RUM - Dreadnoughty

Viribus Unitus, Tegetthoff, Prinz Eugen, Szent Istvan


Podle mého mínění jedny z nejzdařilejších lodí WW 1. Těžké výkovka a pavcéřování vyrobily Vítkovické ocelárny v Ostravě, výzbroj Škoda Plzeň: Stavěny byly v loděnicích v Terstu, Szent Istvan v Danibuisu v Rijece ale ocel a jiné výkovky dodali maďarské firmy což se značně projevilo na kvalitě této lodě.
Dělostřelecké vnější věže byla umístěny 8 m nad čarou ponoru, vnitřní 12 m nad čarou ponoru. pole střelby měli v rozsahu 300 a vnitřní 310. Střední dělostřelectvo bylo umístěno v kasematech.
Pancéřování lodě bylo vynikající. Pás na čáře ponoru byl vysoký od 4,5 – 4,8 m a ve středu o tl. 280mm zeslabenou na koncích na 120 mm, kryl téměř celou délku lodě, končil 6 m před zádí příčnou pancéřovou přepážkou. Kasematy chránil pancíř o tl. 150 mm, dělové věže a barbety 280mm pancíř. 2 pancéřové paluby o tl 50 a 40 mm. Kotelna byla vybyveny 12 kotly typu Yarrow.


spuštění 1911
výtlak : 21 370 t
délka: 160 m
šířka : 27,3 m
ponor: 8,2m
výkon: 18 400 kW
posádka: 988 mužů
rychlost: 20,8 uzlu
akční rádius: ? mil
výzbroj: 4x3 305 mm
12x150 mm v kasematech
18x70 mm, 2x47, 4Tx530mm
URL : https://www.valka.cz/RUM-Dreadnoughty-t12828#44487 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více