SS - SMUb-10

Ub-10
     
Název:
Name:
SMU-10 SMU-10
Originální název:
Original Name:
SMU-10
Kategorie:
Category:
pobřežní ponorka submersible ship, coastal
Třída:
Class:
U-10
Kódové označení:
Pennant Number:
U-10
Loděnice:
Builder:
Germaniawerft, Kiel /
Založení kýlu:
Laid Down:
01.11.1914
Spuštění na vodu:
Launched:
22.01.1915
Uvedení do služby:
Commissioned:
29.01.1915
Vyřazení ze služby:
Decommissioned:
DD.MM.1920 sešrotována / scrapped
Potopené lodě:
Sunk Ships:
26.06.1915 5 PN (120 BRT)
Velitel:
Commander:
04.07.1915-10.09.1915 Unczowski, Karl Edler von (Linienschiffsleutnant)
16.09.1915-22.08.1916 Prásil, Leo (Linienschiffsleutnant)
22.08.1916-10.12.1916 Molitor, Otto (Linienschiffsleutnant)
10.12.1916-11.06.1917 Rigele, Hermann (Linienschiffsleutnant)
15.06.1917-26.07.1917 Attems, Albrecht von (Linienschiffsleutnant)
26.07.1917-24.11.1917 Dürrigl, Robert (Linienschiffsleutnant)
25.11.1917-17.03.1918 Korparic, Andreas (Linienschiffsleutnant)
23.05.1918-26.05.1918 Sterz, Friedrich (Linienschiffsleutnant)
26.05.1918-31.08.1918 Vracsevgaj, Johann Ulmansky von (Linienschiffsleutnant)
Jednotka:
Unit:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
en.wikipedia.org
https://www.uboat.net/wwi/boats/?boat=KUK+U10
URL : https://www.valka.cz/SS-SMUb-10-t53463#678130 Verze : 9
Třída: UB-I
Postavena v: Germaniawerft Kiel
Začátek stavby:7. říjen 1914
Spuštěna na vodu: 2. únor 1915
Převzata námořnictvem: 12. červenec 1915
Délka: 27,88 m
Šířka: 5,15 m
Ponor: 2,73 m
Výtlak na hladině/pod hladinou: 127,5 t / 142,5 t
Pohonné ústrojí: 4 zyl čtyřtaktní Daimler Diesel motor a 1 elektomotor 60/120 PS
Rychlost na hladině: 6,5 uzlů
Rychlost pod vodou: 5,5 uzlů
Výkon motorů: 500 ks (spalovací motory), 230 ks (elektromotory)
Akční rádius: ?
Výzbroj: 2 torpédomety ráže 450 mm a rychlopalný kanón L/23 ráže 37 mm (později i 47 mm)
Posádka: 15 mužů


Velitelé:
Karl Edler von Unczowski (4. 7. 1915 -16. 9. 1915)
Leo Prášil (16. 9. 1915 - 22. 8. 1916)
Otto Molitor (22. 8. 1916 - 10. 12 1916)
Hermann Rigcle (10. 12. 1916 - 11. 6. 1917)
Albrech Grag Attems (15. 6. 1917 - 26. 7. 1917)
Robert Dúrrigl (26. 7. 1917 - 24. 11. 1917)
Andreas Korpanič (25. 11. 1917 - 16. 3. 1918)
Friedrich Sterz (22. 5. - 26. 5. 1918)
Johann Ulmansky von Vracsevgaj (26. 5. 1918 - 31. 8. 1918)



Poznámka:
Ponorka byla vyrobena v Německu. Do puly byla přepravena vlakem 4. června 1915.
7. 5. 1918 ponorka najela v severním Jadranu na minu. Posádce se podařilo s těžce poškozenou ponorkou dostat k pobřeží a najet na mělčinu. Ponorka byla odvlečena do Terstu. Ještě před koncem války byla zahájena oprava.
V roce 1920 byla předána předána Itálii, která ji nechala sešrotovat.



Zdroj: ŽRALOCI CÍSAŘE PÁNA - Jindřich Marek - SVĚT KŘÍDEL 2001 - ISBN 80-7151-198-6
URL : https://www.valka.cz/SS-SMUb-10-t53463#199015 Verze : 3
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více