič a pokladač vozovky postaven na chassis: KamAZ 6350
- hmotnost prázdná: neuvedena
- hmotnost pohotovostní: neuvedena
- zatížení přední nápravy: nezjištěno
- zatížení zadních náprav: nezjištěno
Konstrukce vozovky
Vozovka je sestavena z housenkového pásu vyrobeného z hliníkových profilů.
Rozměry housenkového pásu vozovky
- hmotnost vozovky: nezjištěna
- délka vozovky uložená na bubnu: 50 m
- šířka vozovky: 4600 mm
- výška vozovky: nezjištěna
- konstrukční únosnost: vozidla s nápravovým zatížením až 12 tun, nebo pásová technika do 60 tun
- životnost konstrukce: větší než zkoušených 160 průjezdů
Předpokládané možnosti kladení:
- v močálovitém a rozbahněném terénu: sklon stoupání do 10°
- v únosném terénu: sklon stoupání do 30°
- od sklonu 20° je třeba ukotvit housenkové pásy vozovky
- možnost položit více pásů
Dvěma pokladačům KVD trvá položení vozovky v délce 100 m asi 10 minut.
Doba zpětného navinutí housenkového pásu vozovky není uvedena.
Poznámka
Na ruskojazyčných serverech je tato souprava známa i pod zkratkou: KRVD (КРВД).
Zdroj
45-reg.ru
http://bastion-karpenko.ru/temporary-roads-kvrd/
syria.mil.ru
topwar.ru
www.vitalykuzmin.net
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
KVD s částečně rozvinutou vozovkou.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
KVD při zpevňování břehu.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
KVD - detail ramene pokladače s krytem servopohonu.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pokladač vozovky KVD v pochodové poloze.