Název: Name: | Potez 506 | |
Originální název: Original Name: | Potez 506 | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1933-DD.MM.1933 Société des Aéroplanes Henry Potez, Méaulte / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1933-DD.MM.1933 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1933 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1522 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1883 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 18,600 m | |
Délka: Length: | 9,400 m | |
Výška: Height: | 3,630 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 54,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 34,870 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gnome Rhône 14Kbrs Mistral Major vzduchem chlazený dvojhvězdicový čtrnáctiválec o výkonu 618 kW (840 k). Vrtule trojlistá s nastavitelným úhlem náběhu. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 350 km/h v 5000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 14000 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | neozbrojený | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Tento rekordní výškový letoun navazoval na o dva roky dříve vyrobený Potez 50. Potez 506 byl poháněn výškovou verzí motoru Mistral Major dále bylo zvětšeno rozpětí křídel a tím i zvětšena nosná plocha. Konstruktéři vypočetli, že by letoun měl dosáhnout výšky 14 000 m, tato výška byla během několika letů překonána a na letounu bylo dne 23. 6. 1936 dosaženo rekordní hodnoty 14 836 m, za kniplem seděl Georges Détré. | |
Zdroje: Sources: | Dominique Breffort and André Jouineau, French Aircraft 1939-1942: Volume 2, From Dewoitine to Potez, Paris, Histoire & Collections, 2005, ISBN 2-915239-49-5. http://www.airwar.ru/enc/other1/potez50.html http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft32706.htm www.aviafrance.com |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Potez-506-t167861#504095Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.