Název: Name: | Potez 501 | Potez 501 |
Originální název: Original Name: | Potez 501 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1932-DD.MM.1932 Société des Aéroplanes Henry Potez, Méaulte | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1932-DD.12.1932 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (?) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1932 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1622 kg | 3576 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2700 kg | 5952 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2845 kg | 6272 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,800 m | 48ft 6,66in |
Délka: Length: | 9,400 m | 30ft 10in |
Výška: Height: | 3,600 m | 11ft 9,75in |
Plocha křídla: Wing Area: | 42,00 m2 | 452.08 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 64,286 kg/m2 | 13.17 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gnome Rhône 14Kds Mistral Major vzduchem chlazený dvojhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 588,5 kW (800 k) a 544 kW (740 k) v h= 4 500 m. Vrtule trojlistá s nastavitelným úhlem náběhu | Gnome Rhône 14Kds fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated 790 hp for take-off and 730 hp at 14,764 ft, driving a three-blade variable-pitch propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 305 km/h v 2000 m | 189.5 mph in 6562 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 268 km/h v m | 166.5 mph in 0 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,25 min do 3500 m | 6,25 min to 11483 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9500 m | 31168 ft |
Dolet: Range: | 700 km | 435 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x zdvojený pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 v kabině pozorovatele. Pumový náklad: do 120 kg. | One twin flexible rearward-firing 0.303 Lewis machine-guns in observer's position. Bomb load: Up to 264 lb of bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Tento letoun úzce navazoval na o jeden rok dříve vyrobený Potez 50, který neposkytoval dostatečný výkon. Potez 501 dostal výkonnější tentokrát hvězdicový motor (Potez 50 byl poháněn vidlicovým motorem Lorraine 12Fd), výkony stouply, avšak letoun nebyl do výzbroje francouzského letectva přijat. Vývoj pokračoval typy 502, 503 až po rekordní výškový letoun Potez 506. | - |
Zdroje: Sources: | Dominique Breffort and André Jouineau, French Aircraft 1939-1942: Volume 2, From Dewoitine to Potez, Paris, Histoire & Collections, 2005, ISBN 2-915239-49-5. http://www.airwar.ru/enc/other1/potez50.html www.aviafrance.com |