Název: Name: | Potez VIII | Potez VIII |
Originální název: Original Name: | Potez VIII | |
Kategorie: Category: | jiná kategorie | other category |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1920-DD.MM.1920 Société des Aéroplanes Henry Potez, Aubervilliers | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1920-DD.MM.1920 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 (jeden byl přestavěn na Potez VIII R) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 09.04.1920 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 220 kg | 485 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 420 kg | 926 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 7,900 m | 25ft 11in |
Délka: Length: | 4,700 m | 15ft 5in |
Výška: Height: | 2,000 m | 6ft 6,75in |
Plocha křídla: Wing Area: | 19,00 m2 | 204.51 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 22,105 kg/m2 | 4.53 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Potez A4 vzduchem chlazený řadový, svisle uložený čtyřválec o výkonu 36,8 kW (50 k). Vrtule dvoulistá dřevěná. | Le Rhône Type 9C four-cylinder air-cooled inline vertical engine power output 49 hp, driving a two-blade wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 145 km/h v ? m | 90.1 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3250 m | 10663 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | neozbrojený | unarmed |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Potez VIII nebyl úspěšným strojem – nevzhledný čtyřkolý podvozek, zajímavě řešený, leč nevýkonný motor, tandemově umístněné kabiny. Jedinou pozitivní novinkou byly kovové nosníky křídel z duraluminia. Letoun byl nevýkonný a tak byl brzy zkoušen výkonnější motor, tak vznikl Potez VIII A, jeden Potez VIII byl přestavěn na Potez VIII R. | The prototype Potez VIII two-seat tourer or elementary trainer was first flown on 9 April 1920, powered by a specially designed Potez engine, the 49 hp Potez A4. A light unequal-span biplane, the Potez VIII had four-wheel landing gear, the tailskid being used for landings only. |
Zdroje: Sources: | http://fr.wikipedia.org/wiki/Potez_VIII www.aviafrance.com http://fandavion.free.fr/potez_constructeurs.htm flyingmachines.ru http://www.airwar.ru/enc/law1/potez8.html aerophile.over-blog.com www.flightglobal.com archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |